Εναλλακτικά σενάρια προκειμένου να δοθεί οριστικό τέλος στο οξύτατο κυκλοφοριακό κομφούζιο που επικρατεί στην περιοχή του Μπεντεβή (στη θέση «Στάνη») μετά την ακύρωση του σχεδιασμού για τη δημιουργία του ελλειψοειδούς κόμβου, γνωστού και ως «μινωική ασπίδα», εξετάζει τώρα η Λότζια.
Όπως είναι γνωστό, εδώ και χρόνια είχε σχεδιαστεί και είχε δρομολογηθεί η λύση της δημιουργίας ενός ελλειψοειδούς κόμβου, που όμως δεν προχώρησε μετά και την παρέμβαση του ΟΑΚ ΑΕ, που καθώς δεν ενέκρινε τη σχετική μελέτη του έργου υποστηρίζοντας ότι δεν δίνει λύση.
Ωστόσο, επειδή τα κυκλοφοριακά προβλήματα της περιοχής έχουν κάνει τη ζωή των κατοίκων κυριολεκτικά αβάσταχτη, ο Δήμος Ηρακλείου άρχισε να επανασχεδιάζει ένα πλαίσιο μιας εναλλακτικής προσέγγισης που θα μπορούσε να εκτονώσει τον κυκλοφοριακό φόρτο.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων κ. Γιάννη Αναστασάκη, μια καταρχήν πρόταση που έχει διαμορφωθεί είναι να επεκταθεί η νησίδα από το ύψος της πρώην Στάνης προς τα κάτω, με την προοπτική να διαπλατυνθεί μέχρι τα όρια που είναι απαλλοτριωμένη η Κνωσού (στο ύψος ημιτελούς οικοδομικής παρέμβασης κοντά στον ανισόπεδο κόμβο).
Με τον τρόπο αυτό όπως εκτιμάται, θα μπορεί να διασφαλιστεί μια ομαλή ροή κυκλοφορίας με απρόσκοπτη κίνηση και παράλληλα θα κοπούν οι επικίνδυνες αναστροφές.
Το όλο θέμα, όπως εξηγεί ο αντιδήμαρχος, θα συζητηθεί με τα στελέχη του ΟΑΚ τα οποία είχαν ζητήσει να γίνουν νέες μετρήσεις των κινήσεων των οχημάτων.
Θυμίζουμε ότι σχετική πρόταση που είχε κατατεθεί από την Ηράκλεια Πρωτοβουλία που είχε επεξεργαστεί ένα σχέδιο δημιουργίας παράλληλου δρόμου με τη λ. Κνωσού, ο οποίος θα μπορεί να απορροφήσει σημαντικό συγκοινωνιακό φορτίο.
Πρόκειται για τη διάνοιξη και διαμόρφωση της παρόχθιας οδού, δηλαδή της οδού που διέρχεται παράλληλα με το ρέμα στο ανατολικό όριο του σχεδίου πόλης του Άι Γιάννη.
Νέος κύκλος συσκέψεων για τους ανεκτέλεστους κόμβους
Ένα ευρύ κύκλο συσκέψεων με όλες τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες σχεδιάζει να ανοίξει ο Δήμος Ηρακλείου, προκειμένου να ξεμπλοκάρουν όλα τα κρίσιμα κυκλοφοριακά ζητήματα που αφορούν στη διαμόρφωση των κόμβων που βρίσκονται σε εκκρεμότητα και έχουν βαλτώσει εδώ και ένα χρόνο, παρά το γεγονός ότι η υλοποίησή τους κρίνεται απολύτως αναγκαία.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Δήμος θα έχει αλλεπάλληλες συναντήσεις με την Περιφέρεια, την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και τον ΟΑΚ, για να κλείσουν όλα τα ανοικτά ζητήματα που υπάρχουν.
Έτσι, μετά την ολοκλήρωση του κόμβου της ΟΑΣΗΣ που μπαίνει πλέον στην τελική ευθεία της υλοποίησής του, ο Δήμος σχεδιάζει να ανοίξει το μεγάλο κεφάλαιο της δημιουργίας των νέων κόμβων στο Τζάμπο και στον Καράβολα, που εξακολουθούν να βρίσκονται σε εκκρεμότητα, παρά το γεγονός ότι αποτελούν δομικές παρεμβάσεις των δρομολογούμενων κυκλοφοριακών σχεδιασμών.
Ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Γ. Αναστασάκης σημειώνει ότι παράλληλα με όλα τα παραπάνω υλοποιούνται και μια σειρά ακόμα από άλλες παρεμβάσεις στο πλαίσιο της διαβαθμιδικής συνεργασίας που αφορούν σε ασφαλτοστρώσεις σε Βενεράτο και Αυγενική, ενώ πολύ σύντομα, πιθανότατα και από την ερχόμενη εβδομάδα, θα αρχίσει να σκάβεται και η λεωφόρος 62 Μαρτύρων.