Έρχεται ισχυρό κυκλοφοριακό σοκ στην πόλη με τον αποκλεισμό της Χανιόπορτας όπου για ένα δεκαήμερο από τις 15 μέχρι τις 25 Σεπτεμβρίου, θα απαγορευτεί η κίνηση των οχημάτων, προκειμένου να τοποθετηθούν οι σιδερένιες σκαλωσιές και να γίνει ένα δάπεδο εργασίας στην κορυφή της πύλης, ώστε να προχωρήσουν οι εργασίες αποκατάστασης του μνημείο.
Μετά το δεκαήμερο αποκλεισμό που είναι αναπόφευκτος, για να τοποθετηθούν οι σκαλωσιές, θα ανοίξει η όδευση και στην κορυφή της πύλης θα συνεχιστούν κανονικά οι εργασίες που θα διαρκέσουν ένα εξάμηνο, και αφού ολοκληρωθούν, θα γίνει ξανά νέος αποκλεισμός για να αφαιρεθούν οι υποστυλώσεις.
Χθες η Δημοτική Επιτροπή σε επείγουσα έκτακτη συνεδρίαση της έδωσε το πράσινο φως για να προχωρήσει ο αποκλεισμός, που φέρνει τα πάνω κάτω στην κυκλοφοριακή σύνδεση της νευραλγικής οδικής αρτηρίας της πόλης, καθώς ΙΧ, φορτηγά και οκτώ διαφορετικά δρομολόγια λεωφορείων που θα πρέπει να κινηθούν μέσα από εναλλακτικές διαδρομές για να εξυπηρετηθούν.
Η έγκριση των νέων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων θεωρήθηκε αναγκαίο να «τρέξει» με γρήγορες διαδικασίες, προκειμένου να ολοκληρωθεί η μεταλλική κατασκευή εργασίας για την άμεση έναρξη εργασιών άρσης επικινδυνότητας του νεωτερικού γεφυρώματος (αρμολογήματα – μονώσεις) πριν την έναρξη των βροχοπτώσεων.
Πώς θα αναδιοργανωθεί η κυκλοφορία
Στο πλαίσιο αυτό σύμφωνα με τον σχεδιασμό που υπάρχει η οδός Εφόδου και η οδός Αυλώνας γίνονται μονόδρομοι, στην οδό Αυλώνας θα γίνει αντιδρόμηση και θα τοποθετηθούν πλαστικά κολωνάκια ώστε να παρεμποδιστεί η στάση και η στάθμευση των οχημάτων για την άνετη διέλευση των αστικών λεωφορείων.
Τα οχήματα με κατεύθυνση από τη Λεωφόρο 62 Μαρτύρων προς την οδό Νικολάου Πλαστήρα θα εξυπηρετούνται μέσω των οδών Εφόδου, η οποία προτείνεται να γίνει μονής κατεύθυνσης, τη Λεωφόρο Σοφοκλή Βενιζέλου και την οδό Νικολάου Πλαστήρα.
Τα οχήματα που θέλουν να κινηθούν από την οδό Νικολάου Πλαστήρα προς Λεωφόρο 62 Μαρτύρων θα εξυπηρετούνται είτε από τις οδούς Αρχιεπισκόπου Μακαρίου, τη Λεωφόρο Σοφοκλή Βενιζέλου, τη Λεωφόρο Μίνωος και την οδό Μάχης Κρήτης, είτε από τις οδούς Νικολάου Πλαστήρα, Κονδυλάκη (στο Κομμένο Μπεντένι) και Πυράνθου.
Πώς αναδιαμορφώνονται τα δρομολόγια των λεωφορείων
Όπως προκύπτει, από τη Χανιόπορτα που θα κλείσει, διέρχονται οκτώ γραμμές αστικού ΚΤΕΛ, και συγκεκριμένα,
- Λεωφορείο 05 Αεροδρόμιο – Δημητρίου Θέρισσος,
- Λεωφορείο 06 Αεροδρόμιο – Αμμουδάρα,
- Λεωφορείο 07 ΕΛΜΕΠΑ – Πρασσά- Αμνισσός,
- Λεωφορείο 10 Αεροδρόμιο – Γάζι,
- Λεωφορείο 11 Αεροδρόμιο – ΠΑΓΝΗ,
- Λεωφορείο 12 ΕΛΜΕΠΑ- Καλλιθέα,
- Λεωφορείο 14 Γιόφυρο – Καλλιθέα,
- Λεωφορείο 23 Γιόφυρο – Κοιμητήριο.
Τα Λεωφορεία 05, 06, 10, 23 από την οδό Καλοκαιρινού θα κάνουν παράκαμψη μέσω των οδών Νικολάου Πλαστήρα, Κονδυλάκη (στο Κομμένο Μπεντένι), Θενών, Αυλώνος και Πυράνθου, η οποία προτείνεται να γίνει μονόδρομος.
Τα Λεωφορεία 07, 11, 12, 14 από τη Λεωφόρο 62 Μαρτύρων θα κάνουν παράκαμψη μέσω των οδών Εφόδου, η οποία προτείνεται να γίνει μονόδρομος, τη Λεωφόρο Σοφοκλή Βενιζέλου και τη Νικολάου Πλαστήρα.
Η τοποθέτηση του στέγαστρου
Η προσωρινή υποστύλωση στο νεωτερικό άνοιγμα της Χανιόπορτας θα γίνει με την τοποθέτηση μιας μεταλλικής κατασκευής, για ένα εξάμηνο που έχει αποφασιστεί ότι θα διαρκέσουν οι εργασίες. Η τοποθέτησή της θα γίνει σε δύο φάσεις.
Στην πρώτη φάση θα τοποθετηθεί η βάση της υποστύλωσης, η οποία θα εξέχει από τα κράσπεδα περίπου Ο,90μ από την μία πλευρά και Ο,65μ από την άλλη.
Πάνω στη βάση της μεταλλικής κατασκευής θα τοποθετηθεί κατάλληλη σήμανση με πινακίδες Ρ52α και αναλάμποντες φανούς και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας.
Το καθαρό πλάτος του οδοστρώματος σε κάθε ρεύμα θα είναι 4,10μ., έτσι ώστε να μην παρεμποδίζεται η κυκλοφορία των αστικών και υπεραστικών λεωφορείων αφού ανοίξει ο δρόμος.
Η κυκλοφορία των πεζών και των ΑμεΑ και στα δύο ρεύματα δεν θα επηρεαστεί καθόλου, αφού θα κατασκευαστούν ράμπες.