Λιμάνι πάρκινγ καφέ ΜΑΡΙΝΑ

Από τη μια αδιαπραγμάτευτες διεκδικήσεις του Δήμου Ηρακλείου που δε σταματούν στο να περιέλθει το ενετικό λιμάνι στη δικαιοδοσία της Λότζια, (αλλά επεκτείνονται στη χερσαία ζώνη το Μαρίνα και στο λιμενικό περίπτερο, το ΚΤΕΛ και τον Θεατρικό Σταθμό) και από την άλλη οι αγωνίες για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνεται σε όλη τη λιμενική ζώνη με την εμπλοκή ιδιωτών, κυριάρχησαν στη χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, στην οποία συμμετείχε και ο υπουργός Ναυτιλίας κ. Γ. Πλακιωτάκης.

Οι παρατάξεις έθεσαν κρίσιμα ζητήματα σε σχέση με την  ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, υπογραμμίζοντας την κορυφαία γεωστρατηγική σημασία του στην  Ανατολική Μεσόγειο, τον ρόλο του στην εθνική οικονομία και τον κεντροβαρή ρόλο του στο Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών.

Συγκεκριμένα διατυπώθηκε έντονος προβληματισμός για κατά πόσο το κράτος και οι υπηρεσίες του, (ειδικά σε αυτή την κρίσιμη χρονικά περίοδο που διανύουμε)  θα μπορούν να παρεμβαίνουν στον ιδιώτη που θα διαχειρίζεται το λιμάνι, με δεδομένο το εθνικό πολιτικό και οικονομικό βάρος της λιμενικής ζώνης.

Ο δήμαρχος Ηρακλείου κ. Β. Λαμπρινός εξέφρασε την άρρηκτα θεμελιωμένη και διαχρονική σχέση του λιμανιού με την πόλη της οποίας αποτελεί κρίσιμος βραχίονας για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής του Ηρακλείου. Ο ίδιος εξέφρασε τον προβληματισμό του με την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, καθώς το δημόσιο δεν θα έχει κανέναν έλεγχο στη λιμενική ζώνη.

Στο πλαίσιο αυτό, σημείωσε ότι είναι σημαντικό να εκπροσωπείται στον νέο Οργανισμό που θα συγκροτηθεί ο Δήμος Ηρακλείου. Παράλληλα, ζήτησε την παρέμβαση του υπουργού κ. Πλακιωτάκη προκειμένου να κλείσει τυπικά και να γίνει ΦΕΚ η εκχώρηση της χερσαίας ζώνης στο Δήμο Ηρακλείου, όπως επίσης η δημιουργία δημοτικού λιμενικού ταμείου, για τη διαχείριση του ενετικού λιμένα.

Εκπροσωπώντας τη μείζονα αντιπολίτευση ο κ. Νίκος Γιαλιτάκης, αφού υπογράμμισε τη γεωστρατηγική θέση του λιμανιού, που όπως είπε έχει δυνατότητες να αποτελέσει τον δεύτερο μεγάλο πόλο στην ανατολική Μεσόγειο, έθεσε το εξαιρετικά κρίσιμο ζήτημα σε σχέση με το κατά πόσο το ελληνικό δημόσιο θα έχει τη δυνατότητα να παρεμβαίνει και να έχει κυρίαρχο ρόλο στα θέματα εθνικής ασφάλειας και ζητήματα που δεν περιορίζονται της οικονομικής του δραστηριότητας.

Ο επικεφαλής των Ενεργών Πολιτών κ. Ηλ. Λυγερός σημείωσε ότι εκτός από το κρίσιμο ζητούμενο που είναι οι διεκδικήσεις του Δήμου Ηρακλείου, το ενετικό λιμάνι, το Μαρίνα, και τις άλλες διεκδικήσεις του Θεατρικού Σταθμού και του ΚΤΕΛ σημείωσε την αντικειμενική ανάγκη να που υπάρχει το θέμα της παραχώρησης της χερσαίας ζώνης να κλείσει πριν από την ανάδειξη του αναδόχου στο λιμάνι.

Πρόσθεσε ότι οι επενδύσεις που τώρα θα γίνουν από τον ιδιώτη θα μπορούσαν να έχουν γίνει πολύ νωρίτερα από το ίδιο το ελληνικό κράτος, και να μην οδηγηθούμε σε αυτή τη μακροχρόνια ενοικίαση. Υπογράμμισε τον κρίσιμο γεωπολιτικό ρόλο του λιμανιού, και πόσο μεγάλη σημασία έχει να διασφαλιστεί ο δημόσιος έλεγχος  και να μην εξαρτάται από την καλή προαίρεση του ιδιώτη.

Αντίστοιχα ο κ. Βρύσαλης, εξέφρασε την κατηγορηματική του αντίθεση στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Ηρακλείου, επικαλούμενος το παράδειγμα του λιμανιού του Πειραιά, και το πόσο άλλαξαν οι εργασιακές και μισθολογικές συνθήκες για τους εργαζόμενους, θέτοντας ζήτημα σε σχέση με το ποιοι πραγματικά ωφελήθηκαν από την επένδυση αυτή. Σημείωσε ότι τα αποτελέσματα της ιδιωτικοποίησης θα είναι αρνητικά για την τοπική κοινωνία, την οποία κάλεσε να αντιδράσει δυναμικά.

Ο κ. Κουκιαδάκης σημείωσε ως κυρίαρχο θέμα  το ρόλο του κράτους στη διαχείριση του λιμανιού, υπογραμμίζοντας ως κρίσιμο ζητούμενο τη δυνατότητα της πόλης να έχει λόγο στην ανάπτυξη και εξέλιξη του ενετικού λιμένα.

Αντίστοιχα η κ. Ευαγγελία Σχοιναράκη-Ηλιάκη ξεκαθάρισε ότι η Χερσαία Ζώνη, ο Θεατρικός Σταθμός, το παλιό ΚΤΕΛ, το γνωστό Λιμενικό και βεβαίως το καφέ ΜΑΡΙΝΑ, που αποτελούν σημαντικά ΤΟΠΟΣΗΜΑ της πόλης του Ηρακλείου, εντάσσονται μέσα στα πλαίσια που το ίδιο το ΤΑΙΠΕΔ προκρίνει ως στοιχεία της επαναδιαπραγμάτευσης στο στάδιο της διαγνωστικής διαδικασίας και ειδικά το Καφέ Μαρίνα αποτελεί φυσική και λειτουργική συνέχεια του Ενετικού Λιμένα, εκ της θέσεως του και μόνο και αρμοδιότητα δημόσιας υφής ως δημοτικό κατάστημα στην πορεία πολλών ετών άμεσα προσδιορισμένο ως τέτοιο στη συνείδηση των δημοτών και τέλος χωρίς καμιά απολύτως σχέση με την ουσιαστική δραστηριότητα και τον ρόλο του Λιμένα.

Ο κ. Πέτρος Ινιωτάκης  σημείωσε με νόημα ότι σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο για τη χώρα ιδιωτικοποιείται το λιμάνι, η ΕΤΑΔ ζητά έκταση της πρώην βάσης Γουρνών, ο ΒΟΑΚ θα παραχωρηθεί… και μετά από όλα αυτά το κράτος και η Κυβέρνηση τι θα έχει να διαχειριστεί στην Κρήτη…