Στην πλατεία Ελευθερίας οι μαθητές του Μουσικού και Καλλιτεχνικού Σχολείου – φωτογραφίες από την συγκέντρωση διαμαρτυρίας

Οι μαθητές του Καλλιτεχνικού και του Μουσικού Σχολείου Ηρακλείου, έπειτα από πορεία στο κέντρο της πόλης, συγκεντρώθηκαν στην πλατεία Ελευθερίας, με σκοπό να φωνάξουν για τα αιτήματα τους.

Στη συνέχεια, οι μαθητές θα κάνουν στάση στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου.

Η ανακοίνωση του Μουσικού σχολείου Ηρακλείου

Ως μαθητές του Μουσικού Σχολείου Ηρακλείου αποφασίσαμε σήμερα να διαμαρτυρηθούμε σε συνεργασία με όλα τα Μουσικά και Καλλιτεχνικά της χώρας, θέτοντας το σχολείο μας υπό κατάληψη, στην προσπάθειά μας να ακουστούν τα αιτήματα μας από τις αρμόδιες αρχές. Δυστυχώς δε βρίσκουμε άλλη λύση!

Τα αιτήματα μας;

● Χρόνια τώρα παλεύουμε για ένα κτήριο που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες ενός Μουσικού Σχολείου. Στο κτήριο που στεγαζόμαστε δεν υπάρχουν αρκετές αίθουσες για τα μαθήματα
με αποτέλεσμα να μη χωράμε. Παράλληλα η ηχομόνωση στις αίθουσες μουσικών οργάνων είναι πρακτικά ανύπαρκτη και καταλαβαίνετε τι προβλήματα αυτό δημιουργεί. Φανταστείτε να προσπαθεί ένα παιδί να μάθει βιολί και να ακούει να παίζουν στη διπλανή αίθουσα ντραμς….
● Ως Μουσικό Σχολείο θα περίμενε κανείς να έχουμε μια αίθουσα πολλαπλών χρήσεων. Κάτι τέτοιο όμως στο σχολείο μας είναι ανύπαρκτο και μας αναγκάζει να κάνουμε εκδηλώσεις μέχρι και στην αυλή! Αλλά και να μειώνουμε τις εκδηλώσεις που θα θέλαμε να πραγματοποιούμε.
● Επίσης πρέπει να γίνει κατανοητό ότι κάθε μέρα φτάνουμε στα σπίτια μας 3:30-4:30 ώρα εξαιτίας των μουσικών μαθημάτων. Και παρόλο που έχουμε σίτιση, όπως προβλέπεται, δεν έχουμε αίθουσα για να τρώμε….
● Κάθε χρόνο ζητάμε να προσληφθει για το σχολείο μας γραμματέας, αλλά έχει να προσληφθεί χρόνια. Το σχολείο είναι ιδιαίτερο, αφού λειτουργούν μαζί Γυμνάσιο, Λύκειο και μουσικά μαθήματα, άρα ο όγκος της γραφειοκρατίας είναι τεράστιος, τον οποίο όμως επωμίζονται οι καθηγητές και ο διευθυντής μας εκτός του διδακτικού τους ωραρίου.
● Το κτήριο μας είναι ένα παλιό κτήριο της Πρώην Αμερικανικής Βάσης με αποτέλεσμα να χρειαζόμαστε συχνά εργασίες επισκευής. Από την αρχή της χρόνιας ζητάμε επισκευές σε
ηλεκτρολογικά, υδραυλικά, ξυλουργικά και γυψοσανίδες, καθώς και εγκατάσταση air condition στο κεντρικό κτήριο του σχολείου μας. ΤΕΣΣΕΡΙΣ μήνες μετά οι ελλείψεις είναι οι ίδιες.
● Ζητάμε επίσης τον έλεγχο του σχολείου μας από ειδικό μιας και υπάρχουν πληροφορίες ότι σε κάποια σημεία του έχουν χρησιμοποιηθεί υλικά όπως αμίαντος τα οποία είναι
καρκινογόνα. Επίσης να γίνει έλεγχος πυρασφάλειας από ειδικούς, ώστε να γίνει το σχολείο μα ένας ασφαλής χώρος για μαθητές.

Ακόμη σε Πανελλαδικό επίπεδο όλα τα Μουσικά της χώρας ζητάμε….

● Την πρόσληψη μόνιμων καθηγητών μουσικών μαθημάτων. Δεν είναι δυνατόν για υποχρεωτικά μαθήματα να έρχονται οι καθηγητές τον Γενάρη. Αυτή η κατάσταση οδηγεί τους περισσότερους μαθητές σε μαθήματα εκτός σχολείου.
● Παράλληλα το κράτος δε μας προσφέρει κανένα βιβλίο μουσικής, ούτε οικονομική βοήθεια για να αγοράσουμε τα βιβλία και τα όργανα που απαιτούνται. Κάθε παιδί στην Α Γυμνασίου χρειάζεται να πληρώσει γύρω στα 300€ για τις ανάγκες των μαθημάτων του.
Αυτή είναι η δημόσια και δωρεάν παιδεία;
● Έξι χρόνια προσπαθούμε στο σχολείο για την αγάπη μας για τη μουσική. Έχουμε 8 και 9 ώρες μαθήματος και τον διπλό όγκο διαβάσματος κάθε μέρα, για να πάρουμε στο τέλος απολυτήριο ΓΕΝΙΚΟΥ Λυκείου, χωρίς καμία αναγνώριση αναγνώριση των σπουδών και των προσπαθειών μας.
● Ταυτόχρονα δεν έχουμε μια καθορισμένη ύλη με αποτέλεσμα οι διαφορετικοί καθηγητές που έρχονται κάθε χρόνο να μη γνωρίζουν τι έχει διδάξει ο προηγούμενος, κάτι που δημιουργεί κενά σε όλους τους μαθητές.
● Όσο για τις Πανελλήνιες οι μαθητές δεν έχουν καμία βοήθεια από το κράτος. Τα εξεταστικά κέντρα λείπουν από πολλές περιοχές και οι μαθητές αναγκαζόμαστε να
ταξιδεύουμε μεγάλες αποστάσεις για να έχουμε μία ευκαιρία να περάσουμε σε Μουσικό Πανεπιστήμιο. Το κράτος δεν καλύπτει κανένα έξοδο τους αναγκάζοντας τις οικογένειες των μαθητών να πληρώνουν τη διαμονή και τη μεταφοράς τους εν μέσω τουριστικής περιόδου.
● Επίσης θεωρούμε απαραίτητη τη δημιουργία ενός τμήματος μουσικών σπουδών για την Κρήτη και το Νότιο Αιγαίο κάτι που απουσιάζει πλήρως και αναγκάζει τους νέους από τις περιοχές αυτές να φεύγουν από το τόπο τους με ότι έξοδα αυτό περιλαμβάνει, αλλά και να μη δίνεται βάση στην παράδοση του τόπου αυτού.

Ζητάμε από το Υπουργείο να μας αναγνωρίσει και να μας βοηθήσει μιας και τα μουσικά σχολεία είναι χώροι που προάγουν τον πολιτισμό και είναι στολίδια για κάθε περιοχή, καθώς ωθούν τους μαθητές να καλλιεργήσουν το πνεύμα τους, όταν στον κόσμο γύρω τους χάνονται οι αξίες και τα ιδανικά.

Η Ένωση Γονέων μαθητών του δήμου Ηρακλείου, στηρίζει την άμεση στήριξη στους μαθητές του Μουσικού και Καλλιτεχνικού σχολείου και θα βρίσκονται δίπλα τους στην σημερινή πορεία.

Σε ανακοίνωση τους αναφέρουν:

«Το ΔΣ της Ένωσης Γονέων Δ. Ηρακλείου, εκφράζει την στήριξή του στις κινητοποιήσεις που γίνονται αυτές τις ημέρες σε όλη τη χώρα στα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία. Ιδιαίτερα στηρίζει και χαιρετίζει τις πολύμορφες κινητοποιήσεις του Μουσικού και Καλλιτεχνικού Σχολείου στο Ηράκλειο και θα συμμετέχει στη συγκέντρωση σήμερα Τρίτη 21/1 10:30 το πρωί Πλατεία Ελευθερίας.

Η κινητοποίηση αυτή είναι μονόδρομος απέναντι σε μια σειρά από σοβαρά προβλήματα και ελλείψεις που αντιμετωπίζουν τα Μουσικά και Καλλιτεχνικά σχολεία.

Στηρίζουμε τις διεκδικήσεις των μαθητών και των γονέων των μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων για:

Μόνιμες προσλήψεις των απαραίτητων καθηγητών χορού κινηματογράφου και εμπειροτεχνών μουσικών.

Κατάλληλη, σύγχρονη και ασφαλή σχολική στέγη.

Κατάργηση των χιλιομετρικών αποστάσεων στις μετακινήσεις των μαθητών, δημιουργία ενιαίου κρατικού φορέα μετακινήσεων ώστε όλοι οι μαθητές να μετακινούνται από και προς τα σχολεία τους, σε κάθε περίπτωση που αυτό απαιτείται.

Πιστοποίηση σπουδών των μαθητών των μουσικών σχολείων σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ΥΑ Γ2/3375/30-06-1999 (ΦΕΚ1505/Β’/22-07-1999) με παράλληλη επέκταση και στους μαθητές των καλλιτεχνικών σχολείων.

Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης με σκοπό την ενίσχυση, συντήρηση της υλικοτεχνικής υποδομής όλων των σχολείων που είναι απαραίτητη για την απρόσκοπτη διαδικασία μάθησης, και πιο ειδικά των μουσικών και καλλιτεχνικών μαθημάτων».