Δεν θα λείψουν οι εντάσεις, όπως όλα δείχνουν, από το σημερινό Δημοτικό Συμβούλιο, στο οποίο μεταξύ άλλων, θα συζητηθεί για μία ακόμα φορά το θέμα αναθεώρησης της κυκλοφοριακής μελέτης στην παλιά πόλη.
Με αφορμή το πρωτοσέλιδο δημοσιεύμα της «Π» σύμφωνα με το οποίο το ηλεκτρικό λεωφορείο στην πράσινη γραμμή mini bus έχει ταξινομηθεί για τη μεταφορά εργαζόμενων στο Δήμο, άρχισε να ξετυλίγεται ένα νέο κουβάρι αντιπαραθέσεων μεταξύ Δήμου και ιδιοκτητών ταξί.
Οι ανακοίνωση του Δήμου Ηρακλείου, σύμφωνα με την οποία, «το όχημα ταξινομήθηκε με άδεια κυκλοφορίας που του επιτρέπει να μεταφέρει «πρόσωπα τα οποία έχουν άμεση σχέση με τον Δήμο Ηρακλείου» και χρησιμοποιείται από το Αστικό ΚΤΕΛ για τη μεταφορά δημοτών στο πλαίσιο της σύμβασης που έχει συναφθεί με τον Δήμο» δεν φάνηκε να ικανοποιεί τους ιδιοκτήτες ταξί, τους οποίους δεν ικανοποίησε ούτε η σχετική γνωμοδότηση του νομικού συμβουλίου του Κράτους, σύμφωνα με την οποία «μεταφορά δημοτών θεωρείται υπηρεσιακή ανάγκη και εκτελείται νόμιμα».
Από την πλευρά του απαντήσεις θέλησε να δώσει και ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων κ. Γιάννης Αναστασάκης, ο οποίος απαντώντας στις αιτιάσεις των ιδιοκτητών ταξί ανέφερε:
«Δεν θα μπω καθόλου σε τέτοιου είδους ζητήματα, διότι αυτό είναι δουλειά των νομικών και των αρμόδιων υπηρεσιών που ταξινομούν τα οχήματα. Εγώ αυτό που θα πω και νομίζω πως θα μιλήσω στην καρδιά όλων των Ηρακλειωτών είναι το εξής: Ένας Δήμος που με τόση αγωνία έφερε μια λύση για την οποία έχει βραβευθεί στην Ευρώπη, γιατί είναι και περιβαλλοντικού χαρακτήρα και κοινωνικού χαρακτήρα και κυκλοφοριακού χαρακτήρα, διότι τα mini bus πλέον έχουν 900.000 επιβάτες το χρόνο, τέτοιου είδους πονηριές την ώρα έγκρισης των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων δεν είναι αποδεκτές. Αυτά είναι πράγματα που είναι απαράδεκτα και ομολογώ ότι δεν τα έχω ξαναζήσει στο Ηράκλειο».
Μιλώντας το Σάββατο στο Θέμα Κρήτης 103.1, ο κ. Αναστασάκης διευκρίνισε πως όλες αυτές οι «πεζοδρομήσεις» που γίνονται, στην ουσία είναι πλακοστρώσεις και γι’ αυτό η Δημοτική Αρχή συνόδευσε την έναρξη των έργων με μια επικαιροποίηση μελέτης της παλιάς πόλης. Ο αντιδήμαρχος εξήγησε πως η διαδικασία είναι τρομερά πολύπλοκη, με το Δήμο να γίνεται διαχειριστή μιας ιδιαίτερα δύσκολης κατάστασης, στην οποία επί της ουσίας δεν ασκεί αυτοδιοίκηση.
«Γι’ αυτό και συνοδεύσαμε την έναρξη των έργων με μια επικαιροποίηση μελέτης της παλιάς πόλης για να έχουμε αντίκρισμα σε όσα συμβαίνουν στην παλιά πόλη» παρατήρησε ο κ. Αναστασάκης χαρακτηριστικά.
Ο πρόεδρος των ιδιοκτητών ταξί από την πλευρά του, κ. Λευτέρης Πετράκης, σχολίασε στον προσωπικό του λογαριασμό στη σελίδα κοινωνικής δικτύωσης facebook ότι «στην επόμενη ανακοίνωση της Λότζια θα ενημερωθούμε ότι ο γάιδαρος πετάει» για να εισπράξει πλήθος υποστηρικτικών σχολίων.
Σε κάθε περίπτωση φαίνεται πως το κλίμα είναι ιδιαίτερα τεταμένο, ενώ σήμερα, ελπίζεται πως θα μπορέσει επιτέλους να βρεθεί μια κοινά αποδεκτή λύση που θα ικανοποιεί όλες τις πλευρές.