Σημαντικές «ανάσες» για την αγορά έδωσαν οι ημέρες πριν από τα Χριστούγεννα
Σημαντικές «ανάσες»

Νέο διεθνές σήμα για τις επιχειρήσεις που συνδέονται με τον γαστρονομικό τουρισμό στις χώρες της Μεσογείου. Σημαντικές «ανάσες» στην τοπική αγορά έδωσαν οι δύο τελευταίες ημέρες πριν από τα Χριστούγεννα, που συνέβαλαν ουσιαστικά στη γενικότερη προσπάθεια που υλοποιείται για την τόνωσή της.

Δυστυχώς, τα μέτρα περιορισμού εξάπλωσης του κοροναϊού, σε συνδυασμό με τις πολύ κακές καιρικές συνθήκες των δύο εβδομάδων πριν από τα Χριστούγεννα, δεν βοήθησαν στη μαζική κάθοδο των καταναλωτών στις αγορές, με αποτέλεσμα η γενική εικόνα που υπήρχε λίγο πριν την 25η Δεκεμβρίου να είναι έως απογοητευτική.

Ευτυχώς, ωστόσο, τις τελευταίες ημέρες πριν από την Παραμονή των Χριστουγέννων και την Παραμονή, οι αγορές κινήθηκαν σε ικανοποιητικά για την εποχή επίπεδα, με τους επιχειρηματίες να έχουν πλέον κάποιους λόγους αισιοδοξίας για την επόμενη ημέρα.

Σε αυτή την αναστροφή του κλίματος, κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, βοήθησε αφενός η καταβολή κάποιων δώρων, για όσους επιχειρη- ματίες του ιδιωτικού τομέα η καταβολή είναι υποχρεωτική, καθώς και η καταβολή επιδοτήσεων και επιδομάτων που κατάφεραν να «ζεστάνουν» την αγορά. Η κίνηση βέβαια περιορίστηκε κατά κύριο λόγο σε δώρα που αφορούν σε παιδιά, μεταξύ των οποίων ρούχα και παιχνίδια, καθώς επίσης και σε κάλυψη βασικών υποχρεώσεων.

Ελπίδες για περαιτέρω τόνωση και αυτή  την εβδομάδα.
για την αγορά

Σε καμία περίπτωση ο χαρακτήρας της φετινής κίνησης δεν συνάδει με αντίστοιχες περιόδους του παρελθόντος, ωστόσο, δεδομένων των συνθηκών, η κινητικότητα που παρατηρήθηκε θεωρήθηκε ικανοποιητική.

Στο μεταξύ, οι επιχειρηματίες σε ολόκληρη την Κρήτη βλέπουν πλέον την «επόμενη ημέρα» και την εβδομάδα πριν από την Πρωτοχρονιά, ελπίζοντας πως και οι επόμενες ημέρες θα κυλήσουν όπως οι ημέρες πριν από τα Χριστούγεννα. Με δεδομένο μάλιστα το γεγονός πως πριν από τον Δεκέμβριο οι αγορές ήταν ιδιαίτερα περιορισμένες, υπάρχει η πεποίθηση αλλά και η προσδοκία πως αρκετές πάγιες κατά κύριο λόγο ανάγκες παραμένουν ανεκπλήρωτες, άρα με τον ένα ή τον άλλο τρόπο οι καταναλωτές θα φροντίσουν για την κάλυψή τους.

Την ίδια στιγμή, οι επιχειρηματίες λαμβάνουν υπόψη τους και τους γενικότερους δείκτες, έτσι όπως έχουν διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια μέσα στην πανδημία, σύμφωνα με τους οποίους περίπου το 30% των τζίρων τους καταγράφεται κατά τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο. Με βάση το ότι πολλές επιχειρήσεις, τουλάχιστον στην Κρήτη, βρίσκονται κάτω από αυτά τα επίπεδα, ακόμα και με τα δικά τους υπολογιστικά στοιχεία, θεωρείται σχεδόν βέβαιο  ότι αυτή η εβδομάδα θα λειτουργήσει καταλυτικά.