Η καταστροφική και με δεκάδες θύματα πυρκαγιά στο Μάτι πριν από μερικούς μήνες έκανε τους Ηρακλειώτες ακόμα πιο ευαίσθητους στον κίνδυνο της πυρκαγιάς! Μόνο που η ευαισθησία τους ξεπέρασε κάθε όριο, αφού με τον πρώτο καπνό, ακόμα και από ένα σπίρτο που καίγεται ή μια ψησταριά με κρέας σε αυλές σπιτιών, τα τηλεφωνήματα με έκδηλο τον φόβο και την ανησυχία των πολιτών «πέφτουν βροχή» προς το 199!
«Οι πολίτες στην Κρήτη ήταν πάντα ευαισθητοποιημένοι και ενημέρωναν την Πυροσβεστική είτε για εστίες φωτιάς, είτε για καπνούς που έβλεπαν ακόμα και για τη μυρωδιά καμένου, τηλεφωνούσαν στην Πυροσβεστική και ενημέρωναν για ό,τι έβλεπαν ή μύριζαν.
Μετά την τραγωδία στο Μάτι, τα τηλεφωνήματα πολλαπλασιάστηκαν» αναφέρει μιλώντας στην «Π» ο προϊστάμενος του Κέντρου Επιχειρήσεων της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Πυραγός Ιωάννης Στρατάκης.
Το διάστημα που καταγράφηκαν τα περισσότερα τηλεφωνήματα ήταν ένα μήνα μετά την πολύνεκρη τραγωδία. Καθημερινά πολίτες επικοινωνούσαν με την πυροσβεστική αναφέροντας περιστατικά που πίστευαν ότι απειλούσαν ζωές ή περιουσίας, που όμως στην πορεία και μετά από έρευνα των πυροσβεστών αποδείχτηκε ότι δεν συνέτρεχε λόγος ανησυχίας.
«Δεν είναι λάθος που ο κόσμος είχε ευαισθητοποιηθεί σε τέτοιο βαθμό που καλούσε με το παραμικρό την Υπηρεσία, γιατί φοβόταν και δε γνώριζε ότι οι καπνοί που έβλεπε προέρχονταν από μια ψησταριά που είχε στήσει γείτονάς του στην αυλή του. Οι πολίτες έβλεπαν καπνό ή μύριζαν να καίγεται κάτι και πολύ σωστά έκαναν και μας τηλεφωνούσαν. Είναι υποχρέωσή μας να διερευνήσουμε ένα περιστατικό, θα πρέπει όμως και ο κόσμος να γνωρίζει ότι πρέπει να δίνει σωστές πληροφορίες. Την ακριβή τοποθεσία, να μας ενημερώνει εάν γνωρίζει για την ύλη που καίγεται και να είναι όσο το δυνατόν πιο ακριβής» σχολιάζει ο κ. Στρατάκης.
Βέβαια, η υπερευαισθησία αμέσως μετά τα γεγονότα στο Μάτι δεν έχει μόνο θετικά γνωρίσματα. Μια πληροφορία που δεν έχει ελεγχθεί μπορεί να εγκυμονεί πολλούς κινδύνους, ενώ ο έλεγχός της «δεσμεύει» οχήματα αλλά και πυροσβέστες που θα κληθούν να πάνε στον χώρο να τη διερευνήσουν.
«Καλό θα είναι οι πληροφορίες που δίνονται να είναι ακριβείς. Ένα ζήτημα που μας ενδιαφέρει πολύ και ο κόσμος θα πρέπει να γνωρίζει είναι στα οχήματα με υγραέριο. Αυτό θα πρέπει να το γνωρίζει ο πυροσβέστης που θα προσεγγίσει για την αντιμετώπιση του συμβάντος» τονίζει ο ίδιος και προσθέτει ότι ακόμα και εάν ένα συμβάν δεν είναι σοβαρό και χρειαστεί να βγει όχημα, η υπηρεσία έχει πάντα οχήματα πίσω σε επιφυλακή για να επέμβουν σε οποιοδήποτε άλλο περιστατικό προκύψει».
Και τα περίεργα συνεχίζονται…
Πέρα όμως από τις τηλεφωνικές κλήσεις που πολλές φορές είναι χωρίς … αντίκρισμα, συνεχίζουν και τα «περίεργα» τηλεφωνήματα – όπως έχει γράψει παλαιότερα η «Π»- προς την υπηρεσία.
Προσφάτως γυναίκα κάτοικος του νομού τηλεφώνησε στην Πυροσβεστική ζητώντας να της βρουν το σκύλο της που χάθηκε.
Είναι άγνωστο εάν κατάλαβε πως αναζητήσεις ανθρώπων που χάθηκαν είναι στα καθήκοντα των πυροσβεστών, όχι όμως και τετράποδων.