Σημαντικά προχωρά η δημιουργία των δύο ισόπεδων κόμβων του Κατσαμπά, που αναμένεται να αλλάξουν εντελώς το τοπίο στην περιοχή.
Η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου έρχεται αύριο στην αρμόδια Επιτροπή Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Κρήτης, με τη Διεύθυνση της Περιφέρειας να δίνει το πράσινο φως στην υλοποίησή της, προσθέτοντας απλά κάποιους επιπλέον όρους. Στη συνεδρίαση της Επιτροπής δεν προβλέπεται κάποια έκπληξη, οπότε εκτός απροόπτου, η μελέτη αναμένεται να λάβει την έγκριση της Επιτροπής με τις απαραίτητες προσθήκες, ώστε να προχωρήσει το έργο.
Όπως έχει γράψει στο παρελθόν η «Π», με την υλοποίηση της μελέτης αναμένεται μια ριζική αλλαγή στην περιοχή του Κατσαμπά. Σύμφωνα με τη μελέτη προβλέπεται η αντικατάσταση των φαναριών τόσο στον κόμβο που βρίσκεται στη λεωφόρο Ικάρου στο ύψος του Αγίου Δημητρίου, όσο όμως και στον κόμβο που η λεωφόρος Καζαντζίδη συνδέεται με τον Βόρειο Οδικό Άξονα, αλλά και τη Βιομηχανική Περιοχή Ηρακλείου.
Η μελέτη προβλέπει δύο κυκλικούς ισόπεδους κόμβους, στους οποίους θα υπάρχουν παρακαμπτήριοι κλάδοι δεξιάς στροφής. Οι ισόπεδοι κυκλικοί κόμβοι διαμορφώνονται με δύο λωρίδες κυκλοφορίας στον κυκλικό τομέα. Εκτός όμως από τους διπλούς κόμβους που προβλέπονται για την κίνηση των οχημάτων και τη διευκόλυνσή τους, υπάρχει μέριμνα και για τους πεζούς, αλλά και για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Έτσι, το έργο περιλαμβάνει συνολικά 50 θέσεις στάθμευσης δυτικά της λεωφόρου Καζαντζίδη, 6 θέσεις στάθμευσης για Άτομα με Αναπηρία και 3 θέσεις λεωφορείων.
Αρμόδια υπηρεσία για την εποπτεία, τον έλεγχο και τη σύμβαση είναι το Τμήμα Συγκοινωνιακών Έργων της Διεύθυνσης Τεχνικών έργων της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου. Στόχος της δημιουργίας ισόπεδων κόμβων είναι να βελτιωθούν οι κυκλοφοριακές συνθήκες στην περιοχή, όπως επίσης και η συγκοινωνιακή λειτουργία, τόσο αναφορικά με τους κεντρικούς δρόμους, όσο και αναφορικά με το γειτνιάζον οδικό δίκτυο. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται συνολικά στα 2 εκατομμύρια ευρώ (2.012.837 €), με τη χρηματοδότηση του έργου να προχωρά μέσα από πόρους της Περιφέρειας Κρήτης.
Η μελέτη στοχεύει να περιορίσει τα κυκλοφοριακά φορτία της περιοχής, αλλά και να δημιουργήσει όφελος τόσο στην ευρύτερη περιοχή του Κατσαμπά, όσο όμως και στο δυτικό τμήμα της Νέας Αλικαρνασσού.