Καλπάζουν και πάλι οι τιμές των υγρών καυσίμων σε ολόκληρη τη χώρα, με το Ηράκλειο να μην… απουσιάζει από το νέο ράλι τιμών. Ήδη η μέση τιμή για την απλή αμόλυβδη βενζίνη διαμορφώνεται στα 2.09 – 2.10 ευρώ ανά λίτρο, με την επισήμανση ωστόσο ότι δεν έχουν περάσει ακόμα όλες οι αυξήσεις στις τιμές, αφού αναμένονται νέες ανατιμήσεις μέσα στην εβδομάδα.
Το «παρήγορο» γεγονός είναι πως οι τιμές στο πετρέλαιο κίνησης παραμένουν σταθερές, αν και υψηλές αναλογικά, ενώ στα ίδια επίπεδα με την έναρξη διάθεσής του κινείται το πετρέλαιο θέρμανσης.
Ειδικά για το θέρμανσης, οι προσφορές που κάνουν τα διυλιστήρια, σε συνδυασμό με μια σειρά από προσφορές και προωθητικές ενέργειες που υλοποιούν σε δεύτερη φάση οι εταιρίες, «ρίχνουν» την πραγματική τιμή του πετρελαίου για τους καταναλωτές που θα επιλέξουν να πληρώσουν με κάρτα στο 1.33 – 1.34 ευρώ ανά λίτρο στη μέση του τιμή.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι καταναλωτές να προχωρούν σε μαζικές παραγγελίες, καθώς φοβούνται πως θα υπάρξει μια νέα εκτόξευση τιμών, την οποία πιθανά να μην μπορούν να διαχειριστούν. Οι ανακοινώσεις μάλιστα των διυλιστηρίων για παύση των επιδοτήσεων της τάξης των 7 λεπτών ανά λίτρο ως τις 15 Νοεμβρίου, δημιουργεί ένα επιπλέον κίνητρο για μαζικές αγορές πετρελαίου θέρμανσης στα νοικοκυριά.
«Αυτή τη στιγμή παρατηρούνται ιδιαίτερα αυξημένες παραγγελίες στο πετρέλαιο θέρμανσης διότι οι καταναλωτές φοβούνται μια νέα εκτόξευση τιμών» αναφέρει ο πρόεδρος του Σύλλογου Πρατηριούχων νομού Ηρακλείου Λυκούργος Σαμόλης για να προσθέσει:
«Κι αυτό είναι λογικό, αφού εφόσον εταιρείες και διυλιστήρια σταματήσουν τις εκπτώσεις που κάνουν, οι οποίες δεν ξέρουμε πόσο θα διαρκέσουν, θα έχουμε μια αυτόματη εκτόξευση τιμής στα 7 – 8 λεπτά ανά λίτρο πετρελαίου θέρμανσης, χωρίς να υπολογίζονται οι αυξήσεις των διεθνών τιμών που θα ισχύουν εκείνη τη στιγμή».
Κι αν στο πετρέλαιο θέρμανσης, ευτυχώς παρατηρείται μια σχετική συγκράτηση τιμών, δεν φαίνεται να ισχύει το ίδιο για τα υγρά καύσιμα που επανέρχονται στις πολύ υψηλές τιμές της προηγούμενης περιόδου.
«Η τιμή του 2.10 είναι μια συγκρατημένη σχετική τιμή δεδομένων των συνθηκών» αναφέρει ο πρόεδρος του Συλλόγου κι εξηγεί:
«Ως πρατηριούχοι προσπαθούμε να περιορίσουμε τα ποσοστά μας στον μέγιστο βαθμό, διότι αντιλαμβανόμαστε τις δυσκολίες των καταναλωτών, αλλά και γνωρίζουμε πως όσο πιο ακριβό είναι το καύσιμο, τόσο μικρότερη θα είναι η ζήτησή του.
Από κει και πέρα όμως, υπάρχουν πάρα πολλά θέματα σε κόστη και διαχείριση που πρέπει να ληφθούν υπόψη, ενώ δεν φαίνεται με βάση τη διεθνή συγκυρία πως πηγαίνουμε σε κάποια αποκλιμάκωση. Οι τάσεις πηγαίνουν προς συνεχόμενες αυξήσεις κι ελπίζουμε κάτι τέτοιο να μην επιβεβαιωθεί».