αγορά

Όλες τις ελπίδες του στη σημερινή και την αυριανή ημέρα έχει ο εμπορικός κόσμος, ο οποίος βιώνει καθημερινά τις συνέπειες της κρίσης. Μέχρι και χθες, η κίνηση στα καταστήματα, αλλά και στις διάφορες υπαίθριες θεματικές αγορές ήταν υποτονική, ενώ οι έμποροι αναρωτιούνταν τι πραγματικά έχει συμβεί.

Από χθες το απόγευμα άρχισε να τονώνεται κάπως η κίνηση, χωρίς ωστόσο να παρουσιάζονται φαινόμενα προηγούμενων ετών, τα οποία όπως φαίνεται έχουν παρέλθει προ πολλού. Το συνεχόμενο ωράριο, ωστόσο, των καταστημάτων σήμερα, αλλά και το άνοιγμά τους αύριο δίνουν ελπίδες για μερική έστω τόνωση και ανάκαμψη.

Είναι χαρακτηριστικό πως παρά το γεγονός ότι παραδοσιακά οι μεγαλύτεροι τζίροι του έτους σημειώνονται τον Δεκέμβριο, μέχρι στιγμής τα αποτελέσματα δεν είναι θετικά. Οι καταστηματάρχες βλέπουν τη σημερινή και την αυριανή ημέρα, ως ημέρα – παλάτζο για τη λειτουργία της αγοράς, αφού αν δεν υπάρξει ούτε σήμερα κίνηση, τα προβλήματα που θα έχουν να αντιμετωπίσουν θα είναι τεράστια. Ο καιρός, βεβαίως, τουλάχιστον με βάση τις προβλέψεις, δεν είναι σύμμαχος για αγορές, γεγονός που δυσκολεύει ακόμα περισσότερο τις καταστάσεις.

«Μέχρι στιγμής έχουμε μια σχετική κίνηση, αλλά δεν είναι η κίνηση που συνάδει με τις ημέρες των γιορτών» αναφέρει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου Μανώλης Κουμαντάκης. Όπως εξηγεί ο πρόεδρος, διαφαίνεται στην αγορά πως υπάρχουν πραγματικές ανάγκες που οι καταναλωτές θα καλύψουν υποχρεωτικά. Ακόμα και γι’ αυτές τις ανάγκες, ωστόσο, οι καταναλωτές πραγματοποιούν μεγάλη έρευνα αγοράς, μετρούν ακόμα και το τελευταίο ευρώ κι αναζητούν την ευκαιρία εκείνη, η οποία θα τους επιτρέψει να είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους, αλλά και να καλύψουν τις ανάγκες τους.

Όπως συμβαίνει κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, η μεγαλύτερη ζήτηση παρουσιάζεται στα παιχνίδια, τα εποχικά είδη και τα είδη δώρων και στη συνέχεια στα είδη ένδυσης και υπόδησης. Αξίζει να σημειωθεί, παρ’ όλα αυτά, ότι η μειωμένη ζήτηση δεν συνάδει απόλυτα με την προσφορά από τους επιχειρηματίες, αφού σε όλα τα επίπεδα έχει πραγματοποιηθεί μια υπερπροσπάθεια για μείωση των τιμών, αλλά και για προσφορά πολλών οικονομικών προτάσεων.

Η εικόνα βέβαια δεν μπορεί ακόμα να χαρακτηριστεί ιδανική δεδομένων των συνθηκών και συγκρινόμενη με άλλες πόλεις της Ελλάδας, αλλά αναγνωρίζεται πως καταβάλλεται κόπος για τη στήριξη της αγοράς, καταναλωτών, αλλά και επιχειρηματιών.