Τους υποσχέθηκαν πεζοδρόμηση και την απαιτούν
Τους υποσχέθηκαν πεζοδρόμηση

Πριν ακόμα προλάβει να διατυπώσει και επισήμως στην αποψινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου  την πρότασή της για τη δημιουργία πιάτσας ταξί στη λεωφόρο Καλοκαιρινού στο ύψος που συμβάλλει με την Ίδης, η δημοτική Αρχή φαίνεται προβληματισμένη να κάνει ένα βήμα πίσω, μετά το κύμα των σφοδρών αντιδράσεων με το οποίο βρέθηκε αντιμέτωπη.

Μετά από ένα Σαββατοκύριακο αλλεπάλληλων επαφών, οι έμποροι και οι κάτοικοι της Καλοκαιρινού ξεκαθάρισαν στη Λότζια ότι βάζουν βέτο στην πρόταση της νέας πιάτσας ταξί, αποσαφηνίζοντας σε όλους τους τόνους ότι δεν είναι διατεθειμένοι να αποδεχτούν μια τέτοια εξέλιξη που ναρκοθετεί το σχεδιασμό της πεζοδρόμησης πάνω στην οποία έχουν στηρίξει τα επιχειρηματικά τους σχέδια και η πόλη το μέλλον της για ποιοτικότερες συνθήκες διαβίωσης.

Το όλο θέμα ανέδειξε η «Π» παρουσιάζοντας τη νέα πρόταση που εντάχθηκε στην αναθεωρημένη, για μια ακόμα φορά, κυκλοφοριακή μελέτη της παλιάς πόλης, στην οποία αναφέρεται η δημιουργία πιάτσας στο ανατολικότερο άκρο της οδού Καλοκαιρινού, για την οποία η είσοδος θα διενεργείται μέσω των οδών Ν.Καζαντζάκη, Μιχελιδάκη, Μουρέλου, Καλοκαιρινού προς Ίδης και η έξοδος θα διενεργείται από τη λεωφόρο Καλοκαιρινού προς την οδό Αγίου Μηνά από τη δεξιά λωρίδα όπου και σήμερα λειτουργεί για την εξυπηρέτηση των ταξί.

Η συγκεκριμένη πιάτσα θα είναι προσωρινή και θα λειτουργεί μέχρι την ολοκλήρωση της ανάπλασης της λεωφόρου Καλοκαιρινού. Η πιάτσα των ταξί χωροθετείται ουσιαστικά στο πέταλο που διαμορφώνεται στο άκρο της λεωφόρου Καλοκαιρινού λόγω των υφιστάμενων ζαρντινιερών.

Η πρόταση για τη δημιουργία νέας πιάτσας ταξί εντάχθηκε στην κυκλοφοριακή μελέτη μετά από τις σφοδρές αντιδράσεις των οδηγών ταξί στην προηγούμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, που ζητούσαν πιεστικά να  χωροθετηθεί στη συγκεκριμένη περιοχή προκειμένου να εξυπηρετηθεί ο κόσμος και να μην εκτοπιστούν τα ταξί από το κέντρο της πόλης, όπως υποστηρίζουν.

Έτσι αποφασίστηκε να ενταχθεί το αίτημα των οδηγών ταξί στην πολλάκις αναθεωρημένη πρόταση της κυκλοφοριακής μελέτης που έρχεται απόψε το βράδυ να συζητηθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο. Ωστόσο τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν όπως τα ανέμενε η δημοτική Αρχή, η οποία είχε την προσδοκία ότι μετά την παραγωγική διαβούλευση που έγινε και με την πλευρά της αντιπολίτευσης, επιτέλους, η κυκλοφοριακή μελέτη θα ψηφιζόταν.

Η  πρόταση για τη δημιουργία πιάτσας ταξί αποδείχτηκε ότι ήταν η θρυαλλίδα των αντιδράσεων που ακολούθησαν με τους εμπόρους και τους κατοίκους  της οδού Καλοκαιρινού να ξεκαθαρίζουν σε όλους τους τόνους ότι δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή μια τέτοια εξέλιξη. Ειδικότερα αυτό το οποίο προκύπτει είναι ότι εδώ το διακύβευμα δεν είναι η μη χωροθέτηση της πιάτσας των ταξί, αλλά η θεσμική κατοχύρωση του πεζόδρομου μέσα από την ψήφιση της κυκλοφοριακής μελέτης.

Όπως υποστηρίζουν οι  έμποροι της περιοχής,  το Ηράκλειο μετά από τόσα χρόνια θα αποκτήσει κυκλοφοριακή μελέτη η οποία ανοίγει μια νέα προοπτική για το Ηράκλειο μέσα από το πλέγμα των πεζόδρομων που δρομολογούνται. Αναπόσπαστο μέρος αυτού του σχεδιασμού είναι και το πρώτο μέρος της οδού Καλοκαιρινού, για το οποίο έχουν δοθεί εκτός των άλλων και επίσημες πολιτικές δηλώσεις.

Στη βάση αυτή όπως τονίζουν έκαναν τις κινήσεις και τους σχεδιασμούς τους για την εμπορική τους δραστηριότητα επενδύοντας τα κεφάλαιά τους και υπομένοντας όλη την όχληση των εργασιών που προηγήθηκαν για την υλοποίηση των παρεμβάσεων ανάπλασης του κέντρου. Είναι χαρακτηριστικό ότι στη συγκεκριμένη περιοχή δρομολογείται η διαμόρφωση για δύο ξενοδοχειακές μονάδες υψηλών  προδιαγραφών, οι οποίες σχεδιάστηκαν με την προοπτική της διαμόρφωσης του πεζόδρομου.

Αντίστοιχα και άλλες επιχειρήσεις έκαναν τις κινήσεις τους με βάση τα δεδομένα που είχαν διαμορφωθεί. Στη βάση αυτή, όπως εξηγούν, είναι αδιανόητο κυριολεκτικά στο παραπέντε όλος αυτός ο σχεδιασμός να καταρρέει με τη χωροθέτηση πιάτσας ταξί που, ουσιαστικά, ανοίγει το δρόμο για την διέλευση και των ΙΧ από την περιοχή.