ΒΟΑΚ

Λύσεις στο “παρά πέντε”, αναζητούνται από το Υπουργείο Υποδομών για το δρόμο Ηράκλειο – Μεσσαρά, ο οποίος κινδυνεύει με απένταξη.
Παρά τις εξαγγελίες του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη για διαρκείς επισκέψεις στην Κρήτη και οργάνωση όλων των εμπλεκόμενων, το καλοκαίρι πέρασε χωρίς κάποια σοβαρή εξέλιξη ή επίσκεψη στο έργο.

Βλέποντας το χρόνο να κυλά εις βάρος τους, αλλά και τις συνολικότερες αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας, κλιμάκιο του Υπουργείου Υποδομών επισκέπτεται σήμερα το έργο, προκειμένου να διαπιστώσει την πορεία εξέλιξης, αλλά και να οργανώσει τις επόμενες δράσεις.

Σύμφωνα με τις ως τώρα πληροφορίες, στο κλιμάκιο για την εποπτεία του έργου δεν θα συμμετέχει ο καθ’ ύλην αρμόδιος υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης. Υπενθυμίζεται ότι,  εφόσον το συγκεκριμένο έργο δεν παραδοθεί το αργότερο ως την 31η Μαρτίου του 2019, η ελληνική κυβέρνηση θα πρέπει να επιστρέψει το αστρονομικό ποσό των 71 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο έχει διατεθεί συνολικά για το έργο.

Στη σημερινή συνάντηση αναμένονται λεπτομέρειες για την εξέλιξη, καθώς και κατευθυντήριες γραμμές για την ενδεχόμενη αύξηση των βαρδιών ή ακόμα και λειτουργίας διπλών βαρδιών, προκειμένου να μη χαθεί για κανένα λόγο η καταληκτική ημερομηνία της 31ης Μάρτιου.

Από την κυβέρνηση, σε καμία περίπτωση δεν προτίθενται να εκτεθούν σε τόσο μεγάλο βαθμό, από μία πιθανή μη έγκαιρη παράδοση, ειδικότερα με δεδομένο ότι η ευρύτερη περιοχή της Μεσσαράς συνολικά έχει βρεθεί πολύ πίσω σε σχέση με τις υποδομές.

Από τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης, αλλά και από την Περιφέρεια – η οποία έχει δεχθεί να συμβάλει με κάθε δυνατό τρόπο στον συντονισμό και την οργάνωση – εκτιμάται ότι η καταληκτική ημερομηνία μπορεί να είναι οριακή για την παράδοση, δεν είναι όμως εντελώς ανέφικτη, με την προϋπόθεση ωστόσο πως οι διαδικασίες θα τρέξουν τάχιστα.

Σημειώνεται ότι, κανονικά το έργο θα έπρεπε να είχε παραδοθεί από τον Αύγουστο του 2017, ενώ ήδη από το 2015 υπήρξαν σημαντικές πιέσεις προς την κυβέρνηση για να προχωρήσει τις διαδικασίες ολοκλήρωσής του.

Δυστυχώς όμως, η πιθανότητα χρεοκοπίας της χώρας και οι δραματικές καθυστερήσεις ως προς την εκταμίευση δόσης, αλλά και επιβίωσης της ελληνικής οικονομίας, είχαν αλλάξει τις προτεραιότητες με αποτέλεσμα να φθάνουμε στη σημερινή κατάσταση, η οποία χρήζει ιδιαίτερα γρήγορων αλλά και τακτικών κινήσεων.