Κυκλοφοριακό έμφραγμα στη Γιαμαλάκη προβλέπει το ΤΕΕ/ΤΑΚ με τα νέα κυκλοφοριακά μέτρα που δρομολογεί η Λότζια
Σοβαρότατες ενστάσεις στον σχεδιασμό του Δήμου Ηρακλείου για τη δρομολόγηση των νέων γραμμών λεωφορείων με σκοπό να αποφορτιστεί το κέντρο της πόλης από τα ΙΧ, εκφράζει το Τμήμα Ανατολικής Κρήτης του Τεχνικού Επιμελητηρίου υποστηρίζοντας ότι ο σχεδιασμός αυτός δεν αποτελεί μέρος μιας συνολικότερης μελέτης.
Σύμφωνα με το ΤΕΕ/ΤΑΚ, ο τρόπος που ο Δήμος επέλεξε να διαχειριστεί το θέμα παραπέμπει σε πρακτικές του παρελθόντος, οπότε πρώτα σχεδιάζονταν, εγκρίνονταν και υλοποιούνταν έργα και δράσεις και εκ των υστέρων διαπιστωνόταν η ανάγκη (και πιθανά η αδυναμία) ένταξής τους στον γενικότερο σχεδιασμό.
Το Επιμελητήριο χτυπάει «καμπανάκι» για το κυκλοφοριακό έμφραγμα που θα προκληθεί στη Γιαμαλάκη, και εκφράζει την κατηγορηματική αντίθεσή του στη μελέτη και δημοπράτηση συνοδών έργων, τα οποία θα δημιουργούν νέα τετελεσμένα δεδομένα.
Ειδικότερα, το Επιμελητήριο αξιολογεί ότι “οι νέες αυτές γραμμές δεν έχουν τη λογική λειτουργίας (“minibus”, η οποία θα διαμόρφωνε προς το καλύτερο τις κυκλοφοριακές συνθήκες της πόλης.
Αυτό επειδή, σύμφωνα με την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, αφενός θα υπάρχουν τέσσερα μόνο οχήματα και ως εκ τούτου η πυκνότητα δρομολογίων θα είναι μικρή, και αφετέρου δεν προβλέπεται δυνατότητα μετεπιβίβασης (με χρήση ενιαίου εισιτηρίου) σε άλλες γραμμές του αστικού ΚΤΕΛ. Κοινώς, η άποψή μας είναι ότι με την συζητούμενη πρόταση δύο νέες γραμμές λεωφορείων που διασχίζουν το κέντρο της πόλης”.
Κυκλοφοριακό έμφραγμα στη Γιαμαλάκη
Τεράστια προβλήματα πιστεύει το ΤΕΕ/ΤΑΚ ότι θα δημιουργηθούν στη Γιαμαλάκη, με τη μετατροπή της σε δρόμο διπλής κυκλοφορίας, όπου η μία κίνηση θα εξυπηρετεί μόνο λεωφορεία και ταξί. Το Επιμελητήριο εκτιμά ότι εκτός από την εξαφάνιση των 40 περίπου ημιπαράνομων -όπως τις χαρακτηρίζει- θέσεων στάθμευσης, θα προκληθεί τεράστιο κυκλοφοριακό από την ουσιαστική λειτουργία του δρόμου ως διπλής κατεύθυνσης.
Και αυτό γιατί στην πράξη δεν θα υπάρχει η λογική του contra flow (η οποία είναι σαφώς αποδεκτή και δοκιμασμένη ως μέθοδος, για οδούς όμως μεγαλύτερης διατομής), αλλά πλήρης χρήση της οδού από όλα τα οχήματα. “Πιστεύουμε ότι απαιτείται διαφορετικός σχεδιασμός των γραμμών, πιθανότατα με χρήση μικρότερων οχημάτων, έτσι ώστε να παραμείνει η Γιαμαλάκη μονόδρομος, όπως και προβλέπεται στην κυκλοφοριακή μελέτη”, αναφέρουν.
Ωστόσο, το Επιμελητήριο τονίζει ότι δεν είναι αντίθετο σε μια πιλοτική εφαρμογή της λύσης αυτής (παρόλο που δεν τη θεωρεί ορθή και βέλτιστη), για ένα σχετικά περιορισμένο χρονικό διάστημα, όταν και όποτε κριθεί αυτό σκόπιμο. Όμως εκφράζει την απόλυτη και κατηγορηματική αντίθεσή του στη μελέτη και δημοπράτηση συνοδών έργων, τα οποία θα δημιουργούν νέα (τετελεσμένα) δεδομένα που θα υποσκάπτουν το προσωρινό-πιλοτικό της λύσης και θα είναι εξαιρετικά δύσκολο να αλλάξουν στο μέλλον, όπως η οριστική διαμόρφωση με νησίδα του οδοστρώματος της Γιαμαλάκη.