περιοχή απαλωτρίωσης για το αεροδρόμιο
Επίκαιρη ερώτηση για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων από την κατασκευή και λειτουργία του αεροδρομίου στο Καστέλλι, κατέθεσε ο βουλευτής Ηρακλείου Βασίλης Κεγκέρογλου.

Δίκαιες και αποδοτικές λύσεις, προκειμένου να μην στραφεί η τοπική κοινωνία εναντίον του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλλι, ζήτησε κατά τη διάρκεια συζήτησης επίκαιρης ερώτησής του ο γραμματέας Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Δημοκρατικής Συμπαράταξης και βουλευτής Ηρακλείου, Βασίλης Κεγκέρογλου.

Συγκεκριμένα ο κ. Κεγκέρογλου ανέφερε ότι το νέο διεθνές αεροδρόμιο Καστελλίου είναι ένα από τα σημαντικότερα αναπτυξιακά έργα της χώρας που θα εξυπηρετεί την οικονομία της Κρήτης για τις επόμενες δεκαετίες αλλά θα αλλάξει και τη φυσιογνωμία της περιοχής, το οικονομικό και κοινωνικό γίγνεσθαι.

Έτσι: α) η αντιμετώπιση των επιπτώσεων, β) τα αναγκαία έργα διασύνδεσης, γ) τα ανταποδοτικά οφέλη και δ) οι δίκαιες αποζημιώσεις αναδεικνύονται σε τέσσερις κρίσιμους παράγοντες, ώστε αυτό να κατασκευαστεί απρόσκοπτα και να λειτουργήσει με το βέλτιστο και αποδοτικότερο τρόπο.

«Με βάση τις δηλώσεις σας, κύριε υπουργέ στο Ηράκλειο της Κρήτης παραδεχθήκατε ότι οι αποζημιώσεις είναι χαμηλές» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κεγκέρογλου και τόνισε ότι πρόκειται κατά κύριο λόγο για αγροτική περιοχή, με συνέπεια να μένουν στον δρόμο χιλιάδες ιδιοκτήτες, αφού δεν αποζημιώνονται επαρκώς.

Επιπλέον, ζήτησε την άμεση εκπόνηση ΣΧΟΑΠ προκειμένου να αποφευχθεί η άναρχη ανάπτυξη καθώς και ενημέρωση για το τι τελικά θα ισχύσει με τα ανταποδοτικά οφέλη.

Στη δευτερολογία του ο κ. Κεγκέρογλου κατέθεσε ολοκληρωμένη πρόταση για δίκαιες αποζημιώσεις στους ιδιοκτήτες και αγρότες, ενώ επιπρόσθετα, πρότεινε να ονομάζεται το νέο διεθνές αεροδρόμιο Καστελλίου «Αντώνης Τρυφίτσος», που διετέλεσε αρχηγός της Ανατολικής Κρήτης.

Ο κ. Υυπουργός, αναφέρθηκε σε όσα προβλέπονταν και είχε υποχρέωση να υλοποιήσει και απέφυγε να δώσει συγκεκριμένες απαντήσεις, ενώ δεν αναφέρθηκε καθόλου σε χρονοδιαγράμματα υλοποίησης του έργου.

Παραδέχθηκε ότι οι αποζημιώσεις είναι χαμηλές, ενώ σε ό,τι αφορά τα  έργα διασύνδεσης που απαιτούνται δεν έδωσε καμία απάντηση.

Για τα ανταποδοτικά οφέλη, που προβλέπονται σε 2% επί των κερδών, είπε ότι ο Δήμος Μινώα Πεδιάδας θα έχει το 1% και οι όμοροι Δήμοι το υπόλοιπο 1%. Ο υπουργός τέλος απέφυγε να δώσει απάντηση για το όνομα «Αντώνης Τρυφίτσος» που προτάθηκε.