ΤΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΤΗΣ ΛΟΤΖΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΔΥΤΙΚΟ ΠΑΡΑΛΙΑΚΟ ΜΕΤΩΠΟ Τι απαιτεί ο φάκελος χωροθέτησης της μαρίνας στο Παγκρήτιο Στάδιο

Το τελικό ξεκαθάρισμα για τον αποχαρακτηρισμό του κόλπου του Δερματά ως τουριστικής μαρίνας φαίνεται ότι απελευθέρωσε τη δημοτική Αρχή προκειμένου να  ανοίξει και πάλι τον φάκελο της μεγαλεπίβολης αυτής τουριστικής επένδυσης, στην περιοχή του Παγκρήτιου Σταδίου. Πρόκειται για έναν σχεδιασμό που είχε ξεκινήσει από την προηγούμενη δημοτική περίοδο χωρίς όμως να προχωρήσει σημαντικά, λόγω του εξαιρετικά σύνθετου αντικειμένου που απαιτεί μια στρατηγική  πολιτική, οικονομική και αναπτυξιακή προσέγγιση για τη δρομολόγησή του. Στη βάση αυτή η Λότζια ψάχνει τώρα τα βήματά της για να φτιάξει τον οδικό χάρτη, που θα  οδηγήσει στο εμβληματικό σχέδιο της δημιουργίας μαρίνας στην περιοχή του Παγκρήτιου Σταδίου.

Το εγχείρημα δεν είναι εύκολο διότι στην έκταση των 80 στρεμμάτων που καλύπτουν τη χερσαία  και τη θαλάσσια ζώνη όπου σχεδιάζεται η επένδυση, υπάρχουν πολλά φλέγοντα ζητήματα με κορυφαίο αυτό της χωροθέτησης. Η χωροθέτηση προϋποθέτει  τη συγκρότηση ενός φακέλου που θα περιέχει ένα master plan και τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, η οποία θα πρέπει να κατατεθεί προς έγκριση στο αρμόδιο υπουργείο Τουρισμού.

Όπως είναι γνωστό, ήδη το Δημοτικό Συμβούλιο έχει προχωρήσει στην καταρχήν έγκριση και χωροθέτηση της μαρίνας στο Παγκρήτιο Στάδιο, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι  θα πρέπει να προχωρήσει στην εκπόνηση μιας σειράς τεχνικών μελετών σε προκαταρκτικό στάδιο και συγκεκριμένα, τοπογραφική – βυθομετρική αποτύπωση της περιοχής. Επίσης, προκαταρτική μελέτη λιμενικών έργων, γεωλογική, ακτομηχανική και ιζηματολογική αναγνώριση της παράκτιας ζώνης όπως επίσης και  γεωτεχνική έκθεση. Αντίστοιχα, απαιτείται μελέτη προκαταρτικού προσδιορισμού περιβαλλοντικών απαιτήσεων, μελέτη οικονομικής σκοπιμότητας που θα αναδείξει τον τρόπο με τον οποίο θα υλοποιηθεί η μαρίνα καθώς και τα τελικά ακριβή γεωμετρικά χαρακτηριστικά της.

Σε αυτή τη βάση της συγκρότησης του φακέλου έχουν αρχίσει οι διερευνητικές συζητήσεις στη Λότζια με τον αντιδήμαρχο Γ. Αναστασάκη και τη Γενική Γραμματέα του Δήμου Ευγενία Στυλιανού, που έχουν σειρά επαφών στην κατεύθυνση αυτή. Στόχος των επαφών αυτών είναι να διερευνηθεί το πλαίσιο και το κόστος συγκρότησης του φακέλου που θα ανοίξει τον δρόμο για τη χωροθέτηση της μεγάλης επένδυσης.

Αυτό που ο δήμαρχος κ. Β. Λαμπρινός αποτιμά είναι ότι η δημιουργία μιας μαρίνας στην περιοχή του Παγκρητίου Σταδίου,  η οποία θα μπορεί να φιλοξενεί για παράδειγμα  από 800 έως 1.000 σκάφη, και η δημιουργία δεκάδων συνοδών έργων και υποστηρικτικών δομών, κυριολεκτικά θα αλλάξουν όλη τη φυσιογνωμία του δυτικού παραλιακού μετώπου του Ηρακλείου. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι πρόκειται για έναν αναπτυξιακό σχεδιασμό που θα αλλάξει το προφίλ ενός σημαντικού τμήματος του παράκτιου τμήματος της πόλης και στη βάση αυτή θα πρέπει να υπάρξει ιδιαίτερα προσεκτικός σχεδιασμός σε σχέση με τις χρήσεις που θα πρέπει να δοθούν.

Στελέχη της Λότζια τονίζουν ότι το Προεδρικό Διάταγμα που αναφέρει τις χρήμΜαρίνα, αθροίζει μια σειρά από δραστηριότητες που δεν αφορούν μόνο τον τουρισμό, αλλά και τον ναυταθλητισμό και γενικότερα τον αθλητισμό, ζώνες αναψυχής, καταστήματα, καταλύματα, περιοχή κατοικίας, κτήρια διοίκησης… Όλα αυτά θα πρέπει να μελετηθούν με προσοχή και να διαπιστωθεί ποιες είναι οι κατάλληλες χρήσεις που μπορούν να αναπτυχθούν στην περιοχή. Παράλληλα, αυτό το οποίο τονίζεται είναι ότι το master plan πρόκειται να τεθεί σε διαβούλευση, ώστε να έχει τη δυνατότητα ο κόσμος να ενημερωθεί και μαζί με τους τοπικούς φορείς να καταθέσουν τις προτάσεις τους για τις απόψεις τους για το παρόν και το μέλλον της σημαντικής αυτής περιοχής.