Ενώ καλπάζει το μέτωπο των τουριστικών επενδύσεων και στις εκτός σχεδίου πόλης περιοχές της Μεσσαράς, οι πιέσεις που ασκούνται στους Δήμους για την αναβάθμιση της ποιότητας των υπηρεσιών τους είναι συνεχώς κλιμακούμενες.
Οι αγροτικοί δρόμοι για παράδειγμα δεν μπορούν να αντιμετωπισθούν, όπως σε οποιοδήποτε άλλο μέρος της ενδοχώρας με δεδομένο το γεγονός ότι δεν οδηγούν μόνο σε λιόφυτα, αλλά οδηγούν και σε νεοαναγειρόμενες κατοικίες υψηλών προδιαγραφών που όταν ολοκληρωθούν θα διατίθενται προς 250 και 300 ευρώ το βράδυ.
Η ραγδαία αλλαγή χρήσεων γης στον κρητικό νότο και η κυριαρχία του τουρισμού που καταγράφει ένα απίστευτο ράλι ταχύτητας, μοιραία ανεβάζουν το επίπεδο των αναγκών και των απαιτήσεων από τους δήμους, που καλούνται να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις μιας συνεχώς αυξανόμενα πιεστικής καθημερινότητας.
Όπως χαρακτηριστικά τονίζει με δηλώσεις του στην “Π” και το patris.gr ο Δήμαρχος Φαιστού Γρηγόρης Νικολιδάκης, είναι αδιάκοπο το επενδυτικό ενδιαφέρον στην περιοχή και η αναζήτηση ακινήτων δεν περιορίζεται μόνο μέσα στα χωριά αλλά και στις εκτός σχεδίου πόλης περιοχές όπου αναζητούνται αδιάκοπα ακίνητα.
Έτσι, εκτός από το Καλαμάκι, τα Μάταλα, το Σίβα, τον Κουσέ, το Λήσταρο, το Καμηλάρι και τα Πιτσίδια, την Αληθινή, που πρωταγωνιστούν στην αγοραστική ζήτηση, στο στόχαστρο μπαίνουν και άλλες περιοχές εκτός σχεδίου όπου αναζητούνται ελεύθερα ακίνητα για να κατασκευαστούν νέες πολυτελείς κατοικίες με σκοπό τη βραχυχρόνια μίσθωση.
Είναι χαρακτηριστικό σύμφωνα με τον κ. Νικολιδάκη ότι σε αυτές τις περιοχές εκτός σχεδίου πόλης που βρίσκονται στο νότο και προσεγγίζουν τη θάλασσα, κοστολογείται τουλάχιστον 50.000 ευρώ το στρέμμα. Οι εξαιρετικές κλιματολογικές συνθήκες και η πολύ όμορφη φύση είναι κομβικά κριτήρια αξιολόγησης για τον κάθε επενδυτή που θα δώσει τη μάχη του για να αποκτήσει την αναγκαία έκταση που έχει ανάγκη για να κατασκευάσει το ακίνητο το οποίο θα αξιοποιήσει τουριστικά.
Αυτά τα δεδομένα αναγκάζουν τους Δήμους να τρέχουν για να φτιάξουν δρόμους που, ενώ θεωρητικά είναι αγροτικοί, δεν αντιμετωπίζονται με την τυπική έννοια του όρου ως τέτοιοι, με την έννοια ότι από τη στιγμή που θα έχουν μεγαλύτερη χρηστικότητα θα πρέπει να υπάρχει μια διαφορετική διαχείριση σε σχέση με την διαμόρφωση και τη συντήρησή τους.
Ο ίδιος σημειώνει ότι οι άνθρωποι οι οποίοι θα έρθουν για να ενοικιάζουν τις μικρές βίλες, θα διαθέσουν σοβαρά ποσά της τάξεως των 300 ευρώ τη διαμονή, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι δεν είναι χαμηλοεισοδηματίες που έρχονται με το «βραχιολάκι» και ζουν μέσα στα ξενοδοχεία.
Αντίθετα είναι άνθρωποι μεσαίων και υψηλών εισοδημάτων που θα κυκλοφορήσουν μέσα στα χωριά, θα τιμήσουν τα τοπικά εστιατόρια και θα αγοράσουν προϊόντα από τα τοπικά καταστήματα. Άρα μοιραία θα πρέπει και μέσα στα χωριά να υπάρχει μια τέτοια διαμόρφωση από την πλευρά του Δήμου, ώστε να αναδειχτεί ο τοπικός παραδοσιακός χαρακτήρας και να διασφαλίζεται παράλληλα η σύγχρονη χρηστικότητα του δημόσιου χώρου.
Αυτό σημαίνει ότι οι δήμοι επωμίζονται τεράστιες ευθύνες και για την εσωτερική διαμόρφωση των οικισμών τους και για το επίπεδο των παρεχομένων υπηρεσιών τους που θα είναι αντάξιο των αναγκών που δημιουργούνται. Ο ίδιος σημειώνει ότι στο πλαίσιο αυτό είναι κομβικό το ζήτημα των μεγαλύτερων οδικών συνδέσεων και στο πλαίσιο αυτό αποτελεί πρόταγμα η οδική σύνδεση του αεροδρομίου Καστελλίου με την περιοχή της Αγίας Γαλήνης.
Ο κ. Νικολιδάκης σημειώνει ότι το έργο αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό, ειδικά για τη Μεσσαρά, καθώς η κατασκευή του νέου αεροδρομίου αναμένεται να επηρεάσει καθοριστικά τις αναπτυξιακές προοπτικές του Ηρακλείου.
Στο πλαίσιο αυτό είναι κομβικής σημασίας ζήτημα να διασφαλιστούν οι συνθήκες προσβασιμότητας του νότου προς το αεροδρόμιο, και να μπει ένα τέλος στον οδικό αποκλεισμό της περιοχής, που μοιραία αν δε συμβεί αυτό, θα φορτώσει στον επικίνδυνο και προβληματικό σημερινό ΒΟΑΚ το βάρος της κίνησης των οχημάτων τα οποία θα διέρχονται μέσα από ένα απαρχαιωμένο οδικό δίκτυο, κινούμενα από χωριά και οικισμούς της Μεσσαράς.