Σπεύδουν με 9 εκατ. ευρώ για να σώσουν τον δρόμο της Μεσσαράς

Παρεμβάσεις αποκατάστασης σε πέντε διαφορετικά σημεία του άξονα Ηράκλειο Μεσσαρά συμπεριλαμβανομένης και της επίμαχης κατολίσθησης που έχει κόψει στη μέση το οδικό δίκτυο, συνολικού κόστους 9 εκ. ευρώ εισηγείται στο υπουργείο Υποδομών με την  τεχνική πρόταση που έχει συγκροτήσει, ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης. Το υπουργείο που έχει στα χέρια του πλέον την πρόταση αναμένεται να κινήσει τη διαδικασία για την απ΄ευθείας ανάθεση των απαιτούμενων εργασιών, με στόχο το σύνολο των παρεμβάσεων που απαιτούνται να έχουν ολοκληρωθεί μέσα στο καλοκαίρι.

Στόχος του ΟΑΚ είναι να γίνει μια συνολική παρέμβαση αποκατάστασης, αφού αυτό το οποίο αξιολογείται είναι ότι με αφορμή την κατολίσθηση που ανέκυψε  στο ύψος του υπό κατασκευή ανισόπεδου κόμβου Πανασού θα πρέπει να γίνει μια συνολικότερη παρέμβαση αποκατάστασης και στα υπόλοιπα τμήματα του οδικού άξονα που εμφανίζουν σημεία ευαλωτότητας.

Όπως είχε γράψει η «Π», παράλληλα με τη χαρτογράφηση του προβλήματος που έγινε στο σημείο της μεγάλης  καθίζησης 70 μέτρων μήκους, 30 μέτρων πλάτους και 8 μέτρα βάθους,  προχώρησε μια συνολικότερη έρευνα σε όλο το μήκος του οδικού άξονα που από το παρελθόν είχε εμφανίσει προβλήματα και ευάλωτα σημεία.

Έτσι δρομολογήθηκε μια διευρυμένη γεωτεχνική έρευνα που βρίσκεται σε εξέλιξη  με στόχο να διαπιστωθεί σε τι κατάσταση βρίσκεται το υπέδαφος, απ΄ όπου όλα δείχνουν ότι περνούν υπόγειες πηγές νερού και έχουν δημιουργηθεί ιζηματογενή πετρώματα. Όπως προκύπτει ήδη έχουν ετοιμαστεί οι δύο από τις πέντε μελέτες αποκατάστασης και βρίσκονται σε φάση ολοκλήρωσης και οι υπόλοιπες τρεις που μένει να ολοκληρωθούν σε σύντομο διάστημα.

Όπως έχει γράψει και στο παρελθόν η «Π», η χάραξη του δρόμου αποδείχτηκε στην πράξη ότι πέρασε από τα πιο λάθος σημεία, με αποτέλεσμα το έργο να φτιαχτεί πάνω σε μάργες και σε υπόγειες πηγές νερού, και κάπως έτσι φτάσαμε να μιλάμε για τη νέα κατολίσθηση στον καινούριο δρόμο της Μεσσαράς που συμπληρώνει μόλις τρία χρόνια από την παράδοση του.

Με βάση τις εκτιμήσεις του Διευθυντή Συγκοινωνιακών Έργων του ΟΑΚ κ. Γ.Αγαπάκη υπάρχουν εντοπισμένα σημεία τα οποία δυνητικά μπορούν να εμφανίσουν κάποια προβλήματα και στο πλαίσιο αυτό έγιναν νέες μετρήσεις για να διαπιστώσουμε ποια είναι η εικόνα που εμφανίζουν. Στο πλαίσιο αυτό εκτιμήθηκε ότι θα πρέπει να γίνουν αθροιστικά πέντε επεμβάσεις αποκατάστασης συμπεριλαμβανομένης και της μεγάλης κατολίσθησης που σημειώθηκε η οποία δείχνει ότι έχει σταθεροποιηθεί. Ο ίδιος εξηγεί ότι ο στόχος που έχει τεθεί είναι να προχωρήσει το ταχύτερο δυνατό η διαδικασία δρομολόγησης των εργασιών, ώστε να έχουν τελειώσει μέχρι το καλοκαίρι και ο δρόμος να παραδοθεί μέσα στο καλοκαίρι.