Στη “Philoxenia” και η Κρήτη
Στην έκθεση “Philoxenia” η Περιφέρεια Κρήτης

Στην 33η Διεθνή Έκθεση Τουρισμού “Philoxenia” που πραγματοποιήθηκε παράλληλα με την Διεθνή Έκθεση Ξενοδοχειακού Εξοπλισμού “Hotelia” στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης, συμμετείχε η Περιφέρεια Κρήτης.

Επί ένα τριήμερο στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης οι δύο εκθέσεις υποδέχτηκαν σύσσωμο τον κλάδο του τουρισμού, το σύνολο της τουριστικής Ελλάδας, αλλά και μεγάλους τουριστικούς «παίκτες» από το εξωτερικό.

Τη λειτουργία του περιπτέρου της Περιφέρειας Κρήτης είχε η Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνης, η οποία εκπροσωπήθηκε από την αντιπεριφερειάρχη Ρεθύμνης,  Μαρία Λιονή, και τον περιφερειακό σύμβουλο Ρεθύμνης, Νίκο Κακογιαννάκη.

Όπως δήλωσε η αντιπεριφερειάρχης Μαρία Λιονή, στο πλαίσιο της έκθεσης τα στελέχη της Περιφέρειας Κρήτης είχαν την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν συναντήσεις με τουριστικά γραφεία και πρακτορεία, που έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για συνεργασία με τους φορείς της Κρήτης και εξέφρασαν την επιθυμία να στείλουν στο νησί επιλεγμένα group (υψηλής οικονομικής στάθμης) από τις ακόλουθες χώρες: Τουρκία, Αυστραλία, Γερμανία, Πολωνία, ΗΠΑ, Αγγλία, Γαλλία, Σιγκαπούρη, Ρωσία, Ουκρανία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι  στην 33η Philoxenia, έκθεση ορόσημο για τον κλάδο, εκπροσωπήθηκε όλη η τουριστική Ελλάδα, καθώς συμμετείχαν φέτος και οι 13 Περιφέρειες, αλλά και πολλοί τουριστικοί δήμοι. Οι εκθέτες στην Philoxenia ήταν 400 από 18 χώρες, ενώ στην Hotelia έφτασαν τους 200.

Έντονη ήταν η ξένη παρουσία σε αμφότερες τις διοργανώσεις, καθώς καταγράφηκαν άμεσες συμμετοχές από χώρες όπως η Τουρκία – για πρώτη φορά ήρθε αυτόνομα η Σμύρνη και ο δήμος Σαρκόι – η Κύπρος, η Αίγυπτος, η Αυστρία, η Ρωσία, η Αλβανία, η Βουλγαρία, η Σερβία, η Πολωνία, το Λουξεμβούργο, η Τσεχία, η Σλοβακία, το Περού, οι Φιλιππίνες και η Ινδονησία.

Στο τουριστικό εκθεσιακό «δίδυμο» προσκλήθηκαν  επίσης περίπου 180 ξένοι μεμονωμένοι hosted buyers, ενώ άλλοι 125 συμμετείχαν ως ομαδική αποστολή από Βουλγαρία, Αλβανία και ΠΓΔΜ. Στο πλαίσιο αυτό προγραμματίστηκαν πάνω από 4.000 ραντεβού μεταξύ εκθετών και μεγάλων tour operators από 36 χώρες-στόχους για την ελληνική αγορά. Επίσης καταγράφηκε επιστροφή στην Philoxenia των ναυτιλιακών εταιρειών, αλλά και συμμετοχή περισσότερων αεροπορικών επιχειρήσεων, τουριστικών γραφείων και μεγάλων ξενοδοχειακών αλυσίδων.