Πολύ δύσκολο καλοκαίρι αναμένεται για την Κρήτη για μία ακόμα χρονιά, τουλάχιστον αναφορικά με τα έσοδα που πρόκειται να φέρει η «βαριά βιομηχανία» της χώρας στο νησί. Και η εκτίναξη των τιμών των καυσίμων κάνουν ακόμη πιο δύσκολη την κατάσταση ειδικά για τον εσωτερικό τουρισμό.
Μπορεί, όπως συνέβη και πέρυσι, αντίστοιχα και φέτος να παρουσιάζονται πολύ υψηλές πληρότητες στα κατά τόπους ξενοδοχεία, ωστόσο το περυσινό παράδειγμα που αναμένεται αντίστοιχο της νέας σεζόν έδειξε ότι οι αριθμοί δεν «ευημερούν» απαραίτητα. Παρά τα 7 εκατομμύρια τουρίστες που έφθασαν στην Κρήτη πέρυσι, τα τουριστικά έσοδα δυστυχώς ήταν αναντίστοιχα από τις αφίξεις, με τους επισκέπτες να ξοδεύουν ελάχιστα για τις διακοπές τους και τα All Inclusive ξενοδοχεία να καταλαμβάνουν τη μερίδα του λέοντος στις εισπράξεις.
Το φετινό καλοκαίρι αναμένεται ακόμα δυσκολότερο, αφού ήδη έχει παρατηρηθεί μια πρώτη κάμψη σε σχέση με πέρυσι για την ευρύτερη περιοχή των Χανίων ως προς τις κρατήσεις, ενώ οι τιμές στα καύσιμαέρχονται να διαμορφώσουν ένα πολύ δυσκολότερο κλίμα από άποψη μετακινήσεων.
Στο συνολικότερο σενάριο έρχονται να προστεθούν οι μετακινήσεις του εσωτερικού τουρισμού που γίνονται κατά κανόνα είτε με φιλοξενίες σε φιλικά και οικογενειακά σπίτια, είτε μέσω πλατφόρμας RBNB για ελαχιστοποίηση του κόστους. Όλο αυτό το μίγμα έρχεται να λειτουργήσει συνολικά αρνητικά για τον τουρισμό, καθώς εκτός από τα ξενοδοχεία και τουριστικά καταλύματα, υπάρχουν εκατοντάδες ακόμα κλάδοι οι οποίοι επηρεάζονται από τον τουρισμό.
Αν λοιπόν, όπως συνέβη πέρυσι, έτσι και φέτος, οι επισκέπτες που θα φθάσουν στην Κρήτη θα αναζητήσουν τα πολύ φθηνά πακέτα διακοπών και την ελαχιστοποίηση των εξόδων τους, το νησί δεν θα μπορέσει να κεφαλαιοποιήσει σε καμία περίπτωση την τεράστια τουριστική αύξηση.
Την ίδια στιγμή, το γεγονός πως οι τιμές στα καύσιμα είναι πλέον στην Ελλάδα οι όγδοες υψηλότερες σε ολόκληρο τον κόσμο, με την κυβέρνηση από τη μία να επιβάλει υψηλούς φόρους και από την άλλη να δηλώνει ανίκανη να αναχαιτίσει το φαινόμενο, αποτελεί έναν ακόμα ανασταλτικό παράγοντα για την ενίσχυση του τουρισμού. Ήδη η μέση τιμή στα καύσιμα για το νομό Ηρακλείου έχει ξεπεράσει το 1,72 ευρώ ανά λίτρο καυσίμου, με τις εκτιμήσεις να θέλουν τις τιμές να δέχονται νέο κύκλο ανατιμήσεων μέσα στην εβδομάδα.
Με δεδομένες τις διεθνείς εξελίξεις μάλιστα και την κατάσταση που επικρατεί σε Αμερική και Μέση Ανατολή, αν δεν υπάρξει μια άμεση διορθωτική λύση, οι τιμές μπορεί μέσα στο καλοκαίρι να ξεφύγουν και πάνω από τα 2 ευρώ, κάτι που ήδη συμβαίνει σε νησιά των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων.
Απέναντι σε όλα αυτά, ο αρμόδιος υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με δηλώσεις του είπε ευθαρσώς πως δεν μπορεί να γίνει τίποτα γι’ αυτό, υποστηρίζοντας απλά πως έχουν ληφθεί γενικά μέτρα ανακούφισης για τα οικονομικά αδύναμα στρώματα, τα οποία θα ισχύσουν από το φθινόπωρο και μετά.Στο μεταξύ, η κατάσταση παραμένει ανεξέλεγκτη, η κυβέρνηση δεν μπορεί να αντιμετωπίσει κανένα από τα σοβαρά προβλήματα, ενώ εκατοντάδες παραγωγικοί κλάδοι περιμένουν ένα θαύμα το οποίο δεν έρχεται.
Αντίθετα, κάθε χρόνος που περνάει γίνεται χειρότερος σε όλα τα οικονομικά επίπεδα, για όλους τους κλάδους, οι συμβάσεις που υπογράφονται είναι δυσμενέστερες των προηγούμενων, ενώ τόσο ο πρωθυπουργός όσο και τα μέλη της κυβέρνησης συνεχίζουν να μιλούν για μια «καθαρή έξοδο» από τα μνημόνια τον Αύγουστο, που θα σημάνει και την είσοδο της χώρας στην ευημερία.