τα νέα προβλήματα με τον δρόμο της Μεσσαράς

Μπορεί τα χρονοδιαγράμματα για τον δρόμο Ηρακλείου-Μεσσαράς να είναι ασφυκτικά και το έργο να κινδυνεύει με απένταξη, όμως από το Υπουργείο φαίνεται πως δεν υπάρχει τόσο μεγάλο ενδιαφέρον. Τόσο οι πανηγυρισμοί για την έξοδο από το μνημόνιο, όσο όμως και η φημολογία που θέλει τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη να αναλαμβάνει το Υπουργείο Εσωτερικών στον επικείμενο ανασχηματισμό, έχουν πάει πίσω τις δεσμεύσεις του υπουργού για συνεχείς επισκέψεις στην Κρήτη και για προσωπική εποπτεία του έργου.

Τα προβλήματα απένταξης, αλλά και την αναγκαιότητα αυστηρότατης τήρησης των χρονοδιαγραμμάτων έχει επισημαίνει πολλαπλά η «Π» τονίζοντας πως η πιθανότητα να χαθούν συνολικά 79 εκατομμύρια ευρώ είναι ορατή.

Με αυτά τα δεδομένα, ο γραμματέας Πολιτικής Επιτροπής Νέας Δημοκρατίας Λευτέρης Αυγενάκης, σηκώνει τους τόνους της αντιπαράθεσης και αναφέρεται με κοινοβουλευτική παρέμβασή του,  στα νέα προβλήματα που έχουν ανακύψει αναφορικά με την κατασκευή της οδικής αρτηρίας Ηρακλείου-Μεσσαράς και κυρίως στις καθυστερήσεις υλοποίησης του έργου.

«Στις 27 Ιουλίου 2015, σε ερώτησή μου στη Βουλή, καλούσα τον υπουργό Υποδομών, να πάρει αποφάσεις και να δεσμευτεί για το χρονοδιάγραμμα προκειμένου να ολοκληρωθούν οι τελευταίες εργασίες για το δρόμο Ηρακλείου – Μεσσαράς και προειδοποιούσα ότι εάν δεν κινηθεί ταχύτατα, θα κληθούμε να καταβάλουμε όλα τα χρήματα του έργου.

Σήμερα αυτοί οι φόβοι, δυστυχώς επιβεβαιώνονται» αναφέρεται μεταξύ άλλων στην παρέμβαση του κ. Αυγενάκη. Ο γραμματέας Πολιτικής Επιτροπής υπενθυμίζει ότι βρισκόμαστε στα τέλη Αυγούστου του 2018, κι ενώ το έργο θα έπρεπε κανονικά να είχε περατωθεί από τον Αύγουστο του 2017, αντιμετωπίζει νέα προβλήματα.

Με τα σημερινά δεδομένα, ως καταληκτική ημερομηνία παράδοσης του έργου ορίζεται η 31η Μαρτίου του 2019.  Υπενθυμίζεται παράλληλα ότι, σε περίπτωση που δεν τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα, το έργο κινδυνεύει να χαθεί οριστικά. Και αυτό γιατί ενδέχεται να απενταχθεί από το Εθνικό Σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων. Η εξέλιξη αυτή θα συνεπάγεται την επιστροφή, από την πλευρά της χώρας μας, του αστρονομικού ποσού των 71 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο έχει διατεθεί συνολικά για το συγκεκριμένο έργο.

Σε περίπτωση που επιβεβαιωθεί το σενάριο αυτό, θα καταστεί αδύνατη η ένταξη της κατασκευής του δρόμου σε κάποιο άλλο χρηματοδοτικό πρόγραμμα. «Ανεξάρτητα από την αιτία ή τις αιτίες καθυστέρησης της υλοποίησης του έργου, η ευρύτερη περιοχή της Μεσσαράς κινδυνεύει να στερηθεί ένα έργο πνοής» τονίζει ο γραμματέας που με την κοινοβουλευτική παρέμβασή  του ρωτά τον υπουργό, σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι εναπομείνασες εργασίες, ποιες είναι και ποιο ακριβώς είναι το χρονοδιάγραμμα μέχρι την ολοκλήρωση του έργου».