mini bus
τα mini bus

Θεαματικά είναι τα αποτελέσματα της χρήσης των δωρεάν μίνι μπας που διαθέτει ο Δήμος Ηρακλείου για τη μεταφορά των πολιτών από το λιμάνι στο κέντρο της πόλης ωστόσο προκύπτει ότι αυτό το μέτρο από μόνο του δεν αρκεί για να επιτευχθεί ο στόχος του αποκλεισμού κέντρου της πόλης από τα ΙΧ.

Έτσι ενώ διευκολύνθηκαν οι συνθήκες πρόσβασης στο κέντρο της πόλης ουσιαστικά η παράνομη στάθμευση δεν έχει παταχθεί με εξαίρεση τις οδεύσεις που διπλοδρομήθηκαν όπως για παράδειγμα τη Γιαμαλάκη την Αγίου Μηνά τη Βικέλα.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το εγχείρημα που δρομολόγησε η δημοτική Αρχή για τη δωρεάν μεταφορά πολιτών στο ιστορικό κέντρο δεν αρκεί από μόνο του για να λύσει ένα πρόβλημα τόσο οξύ και δαιδαλώδες σε ότι αφορά την απομάκρυνση των οχημάτων από τον ιστορικό ιστό.

Ο πρόεδρος του αστικού ΚΤΕΛ κ. Καλλέργος Βουλγαράκης με δηλώσεις του στην «Π» τονίζει ότι μόνο η μπλε γραμμή του Παγκρητίου το μήνα μεταφέρει 35 χιλιάδες άτομα.

Πολύ χαμηλότερα αλλά σημαντικά είναι τα ποσοστά κάλυψης της μεταφοράς της κόκκινης γραμμής που τον τελευταίο μήνα έχει επεκταθεί και προς την περιοχή της Νέας Αλικαρνασσού.

Ο πρόεδρος του αστικού ΚΤΕΛ, κ. Καλλέργος Βουλγαράκης
Ο πρόεδρος του αστικού ΚΤΕΛ, κ. Καλλέργος Βουλγαράκης

Ωστόσο όπως σημειώνει ο κ. Βουλγαράκης, ουσιαστικά οι γραμμές αυτές μεταφέρουν τους πολίτες στο κέντρο, αλλά δεν έχει επιτευχθεί ο αρχικός πολιτικός στόχο ο δημότης να αφήνει στο λιμάνι το όχημα του και να προσεγγίζει τον ιστορικό ιστό με τα μικρά λεωφορεία.

ίναι χαρακτηριστικό ότι οι θέσεις στάθμευσης που έχει διασφαλίσει δεν αξιοποιούνται από τους πολίτες ώστε να επιτευχθεί ο πολιτικός στόχος της δημοτικής Αρχής για την απομάκρυνση των ΙΧ από το κέντρο.

Σήμερα αυτό το οποίο βλέπουμε ότι οι δύο γραμμές εξυπηρετούν ουσιαστικά τις ανάγκες μετακίνησης του Παγκρητίου και της ευρύτερης περιοχής του Γιόφυρου, που κινούνται με ευκολία προς το κέντρο της πόλης.

Αυτό που δεν έχει επιτευχθεί είναι για παράδειγμα ο πολίτης από το Ατσαλένιο, από το Μασταμπά, ή από τον Πόρο να πάρει το όχημα του να σταθμεύσει στο λιμάνι και από εκεί να πάρει το λεωφορείο και να προσεγγίσει το κέντρο της πόλης.

Ο κ. Βουλγαράκης τονίζει ότι ουσιαστικά σήμερα οι δύο γραμμές εξυπηρετούν κοινωνικούς σκοπούς σε ότι αφορά στην ανάγκη μετακίνησης του κοινού. Εάν η δημοτική Αρχή επιθυμεί πραγματικά να δώσει λύση στο ζήτημα της απομάκρυνσης των ΙΧ από το κέντρο της πόλης, θα πρέπει να δρομολογήσει μια σειρά από συνοδά μέτρα που είναι αναγκαίο να ληφθούν συνδυαστικά στην κατεύθυνση αυτή.

Ο ίδιος σημειώνει ότι σε αυτή τη φάση έχει ξεκινήσει μια συντονισμένη καταμέτρηση της κίνησης των πολιτών που μεταφέρονται από τα δρομολόγια της μπλε και κόκκινης γραμμής, η οποία πρόσφατα επεκτάθηκε και προς την περιοχή της Νέας Αλικαρνασσού.

Ωστόσο αυτό που εκτιμά είναι ότι ο κόσμος θα πρέπει να ενημερωθεί καλύτερα για τα νέα χάραξη της διαδρομής της Γραμμής 1 (της λεγόμενης Κόκκινης Γραμμής), η οποία αλλάζει χάραξη ώστε να καλύπτει και την περιοχή της Νέας Αλικαρνασσού.

Ειδικότερα τα λεωφορεία που καλύπτουν αυτή τη διαδρομή, θα κινούνται από την οδό Έβανς τη λεωφόρο Πλαστήρα, τη λεωφόρο Καλοκαιρινού, και εδώ θα προστίθεται το τμήμα της διαδρομής που διέρχεται από την οδό Νεάρχου (από την είσοδο του λιμένα έως την οδό Σεφέρη), θα προχωρά στην οδό Σεφέρη, την οδό Διονύσου, την οδό Αρτεμησίας ακολούθως λ. Νεάρχου και ξανά στην αφετηρία του λιμανιού.

Για τις ανάγκες κάλυψης αυτών των δρομολογίων κρίνεται αναγκαία η δημιουργία μίας νέας στάσης λεωφορείων στη βόρεια πλευρά της παραλιακής ανατολικά της κεντρικής εισόδου του λιμανιού. Αντίστοιχα προβλέπεται και η δημιουργία μιας ακόμα στάσης στην οδό Αρτεμησίας στο τμήμα μεταξύ Ηρακλείτου και Διονυσίου.