Μυστήριο καλύπτει τον εντοπισμό, προ τεσσάρων ημερών, από τις υπηρεσίες του Λιμενικού στην Κρήτη φορτηγού πλοίου που ήταν κενό φορτίου, προερχόταν από το λιμάνι Μιζουράτα της Λιβύης και έπλεε στα ανοικτά του νησιού.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος» το πλοίο αυτό, τουρκικής ιδιοκτησίας και με σημαία νησιών του Ειρηνικού Ωκεανού, βρισκόταν υπό επιτήρηση αρκετές φορές – την τελευταία διετία – από ξένες κι ελληνικές λιμενικές αρχές για ενδεχόμενο λαθρεμπόριο.
Ωστόσο το εν λόγω φορτηγό φέρεται να εξέπεμψε αιφνιδιαστικά SOS με επίκληση πρόβλημα που είχε στην άγκυρα. Ομως εκείνο που προβλημάτισε τις λιμενικές αρχές ήταν ότι το «ύποπτο» πλοίο ζήτησε την αρωγή συγκεκριμένου ρυμουλκού από λιμάνι της Κρήτης και δήλωσε Έλληνα ναυτικό πράκτορα που έχει – σύμφωνα με στελέχη του Λιμενικού στην Αθήνα – εκκρεμή ποινική διαδικασία σε βάρος του, για ύποπτες ενέργειες.
Ωστόσο, δεν φέρεται να υπήρξε έλεγχος στο πλοίο ή στο ρυμουλκό σε δεύτερη φάση για τυχόν μεταφορά ύποπτων αντικειμένων στη διάρκεια της εκπομπής του σήματος κινδύνου. Πάντως εξακολουθεί να υπάρχει ενδιαφέρον για τις επιλογές του πληρώματός του σε σχέση με τη βοήθεια που θα τους προσφερόταν.
Οι Έλληνες ιδιώτες ωστόσο μιλούν για «απολύτως νόμιμες διαδικασίες».
Σημειώνεται ότι και σε άλλες δυο τρεις περιπτώσεις έχουν εντοπισθεί στην Κρήτη περιστατικά μεταφοράς όπλων κι εκρηκτικών κυρίως μεταξύ Λιβύης και Τουρκίας.
Η πιο ενδεικτική περίπτωση είναι αυτή τα ξημερώματα της 1ης Σεπτεμβρίου 2015 όταν άνδρες του Λιμενικού είχαν πραγματοποιήσει ρεσάλτο στο φορτηγό πλοίο «Haddad 1», περίπου 20 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά της Ιεράπετρας, οπότε και είχαν βρεθεί δύο κοντέινερ με μισό εκατομμύριο σφαίρες διαμετρήματος 9 χιλιοστών και πάνω από 4.800 τουρκικής κατασκευής καραμπίνες.
Στον δικαστικό φάκελο που σχηματίσθηκε υπήρχαν αναφορές για παράνομο εφοδιασμό με όπλα και πυρομαχικά της οργάνωσης «Libya Dawn», η οποία ήλεγχε την περιοχή της Μιζουράτα της Λιβύης και δεν ανήκε μεταξύ των αναγνωρισμένων από τη διεθνή κοινότητα και τις Αρχές της Τρίπολης ένοπλων ομάδων. Τα επτά μέλη του πληρώματος, (από Συρία, Λίβανο κλπ και Ινδοί) τον Μάρτιο του 2017 καταδικάστηκαν πρωτοδίκως σε κάθειρξη 15 ετών.
Ωστόσο, σε δίκη που πραγματοποιήθηκε προ μερικών ημερών στον Πειραιά, σε δεύτερο βαθμό, τα μέλη του πληρώματος – εκπροσωπούνταν νομικά από τον δικηγόρο του επινείου κο Ιωάννη Γλύκα – απηλλάγησαν. Επιπλέον, η ποινή του πλοίαρχου μειώθηκε στα 13 χρόνια. Ο κ. Γλύκας αναφέρθηκε σε μια απολύτως αιτιολογημένη απόφαση, αφού στη διάρκεια του δικαστηρίου αναδείχθηκε ότι οι ναυτικοί δεν γνώριζαν οτιδήποτε για το παράνομο φορτίο.
Ο ναυτικός πράκτορας που αναφέρεται στο δημοσίευμα του «Βήματος» μάς είπε ότι το φορτηγό πλοίο ελέγχθηκε από το Λιμενικό και το Τελωνείο και πως όλα ήταν νόμιμα, ενώ το ρυμουλκό μετέφερε μία μπαταρία. Ο ίδιος μας είπε ακόμη ότι δεν εκκρεμεί καμία ποινική διαδικασία σε βάρος του.