Ο πρόεδρος του συλλόγου Ε.ΣΥ.ΠΡΟ.Τ.Α. Γιάννης Λιονάκη στα πρόβλημα των ρωγματώσεων στον Βόρειο Οδικό Άξονα στο ύψος της Αγίας Πελαγία
Από την αυτοψία στο σημείο.

Οι αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας και του Οργανισμού Ανάπτυξης προσπαθούν ακόμα να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα των ρωγματώσεων στον Βόρειο Οδικό Άξονα στο ύψος της Αγίας Πελαγίας.

Παρά το γεγονός πως έχουν θεωρητικά τοποθετήσει ειδικό υλικό για τον περιορισμό τους, οι ρωγματώσεις μεγαλώνουν, ενώ το ενδεδειγμένο υλικό δεν μπορεί να τις περιορισεί.

Κι ενώ δεν φαίνεται, τουλάχιστον προς το παρόν, να υπάρχει μια ουσιαστική ενημέρωση για τα αίτια των πραγματικών προβλημάτων, ο πρόεδρος του συλλόγου Ε.ΣΥ.ΠΡΟ.Τ.Α. Γιάννης Λιονάκης σε συνεργασία με τον γεωλόγο και υπεύθυνο του τμήματος Γεωπικοιλότητας του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας δρ. Μπάμπη Φασουλά, προχώρησαν σε παρατηρήσεις, κυρίως έξω από τον δρόμο, θεωρώντας δεδομένο πως οι ειδικοί έχουν κάνει τις δικές τους σχετικές παρατηρήσεις.

«Οι ρωγμές λοιπόν έχουν πεταλοειδές σχήμα και αγκαλιάζουν σχεδόν όλο το εύρος του οδοστρώματος, φτάνοντας μέχρι και το μέσο του εσωτερικού ρεύματος κυκλοφορίας» αναφέρεται μεταξύ άλλων σε σχετική ανάρτηση του Γιάννη Λιονάκη, όπου και προστίθεται:

τα ρήγματα στον ΒΟΑΚ

«Το κοίλο τμήμα της πρώτης ρώγμωσης φαίνεται να έχει υποστεί ήδη μικρή καθίζηση της τάξης μερικών εκατοστών. Ο έλεγχος που έγινε στο υποκείμενο του δρόμου υπόστρωμα και στο πρανές έδειξε ότι στο σημείο αυτό το υπόστρωμα αποτελείται, σε μεγάλο τμήμα του, από σαθρές επιχωματώσεις οι οποίες είναι μάλιστα εμποτισμένες σε νερό.

Το σαθρό αυτό υπόστρωμα φτάνει μέχρι και 15-20 μέτρα κάτω απο τη στάθμη του δρόμου προς τη θάλασσα, ενώ σχηματίζει μια ζώνη πλάτους μέχρι 10 μέτρα.

Το πρόβλημα των ρωγμώσεων φαίνεται ότι οφείλεται στην παροχέτευση μεγάλων ποσοτήτων όμβριου νερού στο πρανές, αμέσως δίπλα και κάτω απο την άσφαλτο, στο σημείο ακριβώς που το βόρειο άκρο της μεγαλύτερης ρωγμής εξέρχεται του οδοστρώματος».

Όπως τονίζει στη συνέχεια ο Γιάννης Λιονάκης, το νερό στο σημείο έχει αρχίσει να υποσκάπτει το πρανές, αποκτώντας πλέον χαρακτηριστικά έναρξης μικρής, τοπικής κατολίσθησης λόγω του εμποτισμού και της υποσκαφής του τμήματος αυτού του σαθρού υποβάθρου του οδοστρώματος που αποτελείται από τις επιχωματώσεις».

Ο πρόεδρος του εθελονικού συλλόγου εκτιμά ότι θα «πρέπει άμεσα να αποτραπεί η παραπέρα εκφόρτιση όμβριων υδάτων στο τμήμα αυτού του πρανούς στο εξωτερικό τμήμα του δρόμου, καθώς και να αποστραγγιστεί και να σταθεροποιηθεί το τμήμα του πρανούς με τις επιχωματώσεις».

Καταληκτικά, ο κ. Λιονάκης υποστηρίζει πως οι υπηρεσίες προσπαθούν να αντιμετωπίσουν το ζήτημα και σε αυτή την κατεύθυνση, ωστόσο, εμφανίζεται πολύ μεγαλύτερο απ’ ό,τι αρχικά είχε εκτιμηθεί.