Τι θα γίνει με τις πεζοδρομήσεις στο κέντρο;

Ένα σκληρό μπρά ντε φερ βρίσκεται σε εξέλιξη στη Λότζια, ανάμεσα σε δύο αντίρροπες δυνάμεις με φόντο τη νέα κυκλοφοριακή πραγματικότητα στην πόλη. Από τη μια πλευρά η ανάγκη διατήρησης των πεζόδρομων και από την άλλη το αίτημα για διαμπερή κυκλοφορία στο ιστορικό κέντρο, θα αναμετρηθούν σκληρά, καθώς μετρά αντίστροφα ο χρόνος για την τελική παράδοση του έργου της μεγάλης παρέμβασης ανάπλασης στον άξονα Δικαιοσύνης, Ίδης, 1821.

Το όλο θέμα θα συζητήσουν αύριο Παρασκευή ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων κ. Γ. Αναστασάκης με το μελετητή της νέας κυκλοφοριακής μελέτης της παλιάς πόλης με αφορμή την ολοκλήρωση της διαδικασίας διαβούλευσης.

Τέσσερα χρόνια μετά τον κυκλοφοριακό αποκλεισμό των πιο κεντρικών οδικών αρτηριών στο κέντρο της πόλης, ο Δήμος καλείται να αποφασίσει για το αν οι πεζόδρομοι που διαμορφώθηκαν θα κρατήσουν τον χαρακτήρα τους και θα εξακολουθήσουν να εξυπηρετούν τις ανάγκες των πεζών ή αν θα επιτραπεί η κίνηση των ΙΧ σε αυτούς. Η τελική παράδοση του έργου της ανάπλασης φέρνει αναπόδραστα στο προσκήνιο το κρίσιμο αυτό ερώτημα και πίσω από κάθε απάντηση υπάρχουν διαφορετικές προσεγγίσεις, φιλοσοφίες και συμφέροντα.

Ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Γιάννης Αναστασάκης εξηγεί ότι μετά από τόσο μεγάλο αγώνα που έχει γίνει  για να αλλάξει σελίδα το κέντρο της πόλης, είναι άδικο ο Ηρακλειώτης να μην πιστωθεί θα ωφελήματα της μεγάλης παρέμβασης ανάπλασης. Στα ζητήματα προσβασιμότητας στην πόλη ο Δήμος έχει εγκαίρως απαντήσει με τη χρήση των μίνι μπας, τα οποία έχουν απορροφήσει ικανό μέρος της πίεσης που υπάρχει για γρήγορη προσβασιμότητα στην πόλη.

Σε ό,τι αφορά την κίνηση των λεωφορείων και των ταξί, προτείνεται να επιτραπεί η κίνηση δια μέσου των οδών Ζωγράφου, Χατζημιχάλη Γιάνναρη και στο πρώτο τμήμα της 1821 με έξοδο από την οδό Οδηγητρίας.  Ο ίδιος τονίζει ακόμα ότι  θα πρέπει να διατηρηθούν στη σημερινή τους μορφή οι πεζόδρομοι, καθώς αποτιμά ότι το λειτουργικό και αισθητικό αποτέλεσμα που έχει προκύψει ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες της πόλης και γι΄αυτό αγκαλιάστηκε από τους Ηρακλειώτες.

Αντίστοιχη είναι και η προσέγγιση του εμπορικού κόσμου που κατά βάση μιλά με ενθουσιασμό για τα οφέλη της πεζοδρόμησης που προσέφεραν μια θεαματική αλλαγή σε σχέση με την τόνωση του εμπορίου μετά από μια δύσκολη χρονικά περίοδο λόγω covid. Από την άλλη πλευρά τώρα, το αστικό ΚΤΕΛ έχει θέσει ζήτημα για την αμφίδρομη και διαμπερή κίνηση των λεωφορείων τονίζοντας ότι μακροπρόθεσμα οι μονοδρομήσεις θα δημιουργήσουν προβλήματα.

Αντίστοιχη είναι και η προσέγγιση των ιδιοκτητών πάρκιγκ που θεωρούν ότι οι εκτεταμένες πεζοδρομήσεις στην προτεινόμενη μορφή της κυκλοφοριακής μελέτης κατ’ επίφαση εξυπηρετούν τους πεζούς αφού όλοι είναι χρήστες αυτοκινήτων τα οποία εξοστρακίζονται από το κέντρο.

Αυτό αναδείχτηκε από τη διαβούλευση της κυκλοφοριακής μελέτης που ολοκληρώθηκε στις 10 του μήνα και οι προτάσεις που κατατέθηκαν επεξεργάστηκαν από τον μελετητή. Αυτό θα είναι το αντικείμενο της αυριανής συζήτησης που θα έχει ο αντιδήμαρχος με τον μελετητή, όπου θα έχουν τη δυνατότητα να εξετάσουν από κοινού την αναθεωρημένη πρόταση που προκύπτει, η οποία θα συζητηθεί στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής.  Τελικός αποδέκτης όλων των απόψεων αυτών θα είναι το Δημοτικό Συμβούλιο το οποίο θα πάρει τις τελικές αποφάσεις για το όλο θέμα.