Τα νέα υδρόμετρα έφεραν έσοδα στη ΔΕΥΑΗ και γκρίνια στους καταναλωτές

Η νέα ψηφιακή τεχνολογία των υδρομέτρων έφερε αύξηση κατά 20% στις εισπράξεις της ΔΕΥΑΗ σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, ενώ την ίδια στιγμή από την άλλη πλευρά καταναλωτές υποστηρίζουν ότι οι τιμές του νερού είναι απλησίαστες και σε κάποιες περιπτώσεις το νερό είναι πιο ακριβό από το ηλεκτρικό ρεύμα! Στο μεταξύ συνεχίζεται εντατικά η αφαίρεση των υδρομέτρων σε όσους καθυστερούν να πληρώσουν λογα-

ριασμούς, προκαλώντας τη σφοδρή αντίδραση των καταναλωτών που ζητούν να υπάρχει νωρίτερα ειδοποίηση ώστε να μπορούν να λαμβάνουν τα μέτρα τους.

Αυξήσεις και διαμαρτυρίες

Πολλαπλά εγκεφαλικά σκορπούν οι νέοι λογαριασμοί της ΔΕΥΑΗ, που εμφανίζονται αυξημένοι χρεωστικά με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να μένουν άναυδοι για τα ποσά που καλούνται να πληρώσουν. Συμπολίτης μας από την περιοχή της Φιλοθέης, που όπως περιγράφει με δηλώσεις του στην «Π» είχε καθυστερήσει να πληρώσει κάποιους λογαριασμούς νερού λόγω απουσίας του από το Ηράκλειο για ένα διάστημα αλλά και αμέλειας, βρέθηκε  να χρωστά ένα ποσό της τάξεως των 1.000 ευρώ και αναλογικά διαπίστωσε ότι η τελευταία χρέωση νερού έφτασε τα 125 ευρώ.

Έκθαμβος σχολίαζε στην «Π» ότι η χρέωση του νερού είναι μεγαλύτερη από το ηλεκτρικό ρεύμα που καλείται να πληρώσει.  Παράλληλα δεν έκρυψε τη δυσαρέσκεια του για το γεγονός ότι η ΔΕΥΑΗ προχώρησε στην διακοπή του νερού, χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Όπως χαρακτηριστικά περιγράφει: «είχα προγραμματίσει τεχνικές εργασίες στο σπίτι από εργολάβους που έκαναν χρήση μπετονιέρας και χρειαζόταν νερό. Ξαφνικά διαπιστώνω ότι το σπίτι δεν έχει νερό και έλειπαν και γείτονες από τους οποίους θα μπορούσα να ζητήσω. Ο  εργολάβος παραλίγο να χάσει τα μηχανήματα του τα οποία είχαν απόλυτη ανάγκη το νερό για να μπορέσουν να λειτουργήσουν με αποτέλεσμα να βρεθούμε σε μια κατάσταση εφιαλτική.

Τα νέα υδρόμετρα έφεραν έσοδα στη ΔΕΥΑΗ και γκρίνια στους καταναλωτές
Είναι αδιανόητο να γίνεται διακοπή στο νερό χωρίς πρώτα η ΔΕΥΑΗ να ενημερώνει για τις προθέσεις της να κόψει το νερό». Απαντώντας ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΗ Γ.Βουρεξάκης τονίζει ότι αυτή τη στιγμή η δημοτική επιχείρηση προχωρά σε διακοπές υδροδότησης σε όσους έχουν να πληρώσουν νερό εδώ και δύο χρόνια. Θα πρέπει και οι καταναλωτές να φροντίσουν τις υποχρεώσεις τους διότι δεν μπορεί να υπάρχει ανοχή. Αυτή τη στιγμή κόβουμε το νερό σε όσους έχουν να πληρώσουν πάνω από δύο χρόνια και αυτό δεν είναι παράλογο. Διότι η σημερινή διοίκηση της ΔΕΥΑΗ δεν μπορεί να διαιωνίσει τις παθογένειες του παρελθόντος που κάποιοι είχαν εκπαιδευτεί να μην πληρώνουν και τώρα δυσφορούν όταν διαπιστώνουν ότι οφείλουν  πολύ μεγάλα χρηματικά ποσά»…

Σε ό,τι αφορά τις χρεώσεις του νερού, ο κ. Βουρεξάκης αποδίδει την αύξηση των λογαριασμών στην αλλαγή των υδρομέτρων τα οποία πλέον καταγράφουν ακριβώς τι καταναλώνει ο πελάτης και αντίστοιχα γίνεται η χρέωση. Ο ίδιος θεωρεί υπερβολή τα όσα λέγονται σε σχέση με την αντιστοιχία της χρέωσης του νερού με το ηλεκτρικό ρεύμα, τονίζοντας ότι για κάθε νοικοκυριό η μεγαλύτερη αύξηση δεν μπορεί να ξεπεράσει τα 20 ευρώ το εξάμηνο.

Ωστόσο παραδέχεται ότι και ο ίδιος είναι αποδέκτης των διαμαρτυριών του κόσμου. Για το λόγο αυτό, όπως εξηγεί, «στο γραφείο μου στη ΔΕΥΑΗ έχω δύο υδρόμετρα. Το ένα είναι παλαιάς τεχνολογίας και το άλλο είναι ψηφιακό. Σε όσους έχουν αντίρρηση σε σχέση με τη χρέωση του λογαριασμού, τους δείχνω πώς λειτουργεί το ένα υδρόμετρο και πώς λειτουργεί το άλλο για να καταλάβουν τη διαφορά».