ΚΑΛΕΣ ΟΙ ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΕΙΣ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΑΡΚΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ Στάθμευση: Η αχίλλειος πτέρνα του κυκλοφοριακού

«Ναι» στη διεύρυνση των πεζοδρομήσεων στο ιστορικό κέντρο της παλιάς πόλης δείχνει η κοινή συνισταμένη της Επιτροπής Κυκλοφορίας που συνεδρίασε χθες και ενημερώθηκε αναλυτικά για τη νέα κυκλοφοριακή μελέτη από όπου επιβεβαιώνεται για μια ακόμα φορά ότι η στάθμευση  είναι η αχίλλειος πτέρνα της κυκλοφοριακής οργάνωσης της πόλης. Οι μεσομακροπρόθεσμοι στόχοι για το υπόγειο πάρκιγκ της πλατείας Ελευθερίας ή τη δημιουργία και δεύτερου υπόγειου σταθμού στην περιοχή κάτω από το ηρώο (μετά από συμφωνία με τον ιδιώτη) στην καλύτερη περίπτωση δεν μπορούν να υλοποιηθούν πριν από μια πενταετία.

ΚΑΛΕΣ ΟΙ ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΕΙΣ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΑΡΚΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ Στάθμευση: Η αχίλλειος πτέρνα του κυκλοφοριακού
Την ίδια στιγμή, οι αποδεκατισμοί των θέσεων στάθμευσης σε όλα τα σημεία ανάπλασης αλλά και μέσα από τις νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις της τελευταίας 10ετίας ανεβάζουν τον πήχη της δυσκολίας στο παρκάρισμα, που ειδικά για τους κατοίκους και τους εργαζόμενους της παλιάς πόλης είναι πραγματικός βραχνάς. Η στάθμευση είναι ίσως η πιο δύσκολη εξίσωση που είναι κρίσιμο να λυθεί μέσα από την κυκλοφοριακή μελέτη, με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον και τις ανάγκες της πόλης προοπτικά.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το πρόβλημα της τστάθμευσης δεν αφορά αποκλειστικά τα ΙΧ αλλά και τα δίκυκλα, για τα οποία  μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει καμία σοβαρή μέριμνα, και, όπως συνηθίζουν να λένε οι ιδιοκτήτες τους, αισθάνονται ότι είναι «εξοστρακισμένοι» από το κέντρο της πόλης…

Στη διάρκεια της χθεσινής συνεδρίασης της Επιτροπής, ο μελετητής παρουσίασε στα μέλη της όλα τα εναλλακτικά σενάρια που έχει ενσωματώσει σε σχέση με την κυκλοφοριακή οργάνωση του ιστορικού κέντρου. Ωστόσο η βασική κατεύθυνση της μελέτης είναι η ενίσχυση του χαρακτήρα των πεζοδρομήσεων, με στόχο τη  δραστική μείωση της διαμπερούς κυκλοφορίας στον ιστορικό ιστό. Έτσι, προτείνεται ο άξονας της Δικαιοσύνης να επεκταθεί στη λεωφ. Καλοκαιρινού μέχρι την οδό Καζάνη.

ΚΑΛΕΣ ΟΙ ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΕΙΣ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΑΡΚΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ Στάθμευση: Η αχίλλειος πτέρνα του κυκλοφοριακού
Παράλληλα η μελέτη προτείνει  διεύρυνση των πεζοδρομήσεων στις οδούς Έβανς (μικρή Έβανς) και Σμύρνης, Ζωγράφου, Χατζημιχάλη Γιάνναρη και τις κάθετες σε αυτές, Γιαννιτσών, Τζαγκαράκη, Ρούσου Χούρδου και Κοζύρη καθώς και την 1821. Στη χθεσινή συνεδρίαση διατυπώθηκαν έντονα ερωτηματικά σε σχέση με το αν θα πρέπει να γίνει διακοπή της κίνησης των οχημάτων στις οδούς Ζωγράφου και Χ. Γιάνναρη, καθώς ένα τέτοιο ενδεχόμενο μπορεί να δημιουργήσει συνθήκες ασφυξίας στην  επαγγελματική δραστηριότητα που αναπτύσσεται στην περιοχή.

Ερωτηματικά τέθηκαν και για τους ποδηλατόδρομους που πρέπει επιτέλους να διαμορφωθούν, καθώς αποτελούν ένα από τα προαιώνια θέματα της πόλης.

Η κυκλοφοριακή μελέτη προτείνει να δημιουργηθούν ποδηλατόδρομοι στην παραλιακή ζώνη στη λεωφόρο  Σοφοκλή Βενιζέλου-λεωφόρος Νεάρχου, στη λεωφόρο  Μποφώρ, στην οδό Έβανς, στη λεωφόρο Καλοκαιρινού, στον οδικό άξονα Αβέρωφ-πλατεία Κορνάρου-Κυρίλλου Λουκάρεως-Αγίου Μηνά-Γιαμαλάκη.

ΚΑΛΕΣ ΟΙ ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΕΙΣ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΑΡΚΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ Στάθμευση: Η αχίλλειος πτέρνα του κυκλοφοριακού
Ωστόσο διατυπώθηκαν σοβαρά ερωτήματα για το αν η παραλιακή ζώνη μπορεί να «σηκώσει» τα παρελκόμενα της οριοθέτησης ενός ποδηλατόδρομου σε μια διακριτή λωρίδα που θα έχει άμεση επιβάρυνση στην κίνηση των ΙΧ. Στο πλαίσιο αυτό εκφράστηκε το ερώτημα για το αν είναι προτιμότερο για τη χωροθέτηση των ποδηλατόδρομων να επιλεγεί ολόκληρη η Εβανς ως τη Δικαιοσύνης και την Καλοκαιρινού που όπως σημειώνει και ο αντιδήμαρχος Γιάννης Αναστασάκης με τον τρόπο αυτό θα υπάρξει και σύνδεση με το ενετικό τείχος και έτσι θεμελιώνεται μια καλύτερη βάση.

Ο ίδιος σημειώνει ότι επειδή η βεντάλια των θεμάτων που ανοίγουν μέσα από την κυκλοφοριακή μελέτη είναι μεγάλη όλοι οι φορείς που συμμετέχουν στην επιτροπή ζήτησαν και πήραν προθεσμία να τη μελετήσουν και να τοποθετηθούν. Όταν είναι έτοιμοι οι φορείς, θα συνεδριάσει η Επιτροπή ξανά, για να παρουσιαστούν οι προτάσεις τους και να διαμορφωθεί ένα ενιαίο κείμενο, το οποίο θα προωθηθεί στην Επιτροπή Ποιότητα Ζωής. Από εκεί θα ανοίξει η διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης, που θα καταλήξει στο Δημοτικό Συμβούλιο το οποίο και θα πάρει τις τελικές αποφάσεις.