Μετά από μια τεράστια καθημερινή ταλαιπωρία δεκάδων χιλιάδων οδηγών και οριακά πριν την έναρξη φόρτου της τουριστικής περιόδου, παραδόθηκε χθες στην κυκλοφορία το τμήμα Γούβες – Χερσόνησος μήκους 9 χιλιομέτρων του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης.
Η παράδοση του δρόμου, ο οποίος ήταν έτοιμος ήδη από την Παρασκευή, έγινε κάτω από ιδιαίτερα αντίξοες καιρικές συνθήκες και βροχή, που δεν πτόησαν τον αρμόδιο υπουργό Υποδομών να παρευρεθεί στο τμήμα του νέου δρόμου.
Ο υπουργός βέβαια διευκρίνισε πως δεν ήρθε στην Κρήτη για να κάνει εγκαίνια στο νέο τμήμα, αλλά απλά να επιθεωρήσει και να παραδώσει στην κυκλοφορία το έργο, αφού τα επίσημα εγκαίνιά του θα πραγματοποιηθούν αργότερα.
Αναφορές και στην ταλαιπωρία
Να αποφύγει πιθανές ερωτήσεις ή σχόλια αναφορικά με την τεράστια ταλαιπωρία δεκάδων χιλιάδων πολιτών επιχείρησε ο υπουργός Υποδομών, γνωρίζοντας προφανώς τα όσα έχουν ειπωθεί σε βάρος του το τελευταίο διάστημα. «Η ταλαιπωρία των Κρητικών και των επισκεπτών ήταν πολύ μεγάλη πριν την παράδοση του έργου» παραδέχθηκε ο υπουργός για να προσθέσει: «Είναι ένα έργο το οποίο μέχρι το 2015 που το παραλάβαμε η απορρόφησή του ήταν μηδενική. Υπήρχαν τεχνικές δυσκολίες, ιδιαίτερα με τη νέα γέφυρα που έγινε.
Είχαμε μία στενή σχέση με την Αρχαιολογία προκειμένου να λυθούν πολλά προβλήματα. Η εργοληπτική εταιρία ανταποκρίθηκε και πιστεύω ότι βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο η ποιότητα του δρόμου. Απομένουν να γίνουν δύο κόμβοι και τα έργα φύτευσης. Είναι ένα έργο που δείχνει ότι αυτό που έχουμε δεσμευτεί σε σχέση με τις απορροφήσεις που πρέπει να έχουμε, στο ότι τιμούμε κάθε ευρώ του Έλληνα πολίτη, γίνεται πράξη».
Και αιχμές για Μεσσαρά
Σίγουρος πως μέχρι το τέλος του Απριλίου θα παραδοθεί και το τμήμα του δρόμου Ηρακλείου – Μεσσαρά εμφανίστηκε από το Ηράκλειο ο Χρήστος Σπίρτζης που επιθεώρησε τις εργασίες του έργου.
«Παρακολουθούμε μέρα με την ημέρα τις εργασίες και αυτές είναι σύμφωνες με το χρονοδιάγραμμα που έχουμε θέσει» υποστήριξε ο Χρήστος Σπίρτζης, ρίχνοντας «βέλη» εναντίον του γραμματέα Πολιτικής Επιτροπής Νέας Δημοκρατίας.
«Επομένως θα καλέσουμε τον Λευτέρη Αυγενάκη και όσους έχουν κινδυνολογήσει για το έργο και την απένταξή του στα εγκαίνια» είπε ο κ. Σπίρτζης.
Το τμήμα του δρόμου που δόθηκε στην κυκλοφορία σήμερα είναι μήκους 9 χιλιομέτρων, αποτελεί τμήμα του ΒΟΑΚ και κατασκευάστηκε στα πρότυπα ενός σύγχρονου ευρωπαϊκού αυτοκινητοδρόμου με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, στηθαίο και λωρίδα έκτακτης ανάγκης».
Εγκαίνια από τον Αλέξη Τσίπρα
Τις εντυπώσεις στην Κρήτη θέλει να κλέψει η κυβέρνηση με μια κοσμογονία έργων.
Γι’ αυτό άλλωστε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης ανέφερε ότι τόσο τα επίσημα εγκαίνια του τμήματος Γούρνες -Χερσόνησος, όσο όμως και τα εγκαίνια του δρόμου Ηράκλειο-Μεσσαρά που προγραμματίζονται για το τέλος Απριλίου θα πραγματοποιηθούν σε ειδική τελετή παρουσία του πρωθυπουργού και… βουλευτή Ηρακλείου, Αλέξη Τσίπρα.
«Παραδίδουμε σε κυκλοφορία το τμήμα Γούρνες-Χερσόνησος. Δεν είναι εγκαίνια.
Τα εγκαίνια θα γίνουν από τον πρωθυπουργό, μαζί με τον δρόμο για τη Μεσσαρά και τη γέφυρα Αποσελέμη και μαζί με ολοκληρωμένο το φράγμα και το υδραγωγείο και τον αγωγό στον Αποσελέμη» δήλωσε χαρακτηριστικά ο υπουργός, υποστηρίζοντας πως έρχονται κι άλλες ευχάριστες ανακοινώσεις για τα αναπτυξιακά έργα της Κρήτης.
Σκληρή επίθεση από τον Βασίλη Κεγκέρογλου
Σκληρή επίθεση εναντίον του υπουργού Υποδομών, Χρήστου Σπίρτζη, εξαπολύει ο γραμματέας κοινοβουλευτικής ομάδας της Δημοκρατικής Συμπαράταξης και βουλευτής Ηρακλείου, Βασίλης Κεγκέρογλου.
Ο κ. Κεγκέρογλου υπενθυμίζει ότι τόσο το τμήμα Γούβες – Χερσόνησος, όσο και για το τμήμα Αγία Βαρβάρα – Απομαρμά αποτελούν έργα που δημοπρατήθηκαν το 2014 επί υπουργίας Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.
Την ίδια στιγμή ο βουλευτής ρωτά τον υπουργό να απαντήσει σε συγκεκριμένα ερωτήματα και ειδικότερα στα:
-Γιατί ροκανίζει τον χρόνο τεσσεράμισι χρόνια τώρα, αφήνοντάς τον να περνά άπρακτος, επικαλούμενος δήθεν νέες χαράξεις του ΒΟΑΚ και τελικά δεν ανέθεσε τίποτα άλλο εκτός από ακριβοπληρωμένες τεχνικές εκθέσεις;
-Γιατί επί τεσσεράμισι σχεδόν χρόνια δεν προετοίμασε και δεν χρηματοδότησε κανένα οδικό τμήμα του ΒΟΑΚ ή άλλο οδικό έργο προκειμένου αυτό να δημοπρατηθεί και να εκτελεστεί;
-Γιατί ακύρωσε δημοπρατημένα τμήματα, τα οποία, ενώ δεσμεύτηκε ότι θα επαναδημοπρατήσει (Πάνορμο-Έξαντη κ.λπ.) τελικά δεν έπραξε απολύτως τίποτα;
-Γιατί μετέφερε όλα τα χρήματα του ΕΣΠΑ (σύνολο 704 εκατομμύρια ευρώ) που ήταν διαθέσιμα για την κατασκευή τμημάτων σε οδικούς άξονες και τα έδωσε ως αύξηση των κερδών τους, στους παραχωρησιούχους σε ήδη ολοκληρωμένα έργα;
Ο βουλευτής καταλήγει στο ότι οι Κρητικοί έχουν γνώση, υπενθυμίζοντας ότι ο κόμβος Αγίας Πελαγίας έχει χρηματοδοτηθεί επί Χρυσοχοΐδη, ωστόσο η υπογραφή της σύμβασης ακόμα εκκρεμεί.
Διαβάστε επίσης σχετικά:
-
Υπογραφές για τους κόμβους Αγίας Πελαγίας
-
Τρέχουν για τη Μεσσαρά
-
Ένα… βιβλίο για τη γέφυρα του Χαμεζίου