Υπό πλήρη έλεγχο και χωρίς φόβο πρόκλησης επικίνδυνων για τη δημόσια ασφάλεια προβλημάτων είναι οι ρηγματώσεις, που έχουν καταγραφεί στο οδόστρωμα στην περιοχή σήραγγας Απομαρμά, όπως είχε γράψει η «Π».
Αυτό τονίζει ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΚ κ. Καζάσης, ο οποίος σημειώνει ότι οι ρηγματώσεις στο οδόστρωμα του κλάδου προς Ηράκλειο στην περιοχή της εισόδου της σήραγγας Απομαρμά δεν αποτελούν φαινόμενο που παρουσιάστηκε πρόσφατα. Παρουσιάστηκαν τον Απρίλιο 2015, οπότε και αποκαταστάθηκαν αρχικά και έκτοτε παρακολουθούνται από τη Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Έργων του ΟΑΚ ΑΕ με σκοπό την καταγραφή της εξέλιξης του φαινομένου.
Όπως εξηγεί στο συγκεκριμένο σημείο, τον Ιανουάριο 2018 διενεργήθηκε αυτοψία εξειδικευμένου τεχνικού συμβούλου ο οποίος συνοδευόταν από κλιμάκιο του ΟΑΚ, προκειμένου να διαπιστώσει τα αίτια του φαινομένου και την εξεύρεση τεχνικής λύσης για την οριστική αποκατάσταση της βλάβης.
Το πρόβλημα που εμφανίστηκε, όπως ο ίδιος τονίζει είναι περιορισμένης έκτασης και δεν αναμένεται πάρει μεγαλύτερη έκταση. Αντίθετα τα πράγματα είναι πραγματικά δύσκολα και σύνθετα στις τρεις κατολισθήσεις που σημειώθηκαν στα πρανή του δρόμου στο ύψος της Αγίας Βαρβάρας, στον Πανασό και κοντά στον Απομαρμά.
Για την αντιμετώπιση της κατάστασης έχει ήδη επιληφθεί ειδικός τεχνικός σύμβουλος ο οποίος μελετά το πρόβλημα με σκοπό να προτείνει κοστολογημένες λύσεις αποκατάστασης που θα αντιμετωπιστούν με ξεχωριστή εργολαβία. Σε κάθε περίπτωση το γεγονός ότι πριν το έργο παραδοθεί εμφανίζονται αστοχίες στην υλοποίηση του εγείρει τεράστια ζητήματα, σε πολλά επίπεδα.
Κεντροβαρή ρόλο στις αστοχίες αυτές φαίνεται να έχει η μελέτη του έργου, η οποία στοχοποιείται σε πολλά επίπεδα τόσο σε σχέση με τη διαδρομή χάραξης του δρόμου όσο και σε σχέση με τις μελέτες θεμελίωση του έργου με δεδομένο μάλιστα το γεγονός ότι υπάρχουν μεγάλες ιδιαιτερότητες σε σχέση με την ποιότητα των εδαφών που είναι εξαιρετικά σαθρά.
Σύμφωνα με τον κ. Καζάση, στα σημεία αυτά θα μελετηθούν και θα αποκατασταθούν άμεσα. Μάλιστα το έργο θα προχωρήσει ανεξάρτητα από την υπόλοιπη εργολαβία, προκειμένου να μην χαθεί πολύτιμος και παραγωγικός χρόνος από την υλοποίηση του κύριου σώματος του έργου το οποίο έχει καταληκτήρια ημερομηνία ολοκλήρωσης και παράδοσή του την 31 Μαρτίου.