H αντιδήμαρχος Μαρία Καναβάκη

Άλματα στην εξυπηρέτηση των πολιτών πέτυχε εν μέσω καραντίνας το γραφείο ΤΑΠ που πλέον εκδίδει ψηφιακά τις βεβαιώσεις μη οφειλής ΤΑΠ, ενώ παράλληλα έχει βελτιώσει ποιοτικά τους χρόνους του σε ό,τι αφορά  στην εξυπηρέτηση των πολιτών. Στο μεταξύ λήγει στο τέλος του μήνα η προθεσμία που έχουν όλοι  οι ιδιοκτήτες ακινήτων να διορθώσουν τα τετραγωνικά μέτρα των κατοικιών και επαγγελματικών χώρων που δηλώνουν στη Λότζια, προκειμένου να απαλλαγούν από την επιβολή προστίμων και αναδρομικών επιβαρύνσεων.

Συγκεκριμένα οι ιδιοκτήτες ακινήτων, στους οποίους περιλαμβάνονται όσοι δεν έχουν δηλώσει ολόκληρα κτίσματα ή οικόπεδα, καθώς αλλά και όσοι έχουν δηλώσει ανακριβή στοιχεία σε σχέση με τις επιφάνειες ηλεκτροδοτούμενων και μη ηλεκτροδοτούμενων κτισμάτων τους, μπορούν να κάνουν χρήση της ευνοϊκής διάταξης με την οποία επιτρέπεται μέχρι τις 30/6/20 η δήλωση όλων των αδήλωτων τετραγωνικών μέτρων στους Δήμους χωρίς καμία αναδρομική επιβάρυνση με δημοτικούς φόρους και δημοτικά τέλη για τα χρονικά διαστήματα μέχρι τις 31/12/19. Η δήλωση γίνεται ηλεκτρονικά σε ειδική πλατφόρμα της ΚΕΔΕ.

Πώς εκδίδονται ψηφιακά  οι βεβαιώσεις μη οφειλής  ΤΑΠ

Σύμφωνα με την αρμόδια αντιδήμαρχο Οικονομικών κ. Μαρία Καναβάκη,  οι πολίτες έχουν πλέον τη δυνατότητα να εκδίδουν ψηφιακά τις  βεβαιώσεις μη οφειλής ΤΑΠ.

διαδικασία έχει ως εξής: ενδιαφερόμενος  πολίτης καταθέτει με e-mail στο [email protected] αίτηση για βεβαίωση μη οφειλής ΤΑΠ στην οποία αναφέρει τον αρμόδιο συμβολαιογράφο και τον εξουσιοδοτεί να παραλάβει τη βεβαίωση όταν εκδοθεί. Τα δικαιολογητικά αποστέλλονται σκαναρισμένα.

Η υπηρεσία επεξεργάζεται την αίτηση και ενημερώνει τον πολίτη για τυχόν οφειλές που προκύπτουν και τον τρόπο που μπορεί να γίνει η πληρωμή τους.

Μετά την πληρωμή των οφειλών και την ολοκλήρωση της διαδικασίας εκδίδεται η βεβαίωση μη οφειλής και αποστέλλεται ψηφιακά υπογραμμένη στο e-mail του συμβολαιογράφου.

Όπως τονίζει η αντιδήμαρχος, η νέα αυτή υπηρεσία ξεκίνησε εν μέσω της πανδημίας κατόπιν και συνεννόησης με τον συμβολαιογραφικό σύλλογο και είναι μια ικανοποιητική εξέλιξη αφού πλέον μπορεί να γίνει ηλεκτρονική παραλαβή της βεβαίωσης χωρίς οι αιτούντες να έρχονται στον Δήμο.

Νέο πλαίσιο λειτουργίας του ΤΑΠ

Το νέο πλαίσιο λειτουργίας του ΤΑΠ που από τον Φεβρουάριο λειτουργεί με νέα προϊσταμένη, περιγράφει η αντιδήμαρχος Μ. Καναβάκη που, όπως τονίζει, στεγάζεται στα γραφεία 5 και 6 του ισογείου της Λότζια.Η ίδια εξηγεί ότι έχει γίνει ένας σαφής διαχωρισμός και έτσι το  γραφείο 5 είναι το back office στο οποίο θα εργάζεται ένας αριθμός υπαλλήλων που απερίσπαστα θα ασχολούνται μόνο με τη μελέτη και διεκπεραίωση υποθέσεων (μην ξεχνάμε τον συσσωρευμένο όγκο υποθέσεων από προηγούμενα χρόνια).

Αντίστοιχα το γραφείο 6 είναι το front office που θα είναι ανοιχτό και θα λειτουργεί καθημερινά και όλες τις ώρες για την εξυπηρέτηση κοινού: πληροφορίες, άμεση διεκπεραίωση απλών αιτήσεων και υποθέσεων, παραλαβή αιτήσεων κλπ. Όπως είναι γνωστό, με παρέμβαση της αντιδημάρχου άνοιξαν οι κλειστές πόρτες του τμήματος που στο παρελθόν άνοιγαν  για μιάμιση μέρα την εβδομάδα.

Με παρέμβαση της αντιδημάρχου άνοιξαν Δευτέρα, Τετάρτη, Παρασκευή και τώρα αναμένεται η καθημερινή εξυπηρέτηση κοινού. Επίσης πλέον ξεκινάει νέα οργάνωση στο τμήμα με καταμερισμό εργασιών με στόχο την ταχύτερη διεκπεραίωση των φακέλων αφού φτάσουν στο τμήμα από την Πολεοδομία. Πιο ευέλικτα και πιο απλοποιημένα το τμήμα αποδέχεται τα φύλλα ελέγχου της πολεοδομίας και προσπαθεί να μη χάνεται χρόνος σε φακέλους που χωρίς βάσιμους σοβαρούς λόγους επιστρέφονται στην Πολεοδομία.

Για τις περίπλοκες εξάλλου υποθέσεις θα υπάρχουν πλέον ωριαία καθιερωμένα εβδομαδιαία ραντεβού των μηχανικών της Πολεοδομίας με τους διοικητικούς του ΤΑΠ ώστε να προχωρούν μετά από συνεργασία των δυο υπηρεσιών.

Όπως σημειώνει η κ. Καναβάκη, «προχωράμε τις επόμενες ημέρες σε ένα νέο σχεδιασμό λειτουργίας και οργάνωσης του τμηματος ΤΑΠ με σκοπό τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και της ανταπόκρισής μας προς τους δημότες.

Το τμήμα θα διαχωριστεί εσωτερικά ώστε να υπάρχει μια ομάδα που θα απασχολείται αποκλειστικά με τη μελέτη των υποθέσεων-αιτήσεων και μια δεύτερη ομάδα θα δημιουργηθεί για την καθημερινή άμεση εξυπηρέτηση του κοινού. Η υπηρεσία πρέπει να έχει την πόρτα της ανοικτή στον πολίτη.

Παράλληλα έχουμε ήδη εφαρμόσει το τελευταίο διάστημα την ψηφιακή έκδοση βεβαίωση μη οφειλής ΤΑΠ  μετά και από την εντολή του δημάρχου και είμαστε αρκετά ικανοποιημένοι από την λειτουργία αυτή, συνεχίζοντας ταυτόχρονα να επεξεργαζόμαστε περαιτέρω κινήσεις που μπορούν να γίνουν στο μηχανογραφικό μας σύστημα για την απλούστευση των διαδικασιών».