ναυαγοσώστης

Έντονες αντιδράσεις προκαλεί στους επαγγελματίες ναυαγοσώστες και στις σχολές ναυαγοσωστικής η αλλαγή του θεσμικού πλαισίου, η οποία προβλέπει  μεταξύ άλλων οι εξετάσεις των ναυαγοσωστών να γίνονται από… ιδιώτες.

Το προσχέδιο του Λ.Σ. που έχει ωστόσο ορισμένα θετικά στοιχεία, όπως η διεύρυνση του ωραρίου παρουσίας των ναυαγοσωστών στις παραλίες, όμως στις σημαντικές τους αλλαγές καταγγέλλεται ότι θα προκαλέσει δυσλειτουργία και έντονες αντιδράσεις.

Οι επαγγελματίες του χώρου και οι  σχολές ναυαγοσωστικής κάνουν λόγο για κατάργηση του θεσμικού ρόλου του Λιμενικού Σώματος στην Ελλάδα, για ακύρωση των στελεχών του Λ.Σ., οι οποίοι, όπως τονίζουν, υποβαθμίζονται σε απλοί υπάλληλοι των ιδιωτών.

Σύμφωνα με την Ένωση Σχολών και Εκπαιδευτών Ναυαγοσωστικής, οι νέες αλλαγές μεγεθύνουν τη γραφειοκρατία, ενώ στις εξετάσεις οι δύο βαθμοφόροι του Λ.Σ. θα βρίσκονται τυπικά στις εξετάσεις ώστε να επικυρώνουν απλώς τα αποτελέσματα, να τα παραλαμβάνουν από τις ιδιωτικές εταιρείες και να εκδίδουν άδειες μετά από εντολή ιδιωτών επαγγελματιών.

Αυτό που επίσης έχει ανεβάσει “στα κάγκελα” τους επαγγελματίες του χώρου είναι ότι θα γίνεται προφορική εξέταση από ιδιώτη.

Αντίθετοι είναι επίσης και στο γεγονός ότι πλέον οι  επιτυχόντες ναυαγοσώστες θα πρέπει να έχουν και δίπλωμα ταχύπλοου, κάτι που όπως λένε εξυπηρετεί συγκεκριμένες συντεχνίες. Μάλιστα, ακόμα και για να εκπαιδευτεί ένας ναυαγοσώστης για πισίνα υποχρεούται να έχει δίπλωμα χειριστή ταχύπλοου σκάφους.

Σε σχετική ανάρτηση της Ένωσης Σχολών και Εκπαιδευτών Ναυαγοσωστικής αναφέρεται για τις επικείμενες αλλαγές:

“Υποχρεώνει τους δήμους να προμηθευθούν τζετ-σκι. Κάτι που δεν υπάρχει πουθενά άλλου στον πλανήτη, είναι άχρηστο και περιττό, με τεράστιο κόστος για τους πολίτες. Βάζει σε κίνδυνο της ζωή των ναυαγοσωστών αφού η χρήση τζετ-σκι,δεν ανήκει στη ναυαγοσωστική αλλά σε άλλο τομέα, αυτόν της διάσωσης

! Είναι μέρος ομάδας το τζετ-σκι,μαζί με αλλά σκάφη κι όχι ένας ναυαγοσώστης στα ανοιχτά μόνος του! Διατηρεί τον επίσης μοναδικό στον κόσμο «αργόσχολο ναυαγοσώστη». Τη στιγμή που οι ναυαγοσώστες στην Ελλάδα δεν επαρκούν, θα υπάρχει ανά τρεις ένας να… κάθεται να τους κοιτάζει. Αυτό ανεβάζει το κόστος 25% κι έτσι κάποιοι κερδοσκοπούν.

Απαιτεί από τις σχολές συγκεκριμένο άχρηστο εξοπλισμό χειρουργείου και τέτοιο όγκο, όπου μόνο ερωτήματα δημιουργεί. Δημιουργεί τριτοκοσμική γραφειοκρατία μανδαρίνικου τύπου, όπου είναι αδύνατον να ακολουθηθεί, θα κλείσουν σχολές, οι δήμοι δεν θα μπορούν να έχουν ναυαγοσώστες κλπ».

Αλλάζει ο χρόνος παρουσίας

Σύμφωνα με τις αλλαγές που θα υπάρξουν και αναφέρονται στο προσχέδιο, κατά τις χρονικές περιόδους από 01 Μαΐου μέχρι και 14 Ιουνίου, από ώρες 10.00 έως και 18.00 και από 15 Ιουνίου έως και 31 Αυγούστου, από ώρες 08.00 έως και 20.00, καθώς και τον μήνα Σεπτέμβριο, από ώρες 10.00 έως και 18.00, προσλαμβάνουν αναγκαίο αριθμό ναυαγοσωστών.

Τα χρονικά διαστήματα και το εύρος των ωρών του προηγούμενου εδαφίου μπορούν να επιμηκύνονται, κατόπιν απόφασης της επιτροπής του άρθρου 11.

Κάθε ναυαγοσώστης ελέγχει έκταση ακτής σε ακτίνα διακοσίων (200) μέτρων εκατέρωθεν του βάθρου. Εφόσον ο υπόχρεος πρέπει να διαθέτει τρεις, τουλάχιστον ναυαγοσώστες, υποχρεούται να προσλαμβάνει και έναν συντονιστή – επόπτη ναυαγοσωστών.