Το “πράσινο φως” προκειμένου να προχωρήσει η επέκταση του αεροδρομίου Ν.Καζαντζάκη και η λειτουργική αναβάθμισή του, δόθηκε με την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης των 26 στρεμμάτων της πρώην 126 Σ. Μ από το Ταμείο Εθνικής Άμυνας (ΤΕΘΑ) στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Πρόκειται για ένα μεγάλο θέμα που είχε ανακινηθεί με παρέμβαση του δημάρχου Ηρακλείου κ. Β. Λαμπρινού ο οποίος από την αρχή της ανάληψης των καθηκόντων του ξεκαθάρισε ότι η επέκταση του αεροδρομίου είναι κεντροβαρές ζήτημα για τη δημοτική αρχή, τονίζοντας ότι αποτελεί παρέμβαση ζωτικής σημασίας η οποία δεν χωράει αναβολές.
Η είδηση της παραχώρησης της μεγάλης έκτασης των 26 στρεμμάτων έφτασε στον δήμαρχο χθες το πρωί από τον διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας Κωνσταντίνο Λιντζεράκο, ο οποίος τον επισκέφθηκε στη Λότζια μαζί με τον βουλευτή Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτη Βαρδάκη. Στη συζήτηση έγινε αναφορά και στις εν εξελίξει εργασίες επέκτασης στις εγκαταστάσεις του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης», οι οποίες, όπως ανέφερε ο κ. Λιντζεράκος θα έχουν ολοκληρωθεί εκτός απροόπτου έως το τέλος Απριλίου.
Ο δήμαρχος επανέλαβε ότι η ουσιαστική αναβάθμιση του υπάρχοντος αεροδρομίου είναι ένα καίριο θέμα για την πόλη του Ηρακλείου, ανεξάρτητα από τι θα συμβεί με το Καστέλλι και εξέφρασε την ικανοποίησή του για τις θετικές τελευταίες εξελίξεις.
Η παραχώρηση της μεγάλης αυτής έκτασης δημιουργεί συνθήκες αποφόρτισης και απεγκλωβισμού του αεροδρομίου από την ασφυκτική, αν όχι απαράδεκτη, κατάστασής που επικρατεί σήμερα στο εσωτερικό του.
Το επόμενο διάστημα αναμένεται να γίνει συνάντηση μεταξύ του δημάρχου Ηρακλείου και του αρμόδιου υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστου Σπίρτζη για να προχωρήσει και το θέμα της παραχώρησης από την Υ.Π.Α. στον Δήμο.
Τι αλλάζει γύρω από το αεροδρόμιο “Ν. Καζαντζάκης”
Όπως είχε αποκαλύψει η “Π” στις 20-11-14, η επέκταση του αεροδρομίου Ν.Καζαντζάκη σηματοδοτεί δομικές αλλαγές σε σχέση με την αναδιομόρφωση και του περιβάλλοντος χώρου. Ειδικότερα, τα 7.000 τ.μ προστίθενται περιμετρικά του αερολιμένα προκειμένου να αυξηθεί κατά 2.800 τ.μ. ο κεντρικός χώρος της εισόδου και κατά 2.200τ.μ. η αίθουσα αναχωρήσεων, ώστε να διαχωριστεί η κυκλοφορία στην αίθουσα αναχωρήσεων από τους χώρους αναμονής.Αντίστοιχα επεκτείται κατά 1.300 τ.μ. ο χώρος αφίξεων ώστε να αυξηθούν οι ιμάντες παραλαβής αποσκευών από τέσσερις που είναι σε έξι.
Όλα τα παραπάνω σηματοδοτούν σημαντικές αλλαγές στην εξωτερική διαμόρφωση του αεροδρομίου τόσο σε σχέση με την όδευση της πρόσβασης, όσο και σε σχέση με τις χρήσεις των χώρων έξω από αυτό. Πιο συγκεκριμένα, αλλάζει η χάραξη της Ικάρου, που οδηγεί στο αεροδρόμιο, καθώς ακυρώνεται η υφιστάμενη και η νέα μετακινείται πίσω από το πάρκινγκ το οποίο διαχειρίζεται η ΔΕΠΑΝΑΛ.
Έτσι, η όδευση της Ικάρου μετακινείται νοτιότερα και δημιουργείται ένας νέος κυκλικός κόμβος στη συμβολή της με την οδό Σενετάκη, η οποία θα λειτουργεί και ως βασική οδός πρόσβασης.
Παράλληλα, μετακινείται και η είσοδος προς τις εγκαταστάσεις της Πολεμικής Αεροπορίας.
Ακριβώς μπροστά από τον χώρο του αεροδρομίου δημιουργούνται τρεις διακριτές λωρίδες κίνησης, επιβίβασης και αποβίβασης ανά κατηγορία οχημάτων (ΙΧ, ταξί, λεωφορεία), οι οποίες σχηματίζουν έναν μονοδρομημένο δακτύλιο ο οποίος συνδέεται με τη βασική οδό πρόσβασης.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό που έχει γίνει, δημιουργείται ένας οργανωμένος χώρος αναμονής 80 θέσεων ταξί, όπως επίσης και μια περιοχή για την εξυπηρέτηση των βραχείας διαρκείας σταθμεύσεων.
Σε ό,τι αφορά στον χώρο επιβίβασης στα τουριστικά λεωφορεία, αυτός μεταφέρεται δυτικά του κτηρίου που λειτουργεί ανεξάρτητα και διασφαλίζει την πρόσβαση στους πεζούς. Την ίδια στιγμή αυξάνονται κατά 453 οι θέσεις στάθμευσης των ΙΧ και των ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων.