Σε εξέλιξη βρίσκονται τα μεγάλα αποστραγγιστικά έργα στον άξονα της Μεσσαράς
Σε εξέλιξη

Μετρά αντίστροφα ο χρόνος για την αποκατάσταση των τριών βαρύτερων πληγμάτων του δρόμου της Μεσσαράς, όπου εξελίσσεται ένας τιτάνιος αγώνας προκειμένου να παραδοθεί μέχρι το τέλος του μήνα. Οι εργασίες που αναπτύσσονται εντατικοποιημένα  στα τρία εργοταξιακά μέτωπα, αλλού έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί και αλλού ξεπερνά το 60% το ποσοστό υλοποίησης.

Πρόκειται για μια δύσκολη εξίσωση, που για να λυθεί ήταν αδιαπραγμάτευτος ο κυκλοφοριακός αποκλεισμός προκειμένου να αποκατασταθεί με ασφάλεια το οδικό δίκτυο και, κυρίως να δοθούν οριστικές λύσεις στα εντοπισμένα ανοικτά ζητήματα που καταγράφηκαν και αν δεν αντιμετωπιζόταν άμεσα, προοπτικά θα μπορούσαν να βγάλουν ακόμα βαρύτερα πλήγματα από αυτό της μεγάλης κατολίσθησης από όπου άρχισε να ξηλώνει το πουλόβερ των προβλημάτων.

Συγκεκριμένα, στο κρίσιμο τμήμα της κατολίσθησης 70 μέτρων μήκους, 30 μέτρων πλάτους και 8 μέτρα βάθους,  προχώρησε μια συνολικότερη έρευνα σε όλο το μήκος του οδικού άξονα που από το παρελθόν είχε εμφανίσει προβλήματα και ευάλωτα σημεία. Έτσι δρομολογήθηκε μια διευρυμένη γεωτεχνική έρευνα με στόχο να διαπιστωθεί σε τι κατάσταση βρίσκεται το υπέδαφος, απ΄ όπου όλα δείχνουν ότι περνούν υπόγειες πηγές νερού και έχουν δημιουργηθεί ιζηματογενή πετρώματα. Η έρευνα έδειξε ευαλωτότητα σε τρία διαφορετικά σημεία σε κοντινή ακτίνα.

Χαρακτηριστικό στιγμιότυπο των πασσάλων αντιστήριξης στην περιοχή της κατολίσθησης

Καταρχήν, στο σημείο της κατολίσθησης το έδαφος έχει απολύτως σταθεροποιηθεί και έχει αντιστηριχθεί και το ποσοστό των απαιτούμενων εργασιών αποκατάστασης φτάνει στο 60%. Στο σημείο αυτό έχουν τοποθετηθεί πάσσαλοι σε βάθος 23 μέτρων, ο ένας σε κοντινή απόσταση από τον άλλο, έχει ολοκληρωθεί αντιστήριξη και γίνεται προσπάθεια να σηκωθεί το σώμα του επιχώματος του δρόμου.

Σε πολύ κοντινό σημείο με την κατολίσθηση βρίσκεται και το δεύτερο σημείο παρέμβασης υπάρχει εντοπισμένο πρόβλημα με υπόγεια νερά και όπως εξηγεί ο διευθυντής συγκοινωνιακών έργων του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης κ. Γιώργος Αγαπάκης, μπορεί να μην είχε αναδειχτεί σε αυτή τη φάση ένα σοβαρό πρόβλημα, αλλά ήταν θέμα χρόνου να προκληθεί. Για τον λόγο αυτό εξελίσσεται μια διευρυμένη παρέμβαση σε όλο το πλάτος του δρόμου  και 6,5 μέτρα βάθος κάτω από το ασφαλτικό υλοποιήθηκαν μεγάλα έργα στράγγισης, ώστε να δοθεί διέξοδος στα υπόγεια νερά που αναβλύζουν στην περιοχή.

Το τρίτο σημείο παρέμβασης βρίσκεται κοντά στη σήραγγα της Αγίας Βαρβάρας, όπου εμφανιζόταν ρωγμές. Εκεί αφού έγιναν μετρήσεις με ειδικά γεωλογικά όργανα διαπιστώσαμε ότι θα πρέπει να γίνει μια παρέμβαση αποκατάστασης ώστε ο δρόμος να αντιστηριχθεί και να αποκατασταθούν τα προβλήματα που εντοπίστηκαν.

Ολοκληρώνεται η αντιστήριξη των προβληματικών σημείων του δρόμου της Μεσσαράς

Όλες αυτές οι παρεμβάσεις που αφορούν σε βαριές εργασίες, δεν ήταν  εύκολο να εκτελεστούν  για πολλούς και διαφορετικούς λόγους, ανάμεσα στους οποίους είναι και η δύσκολη χρονική συγκυρία που διάγουμε, καθώς η εξεύρεση των αναγκαίων οικοδομικών υλικών δεν είναι εύκολη υπόθεση. Μάλιστα, όπως τονίζει με νόημα, αν κάτι έδειξαν τα τρία μεγάλα εργοτάξια, είναι ότι θα ήταν κυριολεκτικά αδιανόητο να εκτελούνται εργασίες και παράλληλα να κυκλοφορούν οχήματα, αφού γίνονται παρεμβάσεις βαριές σε όλη την έκταση του οδοστρώματος.

Σε κάθε περίπτωση, όπως εξηγεί, βρισκόμαστε πια στην τελική ευθεία και όπως όλα δείχνουν μέχρι το τέλος του μήνα ο δρόμος θα αποδοθεί με ασφάλεια στους πολίτες και αυτό είναι το πιο κρίσιμο ζητούμενο σήμερα.