Η φιλοσοφία αυτή της πρακτικής είναι απλή αλλά ταυτόχρονα αρκετά κρίσιμη: Ένα παιδί της εκάστοτε έκτης τάξης «υιοθετεί» ένα παιδί της εκάστοτε πρώτης τάξης και λειτουργεί ως βοηθός του σε πολλά επίπεδα. Τα μεγαλύτερα παιδιά βοηθούν τα μικρότερα να προσαρμοστούν στο εντελώς νέο περιβάλλον και να νιώσουν οικεία, ενώ τα βοηθούν σε επίπεδο καθημερινότητας και μαθημάτων.
Η εφημερίδα «Πατρίς» είχε δημοσιεύσει σχετικό αφιέρωμα το 2019 στην νέα – τότε – πρακτική και μπορείτε να το διαβάσετε εδώ.
Πολλά σχολεία σε όλη τη χώρα έχουν εφαρμόσει αυτή την πρακτική. Ένα από αυτά είναι και το 2ο Δημοτικό Σχολείο Βουτών εκεί που στην αρχή της φετινής σχολικής χρονιάς στήθηκε μια γιορτή για την «αδελφοποίηση» της έκτης και της πρώτης τάξης και τη γνωριμία των παιδιών.
Οι στιγμές που εκτυλίχθηκαν ήταν αν μη τι άλλο συγκινητικές. Ένα παιδί της έκτης μάλιστα επέδειξε… υπερβάλλοντα ζήλο, «ξεφεύγοντας» από το πρωτόκολλο που αναφέρει ότι ένα εκτάκι δίνει δώρο σε ένα πρωτάκι και έδωσε και ένα έξτρα δώρο και συγκεκριμένα ένα φανταχτερό ροζ ημερολόγιο.
Στην τελετή στήθηκε και ένας άτυπος χορός όπου όλα τα παιδιά πιάστηκαν χέρι χέρι συμβολίζοντας έτσι την ένωση αυτή που θα τα συνοδεύει ολόκληρη τη φετινή σχολική χρονιά.