ΤΗΣ ΣΥΣΤΗΘΗΚΕ ΩΣ ΛΟΓΙΣΤΗΣ: Μια 72χρονη έπεσε θύμα νέας τηλεφωνικής απάτης
Η 72χρονη έπεσε θύμα

Μία γυναίκα 72 ετών κάτοικος χωριού του δήμου Αρχανών Αστερουσίων είναι το νέο θύμα τηλεφωνικής απάτης με δράστη άγνωστο άτομο που συστήθηκε ως λογιστής.

Το άτομο που τηλεφώνησε προχθές  στην ηλικιωμένη της είπε ότι δικαιούται επίδομα θέρμανσης και επιδότηση ηλεκτρικού ρεύματος και αφού την έπεισε την έστειλε στο ΑΤΜ της τράπεζάς της. Δίνοντάς της οδηγίες  από το τηλέφωνο η 72χρονη μετέφερε στο λογαριασμό του απατεώνα 2.700 ευρω.

Προανάκριση διενεργεί το Α.Τ Αρχανών Αστερουσίων.

Έξαρση στη διαδικτυακή απάτη

Σε έξαρση βρίσκεται το φαινόμενο της ψηφιακής απάτης. Οι επιτήδειοι μάλιστα έχουν αναπτύξει μία καινούρια, όπου με πρόσχημα δήθεν επικαιροποίηση στοιχείων από το Gov.gr, υποκλέπτουν κωδικούς ασφαλείας και ονόματα χρήστη στους τραπεζικούς λογαριασμούς των θυμάτων τους.

Συγκεκριμένα, η νέα μορφή απάτης ξεκινά με αποστολή email στα υποψήφια θύματα. Η πρώτη εικόνα που συναντούν είναι αυτή που ακολουθεί με ένα link που αντί να οδηγεί στην πλατφόρμα του Gov οδηγεί σε μία άλλη δική τους ιστοσελίδα, την οποία οι επιτήδειοι έχουν αλλάξει κατάλληλα για να μοιάζει με εκείνη της υπηρεσίας.

Οδηγίες για να μην πέσετε θύματα τηλεφωνικής απάτης

Είναι πολύ σημαντικό να σημειωθούν τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει κάποιος τη στιγμή που δέχεται ένα τέτοιο τηλεφώνημα με σκοπό να μην εξαπατηθεί και χάσει ένα υπέρογκο ποσό. Το πιο θεμελιώδες απ’ όλα είναι η διατήρηση της ψυχραιμίας και της λογικής, αρετές οι οποίες θα συμβάλλουν αποφασιστικά  στη συνετή λήψη αποφάσεων και στην προστασία σας.

Είμαστε πάντα υποψιασμένοι όταν μας καλεί άγνωστος σε εμάς αριθμός ή αριθμός ο οποίος δεν εμφανίζεται στην οθόνη της συσκευής (απόρρητη κλήση).

Όταν ακούσουμε για το «συμβάν» προσπαθούμε να εξακριβώσουμε όσα μας περιέγραψαν. Να προφασιζόμαστε μια αληθοφανή δικαιολογία («συγγνώμη μόλις βγήκα από το μπάνιο, πάρτε με σε 5 λεπτά ξανά» ή «συγγνώμη πάρτε με σε λίγα λεπτά γιατί μεταφέρω ψώνια από το σούπερ μάρκετ») ζητάμε να μας καλέσουν ξανά σε πέντε λεπτά και στο διάστημα αυτό φροντίζουμε να επικοινωνήσουμε με το συγγενικό μας πρόσωπο που φέρεται να έχει τραυματιστεί για να δούμε τι έχει πραγματικά συμβεί και αν αληθεύουν όλα όσα μας περιέγραψαν τα άγνωστα προς εμάς πρόσωπα. Αν το συγγενικό μας πρόσωπο μάς επαληθεύσει ότι είναι καλά, επικοινωνούμε αμέσως με την αστυνομία.

Σκεφτόμαστε λογικά και δεν παρασυρόμαστε από όσα μας παρουσιάζουν. Είναι εμφανές παραδείγματος χάριν ότι είναι μέχρι σήμερα κάπως ασυνήθιστο να κατέχει θέση διευθυντή νοσοκομείου ή διευθυντή ιατρού πρόσωπο το οποίο μιλάει σπαστά ελληνικά ή ελληνικά με έντονη ξενική προφορά.

Δεν δίνουμε ποτέ τηλεφωνικά τον αριθμό του κινητού μας τηλεφώνου. Αν είμαστε αρκετά ψύχραιμοι θα πρέπει να πούμε ότι χάλασε σήμερα η συσκευή μας, ότι μας το έκλεψαν χθες στο λεωφορείο ή ότι δεν έχουμε κινητό γιατί είμαστε π.χ. 60 χρονών και συνηθίσαμε να ζούμε χωρίς κινητό.

Σημαντική υπενθύμιση: ΠΟΤΕ δεν αντιδράμε δείχνοντας ότι καταλάβαμε πως δεν είναι αλήθεια και ότι είναι απατεώνες. Αντίθετα, προσπαθούμε να τους ξεγελάσουμε για να τους πιάσει η αστυνομία.

Μιλάμε αμέσως με την αστυνομία και τους περιγράφουμε όλα όσα έγιναν. Η άμεση κινητοποίησή μας μπορεί και να οδηγήσει στην σύλληψη των δραστών. Δεν δίνουμε ΠΟΤΕ προσωπικά στοιχεία (ΑΦΜ, Αριθμό Δελτίου Ταυτότητας, Αριθμούς Κάρτας, Πιν, Διευθύνσεις κ.λπ.) σε άτομα που δεν γνωρίζουμε προσωπικά και δεν μπορούμε με βεβαιότητα να εξακριβώσουμε ότι είναι επίσημοι εκπρόσωποι κάποιας Δημόσιας Υπηρεσίας ή Υπηρεσίας Κοινής Ωφέλειας, δηλαδή υπηρεσίας που έχει νόμιμο δικαίωμα να κατέχει τα προσωπικά μας δεδομένα.