ΒΟΑΚ

Πυρ ομαδόν κατά Σπίρτζη εξαπολύουν Νέα Δημοκρατία με σύσσωμους τους βουλευτές της Κρήτης, οι οποίοι απευθύνουν επίκαιρη ερώτηση για τον βόρειο οδικό άξονα προς τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη.

Την ερώτηση υπογράφουν οι Λευτέρης Αυγενάκης, Κώστας Καραμανλής, Γιάννης Πλακιωτάκης, Γιάννης Κεφαλογιάννης, Ντόρα Μπακογιάννη, Όλγα Κεφαλογιάννη, Κωστής Χατζηδάκης και ο Θόδωρος Φορτσάκης, όπου και επισημαίνεται ότι ο κ. Σπίρτζης συνεχίζει να εμπαίζει με τη στάση του τους πολίτες της Κρήτης, χωρίς να έχει καμία λογική απάντηση για σημαντικά θέματα του έργου, όπως μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας ή κατάλληλες μελέτες.

«Μετά από 3 χρόνια πισωγυρίσματα, αυτοαναιρούμενες υποσχέσεις και χαμένο χρόνο, ο κ. Σπίρτζης αποφάσισε να προχωρήσει το πρώτο στάδιο της διαδικασίας προεπιλογής αναδόχου» αναφέρεται μεταξύ άλλων στο κείμενο της ερώτησης, όπου και προστίθεται:

«Ο κ. Σπίρτζης, ωστόσο,  παρά την υποτιθέμενη «τριετή προετοιμασία», δεν έδωσε καμία πληροφορία αναφορικά με το τεχνικό αντικείμενο του έργου που θα δημοπρατηθεί, καθώς και με ποια κριτήρια θα επιλεγούν οι ανάδοχοι. Πώς δημοπρατείται ένα έργο, δίχως να έχει περιγραφεί  ποιο θα είναι το έργο; Βάσει ποιου έργου θα ακολουθήσει το επόμενο στάδιο του ανταγωνιστικού διαλόγου;».

Με την επίκαιρη επερώτηση, τίθενται τα ακόλουθα ερωτήματα:

«1. Για ποιο λόγο τεμαχίζεται ο ΒΟΑΚ; Με ποιο σκεπτικό «σπάτε» τη δημοπράτηση σε 2 κομμάτια και για ποιο λόγο έχετε αφήσει εκτός δημοπράτησης το τμήμα «Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος»;

  1. Θα υπάρχουν ή όχι διόδια καθ’ όλο το μήκος του ΒΟΑΚ; Και αν ναι, ποιο σύστημα θα χρησιμοποιηθεί;
  2. Ποιο είναι το φυσικό, τεχνικό και οικονομικό αντικείμενο του έργου που σκοπεύει η κυβέρνηση να δημοπρατήσει;
  3. Πότε σκοπεύετε να υπογράψετε τη σύμβαση και ποιο είναι το ακριβές χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου, λαμβάνοντας ιδίως υπόψη πως η ως τώρα εμπειρία από τις διαδικασίες του «ανταγωνιστικού διαλόγου» δείχνει ότι δημιουργούνται τεράστιες καθυστερήσεις (βλ. την υποθαλάσσια Σαλαμίνας);
  4. Για ποιο λόγο χρησιμοποιείτε 2 διαφορετικών ειδών δημοπρατήσεις, σύμβαση παραχώρησης για το πρώτο τμήμα και ΣΔΙΤ για το δεύτερο;
  5. Με δεδομένο ότι θα προχωρήσετε σε υπογραφή σύμβασης παραχώρησης, ποιο θα είναι το κόστος της παραχώρησης, ποια θα είναι η διάρκειά της και ποια προβλέπονται να είναι τα έσοδα για το δημόσιο και τον ιδιώτη;
  6. Υπάρχουν εγκεκριμένες και αδειοδοτημένες προμελέτες ή μελέτες για τη δημοπράτηση του έργου;
  7. Θα χρησιμοποιηθεί ο υφιστάμενος δρόμος, τμήματά του ή θα γίνει νέα χάραξη σε άλλη θέση;
  8. Για ποιο λόγο δεν διευκρινίζεται η προαίρεση για έργα 36 χλμ. που αφορά στο τμήμα «Χανιά – Χερσόνησος», εν αντιθέσει με το τμήμα «Χερσόνησος – Νεάπολη» η οποία εξειδικεύεται λεπτομερώς; Ποιο θα είναι, λοιπόν, το κόστος της προαίρεσης και ποια έργα θα αφορά;».