Η δημοτική Αρχή θέλει να κάνει πιάτσα ΤΑΞΙ στην κορυφή της Καλοκαιρινού

Ταξινομημένα για μεταφορά προσωπικού τα ηλεκτρικά λεωφορεία του Δήμου που εξυπηρετούν πολίτες!

Ενώ οδηγείται για τέταρτη φορά η κυκλοφοριακή μελέτη της παλιάς πόλης στο Δημοτικό Συμβούλιο, αυτή τη φορά χωρίς την πρόταση για τη δημιουργία πιάτσας ταξί στη διασταύρωση των οδών Καλοκαιρινού και Ίδης, ο σύλλογος ιδιοκτητών ταξί ετοιμάζεται να περάσει στην αντεπίθεση, βγάζοντας έναν άσσο από το μανίκι του, που οδηγεί σε μετωπιαία σύγκρουση με τη δημοτική Αρχή.

Όπως αποκαλύπτει σήμερα η «Π»  σύλλογος ιδιοκτητών ταξί έχει στα χέρια του επίσημα έγγραφα της Διεύθυνσης Μεταφορών της Περιφέρειας Κρήτης, από τα οποία προκύπτει ότι τα ηλεκτρικά λεωφορεία που έχει αγοράσει ο Δήμος Ηρακλείου, με τα οποία εκτελεί δρομολόγια μεταφοράς πολιτών με τη βοήθεια του αστικού ΚΤΕΛ, έχουν ταξινομηθεί για τη μεταφορά προσωπικού και όχι για την εξυπηρέτηση του κοινού.

Με δηλώσεις του στην «Π» ο πρόεδρος του συλλόγου ιδιοκτητών ταξί κ. Λευτέρης Πετράκης, τονίζει ότι είναι αποφασισμένος να προσφύγει νομικά κατά του Δήμου Ηρακλείου, ο οποίος δεν έχει καμία νομιμοποίηση για να μεταφέρει κόσμο με οχήματα τα οποία έχουν ταξινομηθεί για τη μεταφορά του προσωπικού. Για το σκοπό αυτό τονίζει ότι θα προσφύγει δικαστικά κατά του Δήμου διεκδικώντας διαφυγόντα κέρδη, αφού όπως εξηγεί ο κλάδος του ζημιώθηκε από τους χειρισμούς του Δήμου που, χωρίς αναγκαίες νομιμοποιητικές αδειοδοτήσεις, μεταφέρει κόσμο.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Οδηγών ΤΑΞΙ Λευτέρης Πετράκης
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Οδηγών ΤΑΞΙ Λευτέρης Πετράκης

Την ίδια ώρα η Λότζια ετοιμάζεται να φέρει στο Δημοτικό Συμβούλιο τη Δευτέρα 13 του μήνα, για τέταρτη φορά την κυκλοφοριακή μελέτη της παλιάς πόλης, από την οποία έχει αφαιρεθεί η επίμαχη πρόταση που είχε προστεθεί, και αφορούσε στη δημιουργία πιάτσας ταξί στη διασταύρωση των οδών Καλοκαιρινού και Ίδης.

Οι καταιγιστικές αντιδράσεις του εμπορικού κόσμου και των κατοίκων της Καλοκαιρινού, αποδείχτηκαν καταλυτικές για να αφαιρεθεί η επίμαχη πρόταση, αφού κατέστη σαφές ότι ναρκοθετεί το παρόν το μέλλον και κάθε προοπτική ανάπτυξης της περιοχής. Όπως ξεκαθάρισαν οι έμποροι της περιοχής, δεν είναι με κανένα τρόπο διατεθειμένοι να ανεχθούν μια τέτοια εξέλιξη την οποία θα εμποδίσουν με κάθε τρόπο αντιδρώντας δυναμικά.

Η δημοτική Αρχή από την πλευρά της, φαίνεται ότι πήρε το μήνυμα, και αποφάσισε να αφαιρέσει την επίμαχη πρόταση της δημιουργίας πιάτσας ταξί στην Καλοκαιρινού, αξιοποιώντας την αναβολή της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου που έγινε τη Δευτέρα, με την επίκληση των έντονων καιρικών φαινομένων που αποδείχτηκαν βολικά για να της δώσουν το χρόνο να αναδιατυπώσει την πρότασή της.

Τι προτείνει η αναθεωρημένη μελέτη

Η επαναδιατυπωμένη εισήγηση προβλέπει την πρόταση πεζοδρόμησης του άξονα των οδών Δικαιοσύνης– Ίδης- Καλοκαιρινού μέχρι την οδό Καζάνη. Προτείνεται η διερεύνηση της δυνατότητας κατ’ εξαίρεση χρήσης ηλεκτροκίνητου μέσου μαζικής μεταφοράς με μέγιστη ταχύτητα 20χλμ/ώρα το οποίο θα κινείται κατά μήκος του άξονα από Πύλη Παντοκράτορα (κυκλικός κόμβος) έως Πλ. Ελευθερίας (κυκλικός κόμβος Αστόρια).

Ακόμα προτείνεται η πεζοδρόμηση των οδών Έβανς από Αβέρωφ έως Δικαιοσύνης, Χατζημιχάλη Γιάνναρη από Σμύρνης έως Έβανς, Γιαννιτσών, Τζαγκαράκη, Ρούσου Χούρδου και Κοζύρη. Η μελέτη εισηγείται τη διαμόρφωση οδικού άξονα Ζωγράφου- Χατζημιχάλη Γιάνναρη- Σμύρνης σε οδό ήπιας κυκλοφορίας και για αποκλειστική κίνηση των ταξί, οχημάτων φορτοεκφόρτωσης, δικύκλων, οχημάτων ΑμεΑ, ασθενοφόρων, έκτακτης ανάγκης, ασφάλειας δικαστικού μεγάρου.

Στη μελέτη τονίζεται ότι αξιολογείται θετικά το αίτημα των καταστηματαρχών της οδού 1821 για την πεζοδρόμηση και κατ’ επέκταση αναβάθμιση της εν λόγω οδού, προτείνεται η οδός 1821 να πεζοδρομηθεί από την οδό Δικαιοσύνης έως την οδό Κυρίλλου Λουκάρεως. Δεν θα είναι χαρακτηρισμένα ως πεζόδρομος τα τμήματα της οδού 1821 από την οδό Κόσμων μέχρι την οδό Μ. Οδηγητρίας και η διασταύρωση με την οδό Καρτερού προκειμένου να είναι εφικτή η πρόσβαση και η αποχώρηση προς και από τους υφιστάμενους σταθμούς αυτοκινήτων.

Ειδικότερα, λόγω της λειτουργίας του σταθμού αυτοκινήτων στην οδό Θησέως προτείνεται το τμήμα της οδού 1821 από την Κόσμων μέχρι την Μονής Οδηγητρίας να λειτουργεί ως δρόμος με φορά κατεύθυνσης προς την Μονής οδηγήτριας για να εξυπηρετεί αποκλειστικά και μόνο τα εξερχόμενα οχήματα από τον χώρο στάθμευσης της Θησέως.

Η είσοδος των οχημάτων θα πραγματοποιείται όπως γίνεται σήμερα μέσω των οδών Κατεχάκη- Καρτερού- Θησέως και θα εξέρχονται από Κόσμων- 1821-Μονής Οδηγήτριας Από τις εν λόγω οδούς κατ’ εξαίρεση είναι δυνατή και η κυκλοφορία αυτοκινήτων ΑΜΕΑ. Επίσης προτείνεται η πεζοδρόμηση της οδού Μπιζανίου, με κατ’ εξαίρεση κυκλοφορία των οχημάτων, τα οποία κατευθύνονται στο σταθμό αυτοκινήτων της οδού Θησέως, όταν δε θα είναι εφικτή η είσοδος τους από άλλες οδούς. Η εφαρμογή του μέτρου θα είναι πιλοτική για ένα οκτάμηνο στη διάρκεια του οποίου θα γίνει αξιολόγηση της πορείας υλοποίησης.

Τι ζητούν τα ταξί

Την ίδια ώρα ο σύλλογος οδηγών ταξί με ανακοίνωση του ζητά για μια ακόμα φορά, από το Δήμαρχο Ηρακλείου και τους επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων την εφαρμογή της μελέτης που παρουσιάστηκε και ψηφίστηκε στην επιτροπή κυκλοφορίας.  Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, «οτιδήποτε έχει περιληφθεί εκ των υστέρων από κάποιους επιτήδειους, που βλέπουν το σήμερα και όχι στο αύριο, ως προτάσεις στην μελέτη, μας αφήνουν παντελώς αδιάφορους.

Η αρχική κυκλοφοριακή μελέτη προέβλεπε, όπως είχε προτείνει και ο μελετητής, την πρόσβαση των ταξί από την οδό Ζωγράφου -Χατζημιχάλη Γιάνναρη και έξοδο από την οδό Οδηγήτριας.  Ξαφνικά όλα άλλαξαν για ευνόητους λόγους και για να εξυπηρετηθούν συγκεκριμένοι άνθρωποι.

Παραπληροφόρησαν επίσης τους πολίτες του Ηρακλείου ότι τα ταξί θέλουν να καταλαμβάνουν τους πεζόδρομους στο κέντρο της πόλης.  Είναι ψέμα και προκαλούμε οποιονδήποτε να μας αποδείξει το αντίθετο. Θέλουμε και χαιρετίζουμε την ανάπλαση που δίνει μία διαφορετική οντότητα στο Ηράκλειο, ανάπλαση με όρους και κανόνες όχι μονομερώς. Δώσαμε εναλλακτικές προτάσεις εγγράφως αλλά και σε κατ’ ιδίαν συναντήσεις με το Δήμαρχο, ακόμα και σήμερα, γιατί πιστεύουμε πάντα, πως όταν υπάρχει θέληση υπάρχει και λύση.

Τo έγγραφo “φωτιά” του Συλλόγου Ιδιοκτητών ΤΑΞΙ που αποδεικνύουν ότι τα ηλεκτρικά οχήματα του δήμου δεν έχουν ταξινομηθεί για μεταφορά κοινού αλλά προσωπικού
Τo έγγραφo “φωτιά” του Συλλόγου Ιδιοκτητών ΤΑΞΙ που αποδεικνύουν ότι τα ηλεκτρικά

Μία πρόταση ήταν δημιουργία πιάτσας στην αρχή της Καλοκαιρινού, η οποία και είχε συμπεριληφθεί να συζητηθεί στο δημοτικό συμβούλιο που ακυρώθηκε “λόγω καιρού” και ξαφνικά μας ενημέρωσαν ότι αντιδρά μια μερίδα Εμπόρων της Καλοκαιρινού και δήθεν οι δημοτικές παρατάξεις, γι αυτό δεν θα συμπεριληφθεί στο επόμενο συμβούλιο που θα συγκληθεί την Δευτέρα 13/2/23.

Ποιος κοροϊδεύει ποιον, δεν έχουμε καταλάβει. Δεν έχουμε όμως διάθεση να παίξουμε κανενός, το παιχνίδι.  Την Δευτέρα 13/2/23 και ώρα 12.00 στην δια παραταξιακή που έχει καλέσει ο δήμαρχος, τα συμβούλια των σωματείων ιδιοκτητών και οδηγών ταξί θα είναι εκεί, και ενώπιος ενωπίω θα ξεκαθαρίσουμε το τοπίο και ποιος μας εμπαίζει.

Να είστε σε εγρήγορση, το αποτέλεσμα θα καθορίσει την περαιτέρω στάση μας. Ο καθολικός αποκλεισμός των ταξί από το κέντρο της πόλης επαναφέρει μνήμες του παρελθόντος, έχουμε αποδείξει ότι στα δίκαια αιτήματα μας πάντα υπάρχει δικαίωση. Το απόγευμα της Δευτέρας 13/2/23 και ώρα 18.00 στην ολομέλεια του δημοτικού συμβουλίου θα είμαστε όλοι εκεί. Η οποιαδήποτε εσκεμμένη αναβολή του δημοτικού συμβουλίου, που θεωρούν ότι μας αποδυναμώνει, μας συσπειρώνει και μας δυναμώνει. Θα ενημερωθείτε άμεσα για οποιαδήποτε εξέλιξη».