Ενδιάμεσες εκπτώσεις: σαν να μην έγιναν!
ΠΟΥ ΤΟ ΑΠΟΔΙΔΟΥΝ ΕΜΠΟΡΟΙ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
Πικρή γεύση άφησε στο πέρασμά του το δεκαήμερο εκπτώσεων που ολοκληρώθηκε το Σάββατο 10 Μαρτίου. Υποτονική φάνηκε η κίνηση της αγοράς του Ηρακλείου την περίοδο των ενδιάμεσων εκπτώσεων. Ήταν ένα δεκαήμερο προσφορών με μειωμένη τη συμμετοχή των καταναλωτών, καθώς πραγματοποιείται για δεύτερη χρονιά, αμέσως μετά το δίμηνο των χειμερινών εκπτώσεων. Αντίθετα, σε όλη την υπόλοιπη Ελλάδα το mid season sales (ενδιάμεσες εκπτώσεις) διεξάγεται στην αρχή της καινούργιας σεζόν τον Μάιο.
Κάποιοι από τους επιχειρηματίες παραμένουν αντίθετοι με αυτή την απόφαση του Εμπορικού Συλλόγου και περιμένουν εναγωνίως τη μετατροπή της, καθώς η αλλαγή στην ημερομηνία στέκεται η αφορμή για την πτώση των εσόδων των επιχειρήσεων και για τη δυσαρέσκεια των καταναλωτών.
Οι καταστηματάρχες βρίσκουν εντελώς καταστροφικές τις ενδιάμεσες εκπτώσεις για τις επιχειρήσεις τους και η μόνη τους ελπίδα για να ανεβούν τα κέρδη πέφτει στον τουρισμό. Παράλληλα, οι καταναλωτές δείχνουν απογοητευμένοι από τα διαθέσιμα προϊόντα στο τέλος των εκπτώσεων και χρόνο με τον χρόνο αποστασιοποιούνται συνειδητά εκείνη την περίοδο από την αγορά.
Οι πολίτες του Ηράκλειου μίλησαν στην «Π» και εξέθεσαν τις απόψεις τους γι’ αυτό το φαινόμενο, για το οποίο μόνο αρνητικές αντιδράσεις έχουν εκδηλωθεί μέχρι στιγμής.
«Το mid season sales βγήκε για έναν σκοπό, για να τονώσει τις αγορές στα καινούργια ρούχα που έχουν βγάλει οι επιχειρήσεις και γι’ αυτό λέγεται μέσης σεζόν εκπτώσεις που είναι τον Μάιο και όχι τον Μάρτιο. Καταρχήν, από πέρυσι που ξεκίνησε ξαφνικά το mid season sales από 1 με 10 Μαρτίου και όχι από 1 με 10 Μαΐου, όπως σε όλη την Ελλάδα, έχασε και την έννοια του.
Δεν υπάρχει κανένα όφελος των ενδιάμεσων εκπτώσεων. Τα ρούχα που έχουμε σε προσφορά είναι ακόμα τα ρούχα των εκπτώσεων που δίναμε, οπότε δεν υπάρχει και ενδιαφέρον από τον κόσμο γιατί τα ρούχα είναι ακριβώς τα ίδια» δηλώνει ο κ. Νίκος Μπότης, ιδιοκτήτης καταστήματος ενδυμάτων.
Ο ίδιος προσθέτει: «Αν πέρυσι ήταν απλώς καταστροφικές, τώρα είναι εντελώς καταστροφικές. Έχουμε κάνει αίτημα, παράπονα από πέρυσι στον Εμπορικό Σύλλογο να αλλάξει αυτό, αλλά δεν υπάρχει ανταπόκριση. Δεν γίνεται όλη η Ελλάδα να έχει συγκεκριμένη ημερομηνία και το Ηράκλειο να το βάζει αμέσως μετά τις εκπτώσεις. Επίσης, χάνουμε όλη τη διαφήμιση που γίνεται πανελληνίως, έτσι ώστε να κατέβει ο κόσμος. Την Κυριακή που ανοίξαμε, τα περισσότερα μαγαζιά δεν έκαναν ούτε σεφτέ».
Στην ίδια λογική κινείται και ο κ. Γιώργος Σύφρης, επίσης ιδιοκτήτης καταστήματος ενδυμάτων: «Προσφορές υπάρχουν έτσι κι αλλιώς κατά τη διάρκεια της σεζόν. Οι ενδιάμεσες εκπτώσεις δεν έκαναν το κάτι παραπάνω. Η αγορά από τον Φεβρουάριο και μετά έχει πτώση στην κίνηση των καταναλωτών.
Ο κόσμος περνάει δύσκολα, δεν έχουν πέσει λεφτά στην αγορά, μόνο τις πρώτες μέρες των εκπτώσεων. Πιστεύω ότι αυτή η χρονιά θα είναι πολύ δύσκολη και αυτό φάνηκε. Περιμένουμε να ανακάμψουμε στην καινούργια σεζόν. Η ελπίδα μας από εδώ και πέρα είναι ο τουρισμός».
Η Θεοδώρα Τσάτσου αναφέρει μόνο έναν παράγοντα που χρησιμεύουν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις: «Θεωρώ ότι το δεκαήμερο εκπτώσεων είναι μια περίοδος που βοηθάει και την αγορά και τον καταναλωτή, μόνο για να αγοράσει κάποια πράγματα για τον επόμενο χρόνο. Δηλαδή για τη συγκεκριμένη εποχή δεν υπάρχει τίποτα να αγοράσουμε, γιατί έχουν τελειώσει τα νούμερα και κάτι που έχεις βάλει στο μάτι θα έχει εξαντληθεί».
Eνώ η Μαριέττα Κωνσταντάκη δείχνει φανερά απογοητευμένη: «Δεν αγοράζω ποτέ μετά τις εκπτώσεις, γιατί δεν βρίσκω ποτέ κάτι που να μου αρέσει. Δεν υπάρχουν νούμερα και επίσης τέλος των εκπτώσεων ξαναβάζουν τα περσινά και προπέρσινα ρούχα».
Παρομοίως και ο Δημήτρης Αγγελόπουλος: «Ψωνίζω πάντα στοχευμένα στις εκπτώσεις: Θα πάω στις αρχές για να προλάβω να αγοράσω αυτό που ξέρω ότι θέλω. Κάποιες φορές πήγαινα στο τέλος των εκπτώσεων, δεν έβρισκα ποτέ τίποτα ενδιαφέρον και δεν έτσι δεν ξαναμπήκα στη διαδικασία να πάω στο τέλος».