Δυσκολεύουν μετά την Κυριακή οι σχέσεις Αρναουτάκη-Σπίρτζη

Ο βόρειος οδικός άξονας έχει μάλλον διχάσει περισσότερο κυβέρνηση και τοπική Αυτοδιοίκηση  απ’ όσο τις έχει ενώσει. Και μπορεί ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης να έχει βοηθήσει πάρα πολύ σε πολιτικό επίπεδο τους τοπικούς αιρετούς, να έχει διευκολύνει σε πολλά δημάρχους και περιφερειάρχη (κάτι μάλιστα που οι περισσότεροι του αναγνωρίζουν), αλλά όλα αυτά δεν μοιάζουν αρκετά για να συνεχίζει απρόσκοπτα μια αγαστή σχέση συνεργασίας.

Για τα πρώτα ρήγματα της σχέσης φρόντισε την Κυριακή από το Ηράκλειο ο ίδιος ο υπουργός, όταν κατηγορούσε ευθέως και on camera τον περιφερειάρχη Κρήτης για το ότι δεν είχε αντιληφθεί  πως ποτέ το Υπουργείο δεν είχε δώσει δεσμεύσεις για βόρειο οδικό άξονα από Κίσσαμο ως Σητεία. Ο περιφερειάρχης τότε αρνήθηκε να «σηκώσει το γάντι» και να αντεπιτεθεί στον υπουργό μπροστά στους δημοσιογράφους, όμως στην κατ’ ιδίαν συνάντηση τους επανέλαβε το αίτημα για έναν οδικό άξονα απ’ άκρη σ’ άκρη της Κρήτης με μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού και χωρίς διόδια, αδειάζοντας τον υπουργό.

Χθες παράλληλα, ενώ στις δηλώσεις του μπροστά στις κάμερες ο Σταύρος Αρναουτάκης είχε μια πιο ήπια στάση σε σχέση με το έργο, χαρακτηρίζοντας κατ’ αρχήν θετικές τις εξαγγελίες Σπίρτζη, εντός της αίθουσας εξέφρασε το έντονο παράπονό του για το ότι το Υπουργείο Υποδομών (δηλαδή ο Χρήστος Σπίρτζης)  έχει αφαιρέσει από την Περιφέρεια τις αρμοδιότητες που είχε.

Ο περιφερειάρχης τόνισε πως από το 2011 κι έπειτα χάθηκαν 7,5 εκατομμύρια ευρώ για μελέτες, που αν η Περιφέρεια είχε την αρμοδιότητα, θα τα είχε βρει και θα είχε προχωρήσει πλήθος έργων με ταχύτατους ρυθμούς. Παρά τις αντιδράσεις του για τους χειρισμούς του υπουργού, για πολλοστή φορά ο Σταύρος Αρναουτάκης κράτησε τους τόνους χαμηλά, χωρίς να επιτεθεί ευθέως στον Χρήστο Σπίρτζη, ενώ στάθηκε στο γεγονός πως η Κρήτη συνολικά έχει υποχρέωση να διεκδικεί έναν βόρειο οδικό άξονα από Κίσσαμο ως Σητεία, αλλά και την επίσπευση των διαδικασιών.

Και ο αντιπεριφερειάρχης Νίκος Καλογερής όμως από την πλευρά του, στο πλαίσιο της χθεσινής σύσκεψης, εξέφρασε τις επιφυλάξεις του για τις προτάσεις Σπίρτζη, υποστηρίζοντας πως η Περιφέρεια και ο ίδιος θα κληθούν, εφόσον προχωρήσουν οι σχεδιασμοί για τον βόρειο οδικό άξονα, να γνωμοδοτήσουν για μια σειρά από έργα. Ο ίδιος τόνισε πως δεν είναι δυνατόν το Σώμα να λάβει ορθές αποφάσεις για τα συγκεκριμένα έργα, αν δεν έχει στη διάθεσή του επαρκή στοιχεία που να μπορούν τουλάχιστον να τεκμηριώσουν πολιτικά τη σκοπιμότητα τους.

Προς το παρόν, οι διαφωνίες με τους χειρισμούς του κεντρικού κράτους και ειδικότερα του Υπουργείου Υποδομών, το οποίο βρίσκεται στο προσκήνιο για μια σειρά «ατυχιών», παρουσιάζονται συγκαλυμμένα και δεν ακολουθούν τις λογικές των εντάσεων ή των … εκφράσεων Σπίρτζη. Ήδη όμως από την Κυριακή που ο υπουργός βρισκόταν στο Ηράκλειο, έχει αρχίσει να διαφαίνεται πως όσο περνά ο καιρός, οι σχέσεις αρχίζουν να γίνονται χειρότερες κι αν δεν υπάρξει μια χρυσή τομή ή αλλαγή πλεύσης, ενδεχομένως και να διαρραγούν μόνιμα.