Αφού ήρθε στην Κρήτη και διαπίστωσε από κοντά τι συμβαίνει αναφορικά με το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλλι, ο ευρωβουλευτής της Λαϊκής Ενότητας Νίκος Χουντής φέρνει στην Κομισιόν το θέμα των επιπτώσεων από την κατασκευή και λειτουργία του νέου αεροδρομίου.
Η ερώτηση βέβαια έρχεται σε χρόνο που ήδη οι διαδικασίες για το νέο διεθνές αεροδρόμιο προχωρούν και η κατασκευή του θεωρείται ειλημμένη απόφαση.
Παρ’ όλα αυτά, ο Νίκος Χουντής στην ερώτησή του αναφέρεται στις ανησυχίες που έχει προκαλέσει σε κατοίκους και φορείς η απόφαση της κατασκευής του νέου αεροδρομίου, μια απόφαση που, όπως καταγγέλλουν, αφενός ελήφθη χωρίς ουσιαστική διαβούλευση με τους κατοίκους και αφετέρου κινδυνεύουν με καταστροφή το φυσικό περιβάλλον, το τοπίο και η οικονομία της ευρύτερης περιοχής.
Ο Νίκος Χουντής επισημαίνει στην ερώτησή του ότι ο χώρος που θα κατασκευαστεί το αεροδρόμιο βρίσκεται ανάμεσα σε 26 ιστορικά χωριά, ενώ από την κατασκευή θα καταστραφούν 200.000 ελαιόδεντρα, θα αποψιλωθεί η χλωρίδα και πανίδα μιας περιοχής 22.000 στρεμμάτων, θα καθαιρεθούν βουνά και λόφοι όγκου τουλάχιστον 10,7 εκατομμυρίων κυβικών, θα καταστραφεί μια γη υψηλής παραγωγικότητας και θα υποβαθμιστούν σε τεράστιο βαθμό τόσο η ποιότητα και η ποσότητα πόσιμου και αρδευτικού νερού, όσο και τα αγροκτηνοτροφικά προϊόντα της περιοχής που αποτελούν βασική πηγή εσόδων για τους κατ’ επάγγελμα αγρότες και κτηνοτρόφους κατοίκους.
Καταλήγοντας στην ερώτησή του, ο ευρωβουλευτής της Λαϊκής Ενότητας ζητά από την Κομισιόν να πληροφορηθεί αν εφαρμόζεται στο εν λόγω έργο η Οδηγία 2000/60/ΕΕ για την προστασία του νερού, αν έλαβε χώρα η διαβούλευση με τους κατοίκους της περιοχής όπως επιβάλλει η Σύμβαση του Άαρχους και τέλος, γιατί δεν επελέγη η χαμηλότερου κόστους λύση επέκτασης του υπάρχοντος αεροδρομίου, όπως προτείνουν φορείς και συλλογικότητες.