Οι υψηλές θερμοκρασίες κάνουν δύσκολη τη ζωή των επιβατών στο αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης», αλλά και των εργαζόμενων.
Τα μηχανήματα κλιματισμού δεν μπορούν να δροσίσουν τους χιλιάδες ταξιδιώτες που έρχονται, ειδικά μέσα στα Σαββατοκύριακα, με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλος συνωστισμός σε συνθήκες ζέστης.
«Υπάρχουν πολλά παράπονα από τους τουρίστες και πρέπει κάτι να κάνουμε για αυτό το πρόβλημα που γίνεται εντονότερο όταν έχουμε καύσωνα» είπε στην «Π» ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδοχείων Ηρακλείου Νίκος Χαλκιαδάκης, επισημαίνοντας ότι μέσα στο διήμερο έρχονται με πτήσεις τσάρτερ περισσότεροι από 30.000 επιβάτες.
Ο ίδιος ανέφερε ότι το αεροδρόμιο Ηρακλείου έχει εγκαταλειφθεί, εν αναμονή της έναρξης λειτουργίας του διεθνούς αερολιμένα στο Καστέλι, κάτι όμως που δεν θα γίνει νωρίτερα απο το 2025.
«Μέχρι τότε, σημείωσε, πρέπει να ληφθούν τα μέτρα αναγκαία για την καλύτερη εξυπηρέτηση του κόσμου για να μην ταλαιπωρείται, ερχόμενος για διακοπές στο νησί.
Καύσωνας μέσα έξω λένε οι εργαζόμενοι
Κλιμάκιο της Ένωσης Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ηρακλείου πραγματοποίησε επίσκεψη το Σάββατο στο αεροδρόμιο Ηρακλείου για να συζητήσει με τους εργαζόμενους, καθώς και να ελέγξει την τήρηση των μέτρων προστασίας για τον καύσωνα στους εξωτερικούς, αλλά και στους εσωτερικούς χώρους.
Στην ενημερωτική ανακοίνωση το Σωματείο αναφέρει:
«Οι εργαζόμενοι αλλά και οι επιβάτες για μία ακόμα φορά βρέθηκαν στο ίδιο έργο θεατές, συνέπεια της χρόνιας εγκατάλειψης των εγκαταστάσεων. Συγκεκριμένα, ο κλιματισμός δεν λειτουργούσε στην συντριπτική πλειοψηφία των χώρων του αερολιμένα, με αποτέλεσμα οι συνάδελφοι σε συνθήκες καύσωνα να προσπαθούν να πάρουν μια ανάσα κρατώντας ανεμιστηράκια γραφείου.
Μετά από καταγγελίες των συναδέλφων, πληροφορηθήκαμε ότι τις προηγούμενες μέρες υπήρξαν λιποθυμίες συναδέλφου και επιβάτη λόγω της αποπνικτικής κατάστασης που επικρατεί στον ελεγχόμενο χώρο.
Εκτός αυτού, καταγγελίες υπήρξαν και από τους συναδέλφους στο χώρο του διαχωρισμού των αποσκευών, όπου ενώ η θερμοκρασία φτάνει αυτές τις μέρες κοντά στους 50οC, γίνεται ακόμα χειρότερη καθώς εκεί καταλήγουν όλα τα μηχανήματα των κλιματιστικών, τα οποία (όσα λειτουργούν) βγάζουν ζεστό αέρα! Μάλιστα, οι καταγγελίες αφορούν και ιμάντες αποσκευών, οι οποίοι είναι χωρίς κάποιο στέγαστρο, με αποτέλεσμα οι συνάδελφοι να φορτώνουν βαλίτσες κυριολεκτικά κάτω από τον ήλιο. Επίσης είχαμε σε πολλές περιπτώσεις ψευδοροφές να κρέμονται και να είναι έτοιμες να πέσουν πάνω στους συναδέλφους!
Η ευθύνη για όλη αυτή την κατάσταση βαραίνει την ΥΠΑ, αλλά και όλες τις κυβερνήσεις των τελευταίων χρόνων (ΝΔ – ΠΑΣΟΚ – ΣΥΡΙΖΑ) καθώς φαίνεται για μία ακόμα φορά ότι είναι πρώτη τους επιλογή η «στρατηγική επένδυση» του νέου αεροδρομίου, καθ’ υπόδειξη των μεγάλων μονοπωλίων, το οποίο όμως πληρώνεται από τα έσοδα των παρόντων εγκαταστάσεων, από το λαϊκό εισόδημα δηλαδή, αφήνοντας παράλληλα τους εργαζόμενους και τους επιβάτες στην τύχη τους»
Η ανακοίνωση συνεχίζει:
«Ευθύνη όμως έχουν και οι εταιρείες, οι οποίες δεν τηρούν τα απαραίτητα μέτρα όπως αναφέρονται στην υπουργική απόφαση του Υπουργείου Εργασίας απέναντι στον καύσωνα, επιβάλλοντας ακόμα και τώρα συνθήκες εργασιακού μεσαίωνα. Η εντατικοποίηση τσακίζει κόκκαλα, με τους συναδέλφους σε όλα τα πόστα να μην προλαβαίνουν να κάνουν ούτε ένα διάλειμμα, οι κλιματιζόμενοι χώροι είναι ελάχιστοι με τους συναδέλφους να στοιβάζονται σαν σαρδέλες για να δροσιστούν.
Πώς να προλάβουν άλλωστε, αφού οι τεράστιες ελλείψεις προσωπικού τους κάνουν να βγάζουν δουλειά για 3 και 4 άτομα. Οι παραιτήσεις νέων συναδέλφων είναι καθημερινότητα αφού οι μισθοί των 700 ευρώ δε φτάνουν ούτε για τα βασικά και οι συνθήκες εργασίας είναι αποπνικτικές. Μάλιστα οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν ότι πριν μερικές μέρες κάλεσαν άτομα από τη διαλογή αποσκευών για να κάνουν τη δουλειά πισταδόρου χωρίς να έχουν εκπαιδευτεί, πράγμα που αποτελεί τεράστιο κίνδυνο για την ασφαλή λειτουργία του αεροδρομίου».