βοακ

Με φόντο τη δρομολογούμενη προσφυγή της Λότζια στο Συμβούλιο της Επικρατείας μετά την προκλητική, όπως χαρακτηρίστηκε, αγνόηση της απόφασής του από το Υπουργείο Περιβάλλοντος, το οποίο επιλέγει να  μονιμοποιήσει τη διχοτόμηση του Ηρακλείου μέσα από την έγκριση των περιβαλλοντικών  όρων του έργου «Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης»  (τμήματα «παράκαμψης» των πόλεων Χανίων- Ρεθύμνης  και Ηρακλείου) το όλο θέμα επανέρχεται στο Δημοτικό Συμβούλιο  την ερχόμενη Δευτέρα, αυτή τη φορά με αίτημα τη συγκρότηση ενιαίου τοπικού μετώπου που θα ενώσει τις δυνάμεις του Ηρακλείου σε έναν κοινό αγώνα στην κατεύθυνση αυτή.

Η σχετική παρέμβαση γίνεται με τη μορφή του κατεπείγοντος, από τους εκπροσώπους της παράταξης ΣυνΕργασία  Ε.Κουκιαδάκη και Φ.Βατσινά, που ξεκαθαρίζουν ότι πρόκειται για μια κορυφαία στιγμή ιστορικής ευθύνης για την οποία θα πρέπει να υπάρξει κοινή συστράτευση όλων μας προκειμένου να μην τορπιλιστεί η αναπτυξιακή προοπτική της πόλης με παράλληλες αρνητικές παρενέργειες πολεοδομικά, χωροταξικά, οικονομικά, κοινωνικά…

Ο κ. Ε. Κουκιαδάκης τονίζει ότι πέρα από την προσφυγή, το πρόβλημα είναι πρωτίστως πολιτικό και όχι δικαστικό και στο πλαίσιο αυτό προτείνει ένα συγκεκριμένο πλαίσιο δράσης, με πρώτο βήμα τη σύγκληση ευρείας σύσκεψης με πρωτοβουλία του Δήμου προκειμένου να ενημερωθούν λεπτομερώς οι φορείς της πόλης, τα κόμματα και οι υποψήφιοι βουλευτές.

Σε δεύτερο επίπεδο προτείνει να γίνει ενδελεχής ενημέρωση όλων των πολιτικών αρχηγών κατά την επίσκεψή τους στο Ηράκλειο, για το μείζον αυτό πρόβλημα και τα αδιέξοδα που δημιουργούνται από την αδικαιολόγητη άρνηση του κ. πρωθυπουργού να συζητήσει  και κυρίως να αποδεχτεί τις ομόφωνες αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου.

Όπως είναι γνωστό, ο πρωθυπουργός με πρόσφατες δηλώσεις του δεν άφησε κανένα περιθώριο αλλαγών σχολιάζοντας δηκτικά ότι «κατανοώ ότι κάθε τοπική κοινότητα μπορεί να αισθάνεται ότι η χάραξη θα ήθελε να είναι λίγο διαφορετική αλλά δεν είμαι διατεθειμένος να κάνω αλλαγές. Ας αφήσουμε στην άκρη τα τοπικά συμφέροντα και ας δουμε τη μεγάλη εικόνα».

Παράλληλα ο κ. Κουκιαδάκης ζητά να υπάρξουν πρόσθετες παρεμβάσεις για την υποστήριξη των αιτήσεων του Δήμου από τους κοινωνικούς εταίρους (Επιμελητήρια, Εργατικό Κέντρο, Επαγγελματικές Ομοσπονδίες, την Περιφερειακή Ένωση Κρήτης και την Περιφέρεια Κρήτης.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ήδη ο Δήμος Μαλεβιζίου έχει αποφασίσει να προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας όπως και ο Δήμος Ηρακλείου. Ακόμα η παράταξη του κ. Κουκιαδάκη ζητά τη διοργάνωση ενημερωτικών εκδηλώσεων και συζητήσεων  για  την υπεύθυνη, πλήρη και αντικειμενική ενημέρωση των κατοίκων, που θα πρέπει να ενημερωθούν σε βάθος για το κρίσιμο αυτό θέμα της μονιμοποίησης της διχοτόμησης του Ηρακλείου, μέσα από μια βιαστική και ατεκμηρίωτη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.

Στο κάδρο της κεντρικής διεκδίκησης θα πρέπει να μπει η άμεση ανάθεση της μελέτης κόστους-οφέλους για την υπογειοποίηση του ΒΟΑΚ και εναλλακτικά η μελέτη της κατασκευής των Cut & Covers στην προτεινόμενη περιοχή, δεδομένου όντος ότι απερρίφθησαν για λόγους κόστους, χωρίς να ληφθεί ταυτόχρονα υπόψη το οικονομικό, περιβαλλοντικό και κοινωνικό όφελος που προκύπτει από την εξασφάλιση 130 περίπου στρεμμάτων για αξιοποίηση, χωρίς να εγκαταλείπουμε τη μελλοντική οριστική παράκαμψη της πόλης με την κατασκευή δίδυμων σηραγγών.

Επίσης θα πρέπει να τεθεί ως διεκδίκηση η κατασκευή των παράπλευρων οδών που απαιτούνται για τις εσωτερικές, εντός πολεοδομικού ιστού, τοπικές μετακινήσεις των πολιτών που δεν επιθυμούν να κάνουν χρήση για ευνόητους λόγους (π.χ. την επιβολή διοδίων δεδομένου ότι το έργο ανατίθεται με σύμβαση παραχώρησης).

Ακόμα είναι σημαντικό να αναδειχτεί ως διεκδίκηση η ανάθεση μελέτης και η ευθύνη για τη δημιουργία πλήρους παράπλευρου οδικού δικτύου κατά μήκος του ΒΟΑΚ στα όρια του Δήμου Ηρακλείου να γίνει με την ευθύνη του αρμόδιου υπουργείου και να ανατεθεί η κατασκευή του στον παραχωρησιούχο με τη σύμβαση παραχώρησης.