«Μέσα στις επόμενες εβδομάδες στήνονται εργοτάξια για τον ΒΟΑΚ στην Κρήτη». Αυτό ανέφερε στο πλαίσιο της επίσκεψής του στο νησί ο αρμόδιος υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Καραγιάννης, προαναγγέλλοντας παράλληλα έργα συνολικού ύψους 3.5 δις.
«Μόνο από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και μόνο για την Κρήτη δρομολογούμε έργα ύψους σχεδόν 3,5 δισ. ευρώ» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Καραγιάννης.
Το εμβληματικότερο έργο που αρχίζει να υλοποιείται στον νησί είναι ο ΒΟΑΚ, ένα έργο που, σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών «το χρωστάει η ελληνική πολιτεία στην Κρήτη και το οποίο είχε γίνει ένα γιοφύρι της Άρτας για πάρα πολλά χρόνια».
Ένα έργο προϋπολογισμού άνω των 2,2 δισ. ευρώ όπου τις επόμενες εβδομάδες θα αρχίσουν να στήνονται τα πρώτα εργοτάξια και τέλη 2023 – αρχές του 2024 θα έχουν ανοίξει όλα τα μέτωπα».
Στη συνέχεια ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε στα ορόσημα για την κατασκευή του μεγάλου έργου: «Στις αρχές του Σεπτεμβρίου, υπογράφηκε η σύμβαση για το έργο που αφορά στη βελτίωση – διαπλάτυνση του υφιστάμενου τμήματος Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος στο Λασίθι. Αρχές του 2023 θα ξεκινήσει η κατασκευή για το τμήμα του ΒΟΑΚ από τη Χερσόνησο έως τη Νεάπολη.
Ειδικά για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, ο υφυπουργός Υποδομών τόνισε ότι «πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο παραχώρησης που ξεκινά στην Ευρώπη και ένα από τα μεγαλύτερα που έχουν υλοποιηθεί ποτέ στην Ελλάδα. Ήδη την προηγούμενη εβδομάδα εγκρίθηκαν τα Τεύχη της Β Φάσης του Διαγωνισμού και δόθηκαν στους συμμετέχοντες ώστε στα τέλη Μαρτίου να έχουμε προσωρινό ανάδοχο στο μεγάλο αυτό έργο».
Σχετικά με τον προγραμματισμό για τα υπόλοιπα τμήματα, ο κ. Καραγιάννης έκανε γνωστό ότι «οι μελέτες για το τμήμα της προαίρεσης Κίσσαμος – Χανιά προχωρούν ώστε εντός του πρώτου τριμήνου του 2023 να υποβληθεί η ΜΠΕ και να ξεκινήσει και η κατασκευή αυτού του κομματιού παράλληλα με το Χανιά-Ηράκλειο, ενώ προχωράμε στην ωρίμαση των μελετών του ΒΟΑΚ.
Μάλιστα, ο κ. Καραγιάννης προανήγγειλε «σημαντικές εξελίξεις και για τα δύο τμήματα εντός του 2023, ειδικά τα τμήματα «Καλό Χωριό – Γέφυρα Φρουζή» και εκείνο της Γέφυρας Φρουζή ως τη Παράκαμψη της Παχειάς Άμμου». «Επιπλέον, εκτός των νέων οδικών έργων, υλοποιούμε έργα βελτίωσης της οδικής ασφάλειας καθώς επίσης βρίσκεται σε εξέλιξη ένα πακέτο έργων με στόχο την αντιμετώπιση κατολισθητικών φαινομένων» πρόσθεσε ο υφυπουργός Υποδομών.
Σε εξέλιξη βρίσκονται και άλλες παρεμβάσεις σε επίπεδο υποδομών.
«Τον περασμένο μήνα, προκηρύχθηκε η κατασκευή συμπληρωματικών έργων για τον Ταμιευτήρα Μπραμιανού και αντιπλημμυρικών έργων για τη Γρα Λυγιά και το Φράγμα Μύρτου» σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη.
Σε ό,τι αφορά το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι, ο κ. Καραγιάννης έκανε γνωστό ότι «οι εργασίες ξεπερνούν το 20% υλοποίησης», ενώ για τα κτηριακά έργα που υλοποιούνται στο νησί «προχωράνε οι διαδικασίες για την κατασκευή νέων Δικαστικών Μεγάρων σε Ηράκλειο και Χανιά και την ανακατασκευή του Δικαστικού Μεγάρου Ρεθύμνου».
Ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης επισκέφθηκε και τον περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη και του παρέδωσε τις απαντήσεις του Υπουργείου Υποδομών με την τεχνική έκθεση επί των θεμάτων που τέθηκαν κατά τη διαδικασία δημόσιας διαβούλευσης της ΜΠΕ Παρακάμψεων Χανίων – Ρεθύμνου – Ηρακλείου του ΒΟΑΚ από την Περιφέρεια Κρήτης.
Για ένα έργο που έχει ανάγκη η Κρήτη να γίνει πραγματικότητα μίλησε ο υπουργός στις δηλώσεις του και τόνισε πως είναι πάρα πολύ σημαντική η συνεργασία του Υπουργείου Υποδομών με την Περιφέρεια Κρήτης, «γιατί γνωρίζουμε ότι με καλή διάθεση προχωρούμε ένα πολύ πολύ μεγάλο έργο, ένα έργο που θα αλλάξει ουσιαστικά την Κρήτη».
«Δεν έχουμε να κάνουμε με τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα, έχουμε να κάνουμε με έργα» είπε ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης στη συνάντηση με τον Περιφερειάρχη Κρήτης κ. Σταύρο Αρναουτάκη, κλείνοντας τη διήμερη περιοδεία του στο νησί.
Σε δήλωσή του μετά τη συνάντηση ο υφυπουργός Υποδομών ανέφερε: «Επισκέφθηκα τον περιφερειάρχη Σταύρο Αρναουτάκη, έναν καλό φίλο, ο οποίος έχει σταθεί δίπλα στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στην προσπάθεια αναβάθμισης των υποδομών της Κρήτης.
Του παρέδωσα και τυπικά την τεχνική έκθεση με τις παρατηρήσεις του Περιφερειακού Συμβουλίου τις οποίες έχουμε αποδεχτεί στο μεγαλύτερο κομμάτι τους. Έχουμε πει από την πρώτη στιγμή ότι είμαστε εδώ για να ακούμε με καλή διάθεση και ανοιχτή σκέψη και να αποδεχόμαστε όποια πρόταση δεν αποτελεί βόμβα για τα θεμέλια του έργου. Έτσι, κάναμε δεκτές τις προτάσεις για τους κόμβους κατά 95% και αποδεχτήκαμε και τη σήραγγα στο Κακό Όρος.
Είμαι πραγματικά πολύ ικανοποιημένος γιατί η τελευταία εβδομάδα ήταν ιδιαίτερα σημαντική για την εξέλιξη του ΒΟΑΚ.
Προχωράμε στη β’ φάση του μεγάλου έργου της παραχώρησης και θα έχουμε προσωρινό ανάδοχο στα τέλη Μαρτίου, ενώ εντάξαμε και το τμήμα Χανιά – Κίσαμος το οποίο δεν υπήρχε, επομένως ο σχεδιασμός μας προχωράει συνολικά.
Από την πλευρά του ο περιφερειάρχης Κρήτης τόνισε πως «οι παρατηρήσεις οι οποίες κάναμε στο Περιφερειακό Συμβούλιο αποδεικνύει ότι ήταν σωστές και οι περισσότερες έγιναν δεκτές.
Το θέμα θα συζητηθεί και στο Περιφερειακό Συμβούλιο για να προχωρήσουμε αυτό το μεγάλο αναπτυξιακό έργο της Κρήτης που ήταν για χρόνια ένα όνειρο για όλους τους Κρητικούς, για όλο τον κόσμο που έρχεται στο νησί μας».
Να σημειωθεί πως ήδη η Περιφέρεια Κρήτης, σε συνέχεια της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) του έργου «Υφιστάμενα Τμήματα Παράκαμψης Χανίων – Ρεθύμνου – Ηρακλείου του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ)», ανάρτησε προς ενημέρωση των φορέων και του ενδιαφερόμενου κοινού την «Τεχνική Έκθεση – Υπόμνημα» της Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών (ΥΠΟΜΕ) με απόψεις, διευκρινίσεις, απαντήσεις και τεχνικές λύσεις επί των θεμάτων που τέθηκαν κατά τη διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης της μελέτης.
Σενετάκης: Το επιστέγασμα μιας συλλογικής προσπάθειας
Με αφορμή την παρουσία του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιώργου Καραγιάννη για τον ΒΟΑΚ, ο βουλευτής Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Σενετάκης προέβη στην ακόλουθη δήλωση:
«Οι συζητήσεις κυβέρνησης και Περιφέρειας Κρήτης για την έναρξη της κατασκευής του Βόρειου Οδικού Άξονα δεν θα μπορούσαν να μην έχουν θετική κατάληξη. Η σταθερή προσήλωση της κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη στην εκπλήρωση ενός εμβληματικού αναπτυξιακού έργου που θα αλλάξει την εικόνα της Κρήτης, είναι διακριτή και αδιαμφισβήτητη από το 2019 που η ΝΔ ανέλαβε την εξουσία.
Η παρουσία του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιώργου Καραγιάννη σε Χανιά και Ηράκλειο για τις τελευταίες συνεννοήσεις του με τις τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας αποτελεί το θετικό αποτέλεσμα μιας προσωπικής προσπάθειας και το επιστέγασμα μιας συλλογικής προσπάθειας.
Το υπουργείο είχε δεσμευτεί ότι θα δεχθεί κάθε τεχνική βελτίωση από την Περιφέρεια, όχι όμως πρόταση βόμβα στα θεμέλια του έργου. Το υπουργείο το είπε και το έκανε. Δέχθηκε το 95% των τεχνικών βελτιώσεων που υπέβαλε η Περιφέρεια και έκανε αποδεκτούς τους περιβαλλοντικούς όρους για να προχωρήσουμε στη β’ φάση του διαγωνισμού όπου στα τέλη Μαρτίου θα προκύψει προσωρινός ανάδοχος του έργου. Είμαι ευτυχής για την θετική κατάληξη των συζητήσεων.
Αξίζουν συγχαρητήρια προσωπικά στον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη για την υπεύθυνη στάση του, στον κ. Καραγιάννη για την επιμονή και την μεθοδικότητά του, στα στελέχη της Περιφέρειας και του υπουργείου Υποδομών που έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους για να βρεθούν οι βέλτιστες λύσεις για την βέλτιστη αξιοποίηση του μεγάλου αυτού έργου.
Η πορεία της Κρήτης προς ένα καλύτερο αύριο συνεχίζεται. Δεν ανακόπτεται».