κυκλοφοριακά μέτρα επί της Λ. Κνωσού στην περιοχή του Μπεντεβή

Νέα κυκλοφοριακή πραγματικότητα στην περιοχή του Μπεντεβή σηματοδοτεί η τοποθέτηση των πλαστικών επαναφερόμενων οριοδεικτών κατά μήκος της διπλής γραμμής επί της Λ. Κνωσού από την υφιστάμενη νησίδα έως την οδό Παρασκευοπούλου.

Πρόκειται για ένα προσωρινό μέτρο, αφού όπως έχει δεσμευτεί η Λότζια για την κυκλοφοριακή οργάνωση της περιοχής βρίσκεται σε εξέλιξη νέα σχετική μελέτη που όπως όλα δείχνουν καταλήγει στη δημιουργία κυκλικού κόμβου.

Η εφαρμογή των νέων κυκλοφοριακών μέτρων έχει ήδη προκαλέσει τριβές και αντιδράσεις από καταστηματάρχες και κατοίκους της περιοχής που υποστηρίζουν ότι οι νέες ρυθμίσεις επιφέρουν μεγαλύτερη δυσκολία στην κίνηση πεζών και οχημάτων και δε λύνει ζητήματα πρόσβασης που είναι σημαντικό να αντιμετωπισθούν.

Καθησυχαστικός εμφανίζεται ο αντιδήμαρχος ο οποίος σημειώνει ότι τα νέα μέτρα βάζουν φρένο στα κακώς κείμενα και το διπλοπαρκάρισμα, ενώ παράλληλα σημειώνει ότι μέρος της κυκλοφοριακής ροής της περιοχής μπορεί να εκτονωθεί δια μέσω των οδών Κλεάνθη, Κρασαδάκη, Αρχιεπισκόπου Ευγενίου όπου η κίνηση είναι απρόσκοπτη, χωρίς φανάρια και πιο εύκολη.

κολονακια - κυκλοφοριακά μέτρα επί της Λ. Κνωσού στην περιοχή του Μπεντεβή

Οι νέες κυκλοφοριακές αλλαγές

Η τοποθέτηση πλαστικών επαναφερόμενων οριοδεικτών έρχεται σαν προσωρινό μέτρο, για να εκτονώσει το οξύ πρόβλημα του κυκλοφοριακού φόρτου της περιοχής που καθημερινά βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα απίστευτο όγκο οχημάτων.

Όπως τονίζει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος τεχνικών έργων κ. Γιάννης Αναστασάκης, με ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, δρομολογήθηκαν  άμεσα μέτρα για την άρση της επικινδυνότητας, αλλά είναι φανερό ότι η συνολική κυκλοφοριακή αποκατάσταση μπορεί να έρθει μόνο μέσα από την ανάθεση μιας συνολικής μελέτης που θα αποκαταστήσει το σύνολο των κυκλοφοριακών προβλημάτων της περιοχής.

Πιο συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της παρέμβασης που έγινε, επεκτάθηκε η νησίδα από το ύψος της πρώην Στάνης προς τα κάτω, μέχρι τα όρια που είναι απαλλοτριωμένη η Κνωσού (στο ύψος ημιτελούς οικοδομικής παρέμβασης κοντά στον ανισόπεδο κόμβο).

Έτσι έγινε τοποθέτηση πλαστικών οριοδεικτών κατά μήκος της διπλής γραμμής επί της Λ. Κνωσού από την υφιστάμενη νησίδα έως την οδό Παρασκευοπούλου για να διασφαλίζεται η τήρηση της νομιμότητας της υφιστάμενης κατάστασης – της διπλής γραμμής επί του εδάφους που σημαίνει απαγόρευση διάσχισης και καταστρατηγείται καθημερινά.

Πλαστικοί οριοδείκτες τοποθετήθηκαν για διαχωρισμό των λωρίδων κυκλοφορίας μετά τη συμβολή Λ. Κνωσού – Εθν. Αντιστάσεως – Σκεπετζή. Υλοποιώντας την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, δημιουργήθηκαν διαβάσεις πεζών επί της Λ. Κνωσού στο ύψος της οδού Παρασκευοπούλου, επί της Λ. Κνωσού στο ύψος της οδού Φιλελλήνων επί της Λ. Κνωσού στο ύψος των οδών Στησιχώρου και Ανακρέοντος. Με τον τρόπο αυτό εκτιμάται θα μπορεί να διασφαλιστεί μια  ομαλή ροή κυκλοφορίας με απρόσκοπτη κίνηση, και παράλληλα θα κοπούν οι επικίνδυνες  αναστροφές.

Τα νέα μέτρα έχουν την ένθερμη υποστήριξη της Τροχαίας» τονίζει με δηλώσεις του στην «Π» ο αρμόδιος αντιδήμαρχος κ. Γιάννης Αναστασάκης, ο οποίος ωστόσο σημειώνει ότι ο κυκλοφοριακός φόρτος της περιοχής μπορεί να εκτονωθεί δια μέσω των οδών Κλεάνθη, Κρασαδάκη, Αρχιεπισκόπου Ευγενίου όπου η κίνηση είναι απρόσκοπτη, χωρίς φανάρια και πιο εύκολη.

Σε κάθε περίπτωση η εφαρμογή των μέτρων είναι πιλοτική και λύνει άμεσα ζητήματα όπως είναι ο διαχωρισμός των δύο ρεμάτων κυκλοφορίας μέχρι το ανισόπεδο όπου τοποθετήθηκαν κολωνάκια που οριοθετούν τα δύο ρεύματα ανόδου, και παράλληλα διαμορφώθηκαν και διαβάσεις.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα  προσωρινά μέτρα έρχονται να λύσουν κάποια στοιχειώδη άμεσα ζητήματα ασφάλειας, αλλά σίγουρα δεν δίνουν λύση στη γενικότερη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί που εκτός των άλλων καταργεί τη λειτουργικότητα της πεταλοειδούς αφού η Μ.Αλεξάνδρου εκβάλλει σε ένα «τυφλό» σημείο ακυρώνοντας τη φιλοσοφία της διάνοιξης που είχε στόχο την απρόσκοπτη διοχέτευση της ροής των οχημάτων.

Όπως είναι γνωστό, στην περιοχή είχε δρομολογηθεί την προηγούμενη δεκαετία η δημιουργία ενός ελλειψοειδούς κόμβου, γνωστού και ως «μινωική ασπίδα», που όμως παρά τις κατά καιρούς πολιτικές δεσμεύσεις ότι θα κατασκευαστεί έμεινε στα χαρτιά, μέχρι που τελικά ήρθε ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης να ακυρώσει τον σχεδιασμό συνολικά, καθώς δεν ενέκρινε τη σχετική μελέτη του έργου υποστηρίζοντας ότι δεν δίνει λύση.

Ωστόσο, επειδή τα κυκλοφοριακά προβλήματα της περιοχής έχουν κάνει τη ζωή των κατοίκων κυριολεκτικά  αβάσταχτη, η δημοτική Αρχή δεσμεύεται για τον επανασχεδιασμό μιας εναλλακτικής προσέγγισης που θα μπορούσε να εκτονώσει και να διαχειριστεί  λειτουργικά τον κυκλοφοριακό φόρτο μέσα από τη μελέτη που δρομολογεί και σύντομα θα παρουσιάσει.