Την ίδια ώρα που προχωρά με εντατικούς ρυθμούς η ανέγερση του νέου αεροδρομίου Καστελλίου, έξω από τα κάγκελα του περιφραγμένου εργοταξίου μια σειρά από δομικά ζητήματα, όπως οι οδεύσεις πρόσβασης συνδυαστικά με τα έργα αντιπλημμυρικής προστασίας, βρίσκονται στον αέρα.
Έτσι, ενώ κατασκευάζεται ένα τεράστιο έργο υποδομής το οποίο αναμένεται να αλλάξει την πραγματικότητα της Κρήτης απογειώνοντας τη δυναμική του τουρισμού στον τόπο μας, κρίσιμα ζητήματα όπως η πρόσβαση στο αεροδρόμιο και η εκτέλεση έργων που συνδέονται με την αντιπλημμυρική προστασία προχωρούν σημειωτόν.
Μια μελέτη που έχει στα χέρια του ο δήμαρχος Μινώα Πεδιάδος δείχνει ότι ο πληθυσμός της διοικητικής του περιφέρειας μέσα σε μια δεκαετία θα διπλασιαστεί και στη συνέχεια θα τριπλασιαστεί. Αυτό από μόνο του είναι ένας δείκτης που αποτυπώνει τη νέα πραγματικότητα που χτίζεται στην περιοχή, η οποία μπορεί να μετατραπεί από τη μια στιγμή στην άλλη σε «Θεσσαλία» και να βουλιάξει μέσα στη λάσπη μιας πλημμύρας που θα εκδηλωθεί αιφνιδιαστικά.
Όπως εξηγεί ο δήμαρχος Βασίλης Κεγκέρογλου, το κόστος των αντιπλημμυρικών έργων εκτός του αεροδρομίου κοστίζουν 60 εκατ. ευρώ. Στο παρελθόν είχε ανατεθεί στην ΤΕΡΝΑ μια προμελέτη του έργου, η οποία και κατέδειξε τι παρεμβάσεις θα πρέπει να γίνουν και πόσο θα κοστίσουν.
Όμως σε αυτή τη φάση είναι αναγκαίο να ανατεθεί η οριστική μελέτη και βεβαίως να διασφαλιστούν και τα αναγκαία κονδύλια που απαιτούνται για να προχωρήσουν και τα έργα που προβλέπονται, ώστε να μη φτάσει η περιοχή να βυθίζεται μέσα στη λάσπη, διότι δεν θα υπάρχει καμία δικαιολογία. Σε ό,τι αφορά την κεντρική οδική σύνδεση του αεροδρομίου, αυτό το οποίο διαφαίνεται είναι ότι θα γίνει η σήραγγα Χερσόνησος-Καστέλλι, διότι έχουν ξεκινήσει οι δοκιμαστικές γεωτρήσεις, σύμφωνα με τον κ. Κεγκέρογλου, ο οποίος ωστόσο σημειώνει ότι είναι πρώτης γραμμής ζήτημα να γίνουν και εναλλακτικές διαδρομές.
Ο ίδιος παράλληλα βάζει στο τραπέζι και τον παράγοντα διόδια, που θα καθορίσει και τη νέα συγκοινωνιακή πραγματικότητα της περιοχής, αφού, όπως μπορεί να αντιληφθεί ο καθένας, ένα σημαντικό μέρος του πληθυσμού θα επιδιώξει να κινείται από διαδρομές από τις οποίες θα μπορεί να αποφύγει τις χρεώσεις και αναπόφευκτα εκεί θα πέσει και όλο το κυκλοφοριακό βάρος. Ο κ. Κεγκέρογλου σημειώνει επίσης ότι κομβικό ζήτημα είναι και αυτό της όδευσης μεταφοράς των καυσίμων το οποίο θα πρέπει να αντιμετωπισθεί, προσθέτοντας παράλληλα ότι είναι απαραίτητο να αναβαθμιστούν εναλλακτικές διαδρομές, διότι χωρίς αυτό τον σχεδιασμό δεν θα μπορεί να λειτουργήσει το αεροδρόμιο.
Στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει να υπάρξει σύνδεση της Μεσσαράς με το αεροδρόμιο, που δυστυχώς δεν περιλαμβάνεται στη σύμβαση παραχώρησης, αλλά πρέπει να γίνει. Σύμφωνα με τον δήμαρχο, το υπουργείο οφείλει να χρηματοδοτήσει ένα τμήμα του ΝΟΑΚ «Καστέλλι-Μεσσαρά μέχρι τα Πραιτώρεια» για το οποίο υπάρχουν μελέτες. Επίσης θα πρέπει να διερευνηθεί και το ενδεχόμενο σύνδεσης του αεροδρομίου από τις Αγιές Παρασκιές, τα Πεζά προς το Καστέλλι, πρόταση που όπως εξηγεί έχει πέσει στο τραπέζι και είναι κρίσιμο να εξελιχθεί…