ο Γενικός Διευθυντής Συγκοινωνιών του Υπουργείου Υποδομών, κ. Γιάννης Καρνέσης συνοδευόμενος από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΑΚ κ. Άρη Παπαδογιάννη
Στιγμιότυπο από τη σύσκεψη που έγινε στην Περιφέρεια με τη συμμετοχή του Γενικού Διευθυντή Συγκοινωνιών του Υπουργείου Υποδομών

Μια νέα σήραγγα ασφαλείας για πεζούς  θα δημιουργηθεί παράλληλα με τη μεγαλύτερη σήραγγα που υπάρχει σε ολόκληρη την Κρήτη, που δεν είναι άλλη από αυτή της Αγίας Βαρβάρας στο δρόμο της Μεσαράς.

Αυτό προέκυψε στη διάρκεια των επαφών που είχε χθες ο Γενικός Διευθυντής Συγκοινωνιών του Υπουργείο Υποδομών Γιάννης Καρνέσης ο οποίος εμφανίστηκε θετικός στη χρηματοδότηση πέντε μεγάλων κόμβων περιμετρικά του Ηρακλείου, από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ένα κεντροβαρές έργο που αναμένεται να αλλάξει τους όρους πρόσβασης στην πόλη.

Χθες ο Γενικός Διευθυντής Συγκοινωνιών του Υπουργείου Υποδομών, κ. Γιάννης Καρνέσης συνοδευόμενος από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΑΚ κ. Άρη Παπαδογιάννη και το Διευθυντή της Διεύθυνσης Συγκοινωνιών του Οργανισμού κ. Γιώργο Αγαπάκη, πραγματοποίησε αυτοψία σε ένα από τα  μεγαλύτερά οδικά έργα που εκτελούνται στην Κρήτη, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 150 εκ. ευρώ,  από την Αγία Βαρβάρα προς Μοίρες και Μεσσαρά, του κάθετου άξονα Ηράκλειο – Μοίρες.

Στιγμιότυπο από τη σύσκεψη με τον Γιάννη Καρνέση που έγινε για την πορεία υλοποίησης των έργων στο δρόμο της Μεσσαράς
Στιγμιότυπο από τη σύσκεψη που έγινε για την πορεία υλοποίησης των έργων στο δρόμο της Μεσσαράς

Με αφορμή την πρόσφατη έγκριση πίστωσης συνολικού ύψους 1.233.000 ευρώ από το πρόγραμμα Εθνικών Πόρων του Υπουργείου Υποδομών και την άμεση εκκίνηση των εργασιών, επιθεώρησαν τα τμήματα στα οποία εκτελούντα αυτή την περίοδο εργασίες, τα οποία έχουν ως στόχο να διασφαλιστεί η ευστάθεια του υφιστάμενου δρόμου, ενόψει του χειμώνα.

Όπως προέκυψε στη διάρκεια της συνάντησης, σε ένα δεκαπενθήμερο θα έχει ολοκληρωθεί η παράκαμψη του δρόμου της Μεσσαράς, για να προχωρήσει η αποκατάσταση του υφιστάμενου δρόμου 500 μέτρα πριν από την είσοδο του κόμβου της Αγίας Βαρβάρας όπου είχε σημειωθεί μια σοβαρή καθίζηση του οδικού δικτύου.

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης αναδείχτηκε ένα νέο ζήτημα που αφορά στη δημιουργία νέας σήραγγας που θα λειτουργήσει ως έξοδος κινδύνου για τους πεζούς, η οποία θα κατασκευαστεί παράλληλα με αυτή της Αγίας Βαρβάρας, που είναι  η πιο μεγάλη οδική σήραγγα που έχει γίνει στην Κρήτη μήκους 517 μέτρων.  Συγκεκριμένα απασχόλησε ο τρόπος που θα κατασκευαστεί η δεύτερη σήραγγα η οποία θα δίνει διαφυγή για τους πεζούς. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο αρχικός σχεδιασμός της σήραγγας της Αγίας Βαρβάρας προέβλεπε ότι δεν θα είχε μήκος 500μ.

Όμως λόγοι στατικής ενίσχυσης  εξ αιτίας των κατολισθήσεων, επέβαλλαν την επέκταση της με αποτέλεσμα να επιμηκυνθεί. Ωστόσο βάσει των κανονισμών της Ανεξάρτητη Αρχή Λειτουργίας Σηραγγών που διέπει τη λειτουργία των μεγάλων οδικών σηραγγών της χώρας ορίζεται ως αναγκαία η δημιουργία νέας σήραγγας μικρότερης διατομής από την υφιστάμενη για λόγους ασφαλείας.

Ακολούθως ο κ. Καρνέσης συναντήθηκε με τον Περιφερειάρχη Στ. Αρναουτάκη ο οποίος μαζί με τον Διευθυντή Συγκοινωνιακών Έργων του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης Γιώργο Αγαπάκη υπογράμμισαν την ανάγκη διασφάλισης της χρηματοδότησης πέντε μεγάλων κόμβων του Ηρακλείου.

Πρόκειται για τους κόμβους της Μεσσαράς, της Φοινικάς, της Κνωσού (στο ύψος του Μπεντεβή), του Κατσαμπά, και του Αεροδρομίου που σήμερα εμφανίζουν μια απαράδεκτη εικόνα όχι μόνο σε σχέση με τη διαχείριση της κυκλοφοριακής ροής, αλλά και σε επίπεδο οδικών συνδέσεων, όπου έχουν καταγραφεί δεκάδες προβλήματα.

Η πλευρά του ΟΑΚ έχει καταθέσει ήδη στο αρμόδιο υπουργείο ένα αναλυτικό φάκελο προτείνοντας αναβαθμιστεί η στάθμη εξυπηρέτησης των υφιστάμενων ανισόπεδων κόμβων του Β.Ο.Α.Κ. στο τμήμα της Παράκαμψης Ηρακλείου, τόσο από πλευράς κυκλοφοριακής λειτουργικότητας όσο και από πλευράς βελτίωσης της οδικής ασφάλειας. Ο κ. Καρνέσης εξέφρασε τη σύμφωνη γνώμη του προκειμένου το σημαντικό αυτό έργο να προχωρήσει από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.