Στον δρόμο της Μεσσαράς

το έργο διαμόρφωσης του δρόμου της Μεσσαράς

«Γκαζώνει» το έργο διαμόρφωσης του δρόμου της Μεσσαράς, προκειμένου μέχρι το τέλος του Μάρτη του 2019 να είναι έτοιμη και να παραδοθεί η κεντρική οδική αρτηρία. Ήδη το φυσικό αντικείμενο του έργου έχει ανέβει μεταξύ 55-60%, ενώ τον Μάρτιο βρισκόταν στο 20%, σύμφωνα με στοιχεία του διευθυντή Συγκοινωνιακών Έργων του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης Γιώργου Αγαπάκη.

Η πορεία υλοποίησης του έργου βρίσκεται σε συνεχή επιτήρηση προκειμένου να μη χαθεί το μεγάλο στοίχημα της υλοποίησής του και στο πλαίσιο αυτό πραγματοποίησαν νέα επίσκεψη ο γενικός διευθυντής Συγκοινωνιακών Υποδομών και Μεταφορών του υπουργείου Υποδομών κ. Γ. Καρνέσης, και η προϊσταμένη ΕΥΔ/ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ Ζ. Παπασιώπη.

ο  διευθυντής Συγκοινωνιακών Εργων του ΒΟΑΚ κ. Γιώργος Αγαπάκης
Ο διευθυντής συγκοινωνιακών έργων του ΟΑΚ, κ. Γιώργος Αγαπάκης

Το γενικό συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι με βάση το αναθεωρημένο χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί, το έργο έχει βελτιώσει τους ρυθμούς και εξελίσσεται ομαλά. Όπως εξηγεί ο κ. Αγαπάκης, σταθμός ελέγχου της πορείας υλοποίησης του έργου είναι αρχή του Δεκεμβρίου.

Μέχρι τότε ο στόχος που έχει τεθεί είναι να έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες  του στομίου εξόδου της σήραγγας.

Αν αυτό γίνει, σημαίνει ότι τα πράγματα πάνε πολύ καλά. Ο ίδιος σημειώνει ότι “πρόκειται για ένα εξαιρετικά δύσκολο τεχνικά και γεωτεχνικά έργο, για το οποίο δίδεται πραγματικά μεγάλη μάχη με τον χρόνο και στην προσπάθειά μας αυτή  θέλουμε σύμμαχο τον καιρό”.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το φυσικό αντικείμενο του έργου έχει ανέβει στο 60%. “Η γέφυρα έχει ολοκληρωθεί κατά τα 6/7,  έχουν τοποθετηθεί τα δοκάρια και φτιάχνονται οι πλάκες, και αν δεν έχουμε κάποιο απρόοπτο πιστεύουμε ότι θα έχουμε γρήγορη ολοκλήρωσή της”. Το κρίσιμο σημείο είναι η ολοκλήρωση εργασιών του στομίου εξόδου της σήραγγας η οποία έχει μήκος 517 μ. Αυτή είναι η πιο δύσκολη και σύνθετη τεχνικά εργασία.

Τα στελέχη του ΟΑΚ εκτιμούν ότι το συγκεκριμένο έργο είναι ένα από τα πιο δύσκολα στην Κρήτη, καθώς η ποιότητα των εδαφών τούς φέρνει μπροστά σε ανατροπές.  Όπως, για παράδειγμα, τις εντοπισμένες κατολισθήσεις στα πρανή που έχουν εντοπιστεί σε τρία διαφορετικά σημεία του έργου  και απαιτούν ειδική τεχνική διαχείριση.

Οι αστοχίες που εμφανίστηκαν αφορούν σε περιορισμένης κλίμακας κατολισθήσεις, στα πρανή των δρόμων στο ύψος της Αγίας Βαρβάρας στον Πανασό και κοντά στον Απομαρμά. Ήδη έχουν δοθεί τεχνικές οδηγίες για την αποκατάσταση των προβλημάτων αυτών που συνδέονται άρρηκτα με τη σαθρότητα του εδάφους.

Παρά τα τεχνικής φύσεως προβλήματα που ανακύπτουν στην υλοποίηση του έργου, η εκτίμηση που υπάρχει από την πλευρά του ΟΑΚ είναι ότι δεν υπάρχει κίνδυνος απένταξης του δρόμου της Μεσσαράς με βάση τον σχεδιασμό που έχει τεθεί  και είναι ρεαλιστικός ο στόχος της παράδοσης του έργου ως τις 20 Μαρτίου.