Ο Πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης θα παραστεί στην τελετή θεμελίωσης του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Κρήτης, στο Καστέλλι Ηρακλείου

Στο Ηράκλειο βρίσκεται σήμερα ο Πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος θα παραστεί σήμερα στις 11:15 το πρωί στην τελετή θεμελίωσης  του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Κρήτης, στο Καστέλλι Ηρακλείου, μαζί με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή.

Αμέσως μετά την τελετή, ο Πρωθυπουργός συνοδευόμενος από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κ. Καραμανλή, τον  Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Γ. Κεφαλογιάννης και το Γενικό Γραμματέα Υποδομών κ. Γ. Καραγιάννη, θα περιοδεύσει στην Κρήτη.

Τα βλέμματα της κοινωνίας είναι στραμμένα στην κάθοδο του Πρωθυπουργού, καθώς αναμένονται ανακοινώσεις και διευκρινίσεις σε μείζονα ερωτήματα που ανακύπτουν τόσο σε σχέση με το αεροδρόμιο Καστελλίου, όσο και σε σχέση με τη διαχείριση της έκτασης στο αεροδρόμιο «Ν. Καζαντζάκης».

Όπως είναι γνωστό η πλευρά του δήμου Μινώα πρόκειται να καταθέσει σχετικό υπόμνημα στον Πρωθυπουργό, στο οποίο περιλαμβάνονται  επτά ενστάσεις σε σχέση με την κατασκευή του αεροδρομίου Καστελλίου, καταγγέλοντας παράλληλα ότι δεν έχει προβλεφθεί ούτε η συμμετοχή του δήμου, στο Δ.Σ. της εταιρείας που θα διαχειρίζεται τον αερολιμένα.

Την ίδια στιγμή στο Ηράκλειο έχει προκαλέσει ισχυρούς πολιτικούς τριγμούς η δέσμευση της έκτασης των 3.000 στρ. του αεροδρομίου «Ν. Καζαντζάκη» από την Τράπεζα Ευρωπαϊκών Επενδύσεων, χωρίς να γνωρίζει το παραμικρό η τοπική κοινωνία. Το επίμαχο θέμα συζητήθηκε χθες στη Βουλή  μετά από σχετικές ερωτήσεις που κατέθεσαν ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Ν.Ηγουμενίδης και ο βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής κ. Β.Κεγκέρογλου.

Τι απάντησε ο υπουργός

Απαντώντας στα ερωτήματα που τέθηκαν  ο υπουργός υποδομών κ. Α. Καραμανλής, τόνισε μεταξύ άλλων ότι «προ ολίγων ημερών υπογράψαμε τη συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, από την οποία -και πολύ σωστά- το 2018, επειδή δεν είχε λεφτά, το ελληνικό δημόσιο πήρε τα 180 εκατομμύρια για να καλύψει τη συμμετοχή του.

Πρακτικά αυτό που κάνει η συμφωνία αυτή -και πολύ σωστά κάνει- είναι ότι συνδέουμε την πρόοδο της αξιοποίησης του Αεροδρομίου «Καζαντζάκης» με την καταβολή των δόσεων των δανείων. Με θλίψη μου βλέπω κάποια δημοσιεύματα που μιλούν περί δήθεν υποθήκης».

Μιλώντας για το ίδιο το περιεχόμενο της συμφωνίας της Νέας Δημοκρατίας με την ΕΤΕπ ο Υπουργός αποκάλυψε ότι αν δεν προχωρήσει η «αξιοποίηση» του «Νίκος Καζαντζάκης» κινδυνεύει η δανειοδότηση και επομένως η πορεία υλοποίησης του νέου Αεροδρομίου στο Καστέλλι: «Αυτό το οποίο λέμε είναι ότι, για να γίνει η επένδυση και να εκταμιευτούν τα λεφτά από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, πρέπει το κράτος να καλύψει κάποια ορόσημα. Θα δώσω ένα παράδειγμα.

Το πρώτο ορόσημο είναι να υπάρξει ένα επίσημο έγγραφο του ελληνικού κράτους, στο οποίο να αναγνωρίζει ότι το υπάρχον αεροδρόμιο δεν θα χρησιμοποιηθεί στο μέλλον ως πολιτικό ή συμβατικό αεροδρόμιο και θα ενσωματωθεί στην πόλη του Ηρακλείου. Αυτό το έγγραφο θα πρέπει να υπάρχει σε έντεκα μήνες. Αν δεν το έχουμε αυτό το έγγραφο, κάτι πολύ απλό, δεν θα πάρουμε τη δόση».

Ν.Ηγουμενίδης:  Είναι εμφανής πια η κυνική αποστροφή της Κυβέρνησης προς το πραγματικό όφελος του Ηρακλείου

Σκληρή πολιτική επίθεση εξαπέλυσε στην Κυβέρνηση ο βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ κ. Ν.Ηγουμενίδης, τονίζοντας μεταξύ άλλων ότι «ο Υπουργός ωμά παραδέχθηκε σήμερα ότι η Κυβέρνηση συμφώνησε και υπέγραψε την αξιοποίηση του Αεροδρομίου «Καζαντζάκης» με την καταβολή των δόσεων από την ΕΤΕπ.

Όσο κι αν δεν του αρέσει ο όρος υποθήκη, αυτό ακριβώς έχει η Κυβέρνηση υπογράψει σε βάρος της κοινωνίας του Ηρακλείου, βάζοντας ακόμη και σε κίνδυνο την πορεία του νέου Αεροδρομίου στο Καστέλλι.

Επιπλέον, εκ των υστέρων καλεί τους τοπικούς φορείς και τις τοπικές αρχές για διάλογο, ενώ έχει ήδη υπογράψει όρους με την ΕΤΕπ.

Όλη η τοπική κοινωνία πέφτει από τα σύννεφα γιατί δεν προηγήθηκε ούτε μία σχετική ενημέρωση ούτε καν ένας τυπικός διάλογος με την κοινωνία και τους τοπικούς φορείς. Και το χειρότερο: ο ίδιος ανερυθρίαστα βάζει μπροστά τους ιδιώτες, τους οποίους θα φωνάξει για προτάσεις για να μην τσακώνεται η τοπική αυτοδιοίκηση με την κεντρική κυβέρνηση!

Η Κυβέρνηση δεν κρατάει πλέον ούτε τα προσχήματα. Είναι εμφανής πια η κυνική αποστροφή της Κυβέρνησης προς το πραγματικό όφελος του Ηρακλείου. Έχουμε υποχρέωση όχι μόνο να αναδεικνύουμε αυτό το πρόσωπο της Κυβέρνησης, αλλά και μετωπικά πλέον να αντιταχθούμε σε αυτό με όλες μας τις πολιτικές δυνάμεις».

 

Β.Κεγκέρογλου:  Να υλοποιηθούν όλα τα επιπλέον συνοδά έργα

Στην τοποθέτησή του ο βουλευτής κ. Β.Κεγκέρογλου, αναφερόμενους στο  Νέο Διεθνές αεροδρόμιο του Καστελλίου, επεσήμανε την ανάγκη, υλοποιηθούν όλα τα επιπλέον συνοδά έργα και  οι συμπληρωματικές εργασίες όπως, έργα διασφάλισης υδρευτικής επάρκειας των οικισμών, οδικές συνδέσεις, έργα προστασίας των οικισμών που πλήττονται, έργα για τον βιολογικό καθαρισμό επεξεργασίας των υγρών αποβλήτων και τα αποχετευτικά των γύρω οικισμών και των αγωγών σύνδεσης με τον βιολογικό, στον οποίο πρέπει να συμπεριληφθεί και το Καστέλλι.

Στο πλαίσιο αυτό πρότεινε τη σύναψης Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών με τον Δήμο Μινώα Πεδιάδας και την Περιφέρεια. Επίσης ζήτησε την εξασφάλιση Τεχνικού συμβούλου (ομάδας ειδικών) στον Δήμο Μινώα Πεδιάδας προκειμένου να προβεί στην παρακολούθηση, μελέτη, ωρίμανση και προώθηση των αναγκαίων έργων που θα υλοποιηθούν μέσω της Προγραμματικής Σύμβασης.

Επιπλέον, προτείνεται από τον κ. Κεγκέρογλου, η εκπροσώπηση του Δήμου στον 11μελές Δ.Σ της εταιρείας, η αλλαγή του ποσοστού από τα ανταποδοτικά υπερ του Δήμου από 1% σε 1,5%, ενώ υπογράμμισε το έντονο πρόβλημα της καθυστέρησης των αποζημιώσεων στις περιπτώσεις των «κληροτεμαχιών» λόγω γραφειοκρατίας και την ανάγκη ανάληψης άμεσης πρωτοβουλίας από το Υπουργείο για την αντιμετώπισή του καθώς και για δίκαιες αποζημιώσεις σε όσους χάνουν μεγάλο μέρος της αγροτικής παραγωγικής γης.

Ο Υπουργός απαντώντας ως προς το θέμα των αποζημιώσεων των κληροτεμαχίων, το οποίο δεν γνώριζε, δεσμεύτηκε ότι το Υπουργείο θα ενεργήσει άμεσα για την επίλυση του θέματος. Σε ό,τι αφορά το θέμα της συμμετοχής του Δήμου στο ΔΣ ήταν καταρχήν θετικός και δήλωσε ότι θα εξετάσει σοβαρά το ενδεχόμενο αυτό.

Συμφώνησε επίσης στη σύναψη Προγραμματικής Σύμβασης για την έγκαιρη υλοποίηση των συνοδών έργων και συμπληρωματικών εργασιών που δεν προβλέπονται στη σύμβαση παραχώρησης, αναγνωρίζοντας παράλληλα την δυνατότητα που προβλέπεται ρητά στο κείμενο  για την ανάθεση τους στον παραχωρησιούχο.

 

Διαβάστε περισσότερα σχετικά: