Όπως είναι γνωστό η επίμαχη απόφαση είχε ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων από την τοπική κοινωνία της περιοχής και από τη σχολική κοινότητα του 10ου Δημοτικού Σχολείου που μάλιστα είχε επιχειρήσει να αναδείξει το όλο θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο ανεπιτυχώς αφού η δημοτική Αρχή υποστήριξε ότι η απόφαση της ήταν ήδη ειλημμένη.
Όμως η τεκμηριωμένη αιτιολόγηση των αντιδράσεων της σχολικής μονάδας υιοθετήθηκε από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης η οποία στη σχετική απόφαση της ορίζει ότι οι λαϊκές αγορές «δεν πρέπει να εμποδίζουν την πρόσβαση σε σχολεία και να δυσχεραίνουν τη λειτουργία τους και αφετέρου, να παρέχουν ελεύθερη και εύκολη πρόσβαση στο κοινό, περιλαμβανομένων των ατόμων με αναπηρία.
Επιπλέον, από την εν λόγω απόφαση ελλείπει η σαφής, ειδική και επαρκής αιτιολογία όπως απαιτείται από τον κώδικα διοικητικής διαδικασίας για τις ατομικές διοικητικές πράξεις, ούτε προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου επαρκώς και με σαφήνεια ο τρόπος διασφάλισης της ανεμπόδιστης πρόσβασης στις σχολικές μονάδες, αλλά και της ομαλής λειτουργίας τους κατά τη νέα σχολική χρονιά, αφιστάμενη της γνωμοδότησης του αρμοδίου οργάνου κατά το μέρος αυτό, καθώς η αόριστη αναφορά περί μεταφοράς της λαϊκής σε χώρο που θα πληροί τις από το νόμο προϋποθέσεις το συντομότερο δυνατόν, δοθεισών δε και των αναφορών για ετήσια εναλλαγή των τοποθεσιών, δεν μπορεί να θεωρηθεί σαφής και επαρκής αιτιολόγηση για τη λήψη της εν λόγω απόφασης».
Στο πλαίσιο αυτό αναμένονται με ενδιαφέρον οι επόμενες κινήσεις του Δήμου Ηρακλείου για το αν θα προχωρήσει σε προσφυγή στην Ειδική Επιτροπή του άρθρου 152 ή αν θα αναθεωρήσει την αρχική απόφαση του και θα αναδιατυπώσει μια νέα πρόταση.