Χάκερ πήρε 10.000 ευρώ από το λογαριασμό του!
Θύμα τηλεφωνικής- διαδικτυακής απάτης και ζημιωμένος κατά … 10 χιλιάδες ευρώ έπεσε γνωστός Ηρακλειώτης γιατρός, ο οποίος έκανε το λάθος να πιστέψει ότι το άτομο με το οποίο συνομιλούσε ήταν εργαζόμενος της Μάικροσοφτ!
Ο 55χρονος γιατρός είδε από τη μία στιγμή στην άλλη να αδειάζει ο λογαριασμός του και όπως καταγγέλλει το έμβασμα που εστάλη από την τράπεζα έγινε χωρίς ο ίδιος να το εγκρίνει προηγουμένως.
Μάλιστα, από την τράπεζα δεν μπήκαν καν στον κόπο να του τηλεφωνήσουν για να δουν εάν όντως είναι εκείνος που κάνει τη συναλλαγή, αλλά του τηλεφώνησαν για να του πουν ότι η τραπεζική εντολή εκτελέστηκε με … επιτυχία. Λογικό και επόμενο ήταν να χάσει τη γη από τα πόδια του από την τακτική του πιστωτικού ιδρύματος που χωρίς να κάνει τους απαραίτητους ελέγχους προχώρησε στην εκτέλεση της συναλλαγής.
«Προσοχή από όλους. Η πειθώ και ο ζήλος τους με ξεγέλασαν»
Ο ίδιος περιγράφει το πώς ξεγελάστηκε, αν και όπως τονίζει δεν είναι άσχετος από την τεχνολογία, ενώ ενημερώνεται υπεύθυνα και ως πολίτης. «Το τηλεφώνημα που ήταν η αρχή για να ξεκινήσουν όλα αυτά έγινε προχθές.
Μου τηλεφώνησαν στο σταθερό μου τηλέφωνο και μου είπαν ότι είναι από τη Μάικροσοφτ και πως από το κινητό μου λαμβάνουν μηνύματα για ιό που έχει το τηλέφωνό μου με σκοπό να μου υποκλέψουν τα δεδομένα»
Πράματι ο 55χρονος έχει κάνει τις σχετικές διαδικασίες ώστε να ενημερώνεται η εταιρία σε περίπτωση που κάποιος χάκερ εισβάλει στο τηλέφωνό του.
«Αυτό από τη μία ήταν ο λόγος που με έκανε να πιστέψω ότι ήταν υπάλληλος της συγκεκριμένης εταιρίας. Ο άλλος λόγος ήταν ότι μου έστειλε φωτογραφία την ταυτότητά του για να δω ότι είναι εργαζόμενος εκεί, αλλά και ο ζήλος και η πειθώ που είχε»
Ο «μαϊμού» υπάλληλος καλούσε από νούμερο που ξεκινούσε με πρόθεμα 0049, δηλαδή γερμανικό. «Η συνομιλία μας ήταν στα αγγλικά. Αφού μου συστήθηκε, μου είπε τα περί ιού και των μηνυμάτων που λαμβάνει η εταιρεία από το κινητό μου.
Μου έδωσε έναν κωδικό και μου ζήτησε να ακολουθήσω κάποια βήματα. Όταν το έκανα εμφανίστηκαν κάποια δεδομένα στην οθόνη της συσκευής του κινητού μου τηλεφώνου.
Ήταν όμως καθησυχαστικός, μου έλεγε διαρκώς ότι γίνεται καθαρισμός από τους ιούς και οι εικόνες που βλέπω είναι επειδή η εταιρία έχει ξεκινήσει τον έλεγχο και τον εντοπισμό των κακόβουλων λογισμικών με σκοπό να τα απομακρύνει»
Μετά από λίγα λεπτά και αφού το τηλέφωνο του μια άναβε και μία έσβηνε ο 55χρονος σκέφτηκε να σερφάρει στο διαδίκτυο από μια άλλη συσκευή τηλεφώνου που έχει για να δει εάν όντως η Μάικροσοφτ προβαίνει σε τέτοιου είδους ενέργειες.
«Τότε είδα ότι η Μάικροσοφτ δεν τηλεφωνεί για να σε ενημερώσει. Αμέσως αποσύνδεσα το ρούτερ και διεκόπη η επικοινωνία. Ευτυχώς που έκοψα τη σύνδεση του ίντερνετ, διαφορετικά θα μου είχε αδειάσει κι άλλους τραπεζικούς λογαριασμούς που έχω»
Με κάλεσαν από την Τράπεζα
Δεκαπέντε λεπτά αφού έκοψε την επικοινωνία ο 55χρονος δέχτηκε ένα τηλεφώνημα από την τράπεζα για να του πουν ότι εστάλη το έμβασμα, άγνωστο όμως ποιος είναι ο παραλήπτης.
Και φυσικά διερωτάται πώς είναι δυνατόν να γίνει κάτι τέτοιο τη σήμερον ημέρα που οι τηλεφωνικές και διαδικτυακές απάτες είναι καθημερινές, χωρίς η τράπεζα να του τηλεφωνήσει πριν εκτελέσει την οποιαδήποτε εντολή.
«Όφειλαν να μου είχαν τηλεφωνήσει πριν κάνουν οτιδήποτε. Μάλιστα, μου είπαν ότι υπήρξε κι άλλο παρόμοιο περιστατικό πριν από μένα. Με αυτό το δεδομένο πώς είναι δυνατόν να στέλνουν χρήματα χωρίς να ενημερώσουν τον κόσμο πριν προχωρήσουν σε οτιδήποτε;
Το θεωρώ αδιανόητο. Η τράπεζα από την πλευρά της μου είπε ότι θα ενημερώσει τα αρμόδια τμήματα της και θα μου απαντήσει.
Οφείλει να μου επιστρέψει τα χρήματα. Η επόμενη κίνησή μου είναι να υποβάλω μήνυση. Επίσης θέλω να ενημερωθεί ο κόσμος για να μην την πατήσει όπως εγώ» καταλήγει.