ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης σε συνάντηση με τους αυτοδιοικητικούς

Ξεκάθαρο τελεσίγραφο έθεσε στους αυτοδιοικητικούς της Κρήτης ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, δίδοντάς τους προθεσμία μέχρι την 1η Αυγούστου για να πάρουν θέση σε σχέση με τις προτεινόμενες επιλογές για το έργο του ΒΟΑΚ.

“Αν μέχρι την 1η Αυγούστου οι δήμαρχοι της Κρήτης πουν πως δεν τους καλύπτει ο τρόπος που υλοποιούμε το έργο του ΒΟΑΚ, εμείς θα ακυρώσουμε τους διαγωνισμούς», ξεκαθάρισε ο Υπουργός και τους κάλεσε να δεσμευτούν και να πάρουν θέση, τονίζοντας σκωπτικά ότι δεν μπορεί να συνεχίζεται η πολιτική ζωή του τόπου με φήμες και παραπληροφόρηση.

Όπως είπε, “εάν οι δήμαρχοι αποφασίσουν πως διαφωνούν με τη λύση που προτείνουμε και προτείνουν άλλη εμείς ακυρώνουμε όλη τη διαδικασία”, ενώ παράλληλα ξεκαθάρισε: “γκρίζες ζώνες δεν θα δεχτούμε”.

Ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ότι στο τέλος του χρόνου δημοπρατείται η στρατηγική Μελέτη που περιλαμβάνει και τα κομμάτια Κίσσαμος – Χανιά και Άγιος Νικόλαος – Σητεία, και επανέλαβε ότι το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη προχωράει με τη διαδικασία του ΣΔΙΤ επειδή είναι εξαιρετικά κοστοβόρο έργο με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Ο υπουργός τόνισε: “Και εμείς θέλουμε αυτοκινητόδρομο από άκρη σε άκρη αλλά δεν είμαστε μάγοι. Δεν ξέρω αν η αντιπολίτευση έχει μάγους για να μας περιγράψει το μοντέλο πώς φτιάχνεται ένας δρόμος ή μια γέφυρα στη Μεσαρά και δεν ολοκληρώνεται» σχολίασε σκωπτικά ο υπουργός, ρίχνοντας το γάντι στην αξιωματική αντιπολίτευση με αφορμή τις ανακοινώσεις της για το έργο του ΒΟΑΚ.

Ο κ. Σπίρτζης εμφανίστηκε λαύρος εναντίον όσων έχουν το θράσος της κριτικής την ίδια ώρα που για δεκαετίες δεν έκαναν τίποτα, ενώ τώρα έρχονται και αμφισβητούν τα πάντα.

Ο υπουργός αναφέρθηκε στη δημοπράτηση των δύο κόμβων της Αγίας Πελαγίας και είπε ότι σύντομα θα δημοπρατηθεί ο κόμβος στο Πολυτεχνείο στα Χανιά, ενώ παράλληλα πρόσθεσε ότι  θα διατεθούν 25 εκατ. ευρώ για οδικά έργα βελτίωσης σε συνεργασία και με την Περιφέρεια Κρήτης. Παράλληλα κάλεσε τους δημάρχους να συζητήσουν το θέμα των υδατοδρομίων στην Κρήτη, καθώς έρχεται σύντομα το σχέδιο νόμου στη Βουλή.

 

Στ. Αρναουτάκης: “Μας ενδιαφέρει να γίνει το έργο”

“Ελάτε στις 6 Αυγούστου που θα έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο σε σχέση με το ποιοι ενδιαφέρονται να υλοποιήσουν το έργο” απάντησε στον κ. Σπίρτζη ο περιφερειάρχης Στ. Αρναουτάκης, ο οποίος ξεκαθάρισε σαφώς ότι για τον ίδιο αλλά και για την τοπική κοινωνία το κρίσιμο ζήτημα είναι να γίνει το έργο και οι κάθετοι άξονες. Όπως είπε χαρακτηριστικά, “δεν μας ενδιαφέρει αν θα γίνουν ένας, δύο ή τρεις διαγωνισμοί.

Μας ενδιαφέρει να γίνει το έργο. Το τελεσίγραφο έχει αξία, αλλά να μπει στις 6 Αυγούστου, που είναι η καταληκτική ημερομηνία για να υποβάλουν προσφορές οι ενδιαφερόμενοι, και όχι στη 1 Αυγούστου”.  Παράλληλα πρόσθεσε: “Κανείς από μας δεν μπορεί να σας απαντήσει. Δώστε τα 5 δισ. για το έργο αφού ξέρουμε πως δεν υπάρχουν αυτά τα χρήματα.

Όμως με τη δημοπράτηση του δρόμου Χανιά – Άγιος Νικόλαος που είναι 2 δισ. και με την έκπτωση του έργου που θα έχει χαμηλότερο κόστος, μας δίνεται η δυνατότητα να υλοποιηθεί το έργο και παράλληλα να κινηθούν οι διαδικασίες για τα τμήματα Κίσαμος – Χανιά και Άγιος Νικόλαος – Σητεία”. Ο ίδιος επανέλαβε ότι για την περιφέρεια  πάγια θέση είναι η κατασκευή ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου από Καστέλι – Κισάμου έως Σητεία .

Ο περιφερειάρχης Κρήτης ζήτησε επίσης από τον κ. Σπίρτζη να δοθούν όλα τα στοιχεία αλλά και αρμοδιότητες στην Περιφέρεια και στον ΟΑΚ  “για να προχωρήσουμε τους διαγωνισμούς”.

ΝΟΔΕ για τον ΒΟΑΚ

Αμέσως μετά τις δηλώσεις Σπίρτζη με ανακοίνωση της η Ν.Δ. εξαπέλυσε νέα  επίθεση στον υπουργό τονίζοντας μεταξύ άλλων: «Τα όσα είπε χθες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης επιβεβαίωσαν αυτά που εδώ και πολύ καιρό τεκμηριωμένα και με επιχειρήματα αναδεικνύουμε.

Ότι δηλαδή, βιαστικά, χωρίς σχεδιασμό, χωρίς καμιά μελέτη και εντελώς στο πόδι ο υπουργός Υποδομών και ο πρωθυπουργός εξαγγέλλουν κάθε τόσο το ΒΟΑΚ.

Με εκβιαστικά τρικ τώρα, πετάει το μπαλάκι της δικής του ανοργανωσιάς προς τους δημάρχους και τον περιφερειάρχη Κρήτης.

Κύριε Σπίρτζη, φτάνει!

Ο ΒΟΑΚ είναι κατεπείγον να ξεκινήσει άμεσα. Όμως τα μεγάλα έργα δεν γίνονται στο πόδι, διότι τα προβλήματα που δημιουργούνται είναι μεγαλύτερα και γίνονται ορατά σε βάθος χρόνου.

Και κάτι τελευταίο. Εάν η πραγματική σας πρόθεση ήταν να γίνει ο ΒΟΑΚ, είμαι βέβαιος ότι θα λέγατε λιγότερα και θα κάνατε περισσότερα».